Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ve 14:30 Greenwichského času 9. srpna se raketoplán H. M. S. Churchill, na palubě s britsko-americkou posádkou přibližuje k cíli své mise. Tím je pozorování a studium Halleyho komety. Je zjištěno slabé radarové rušení vycházející ze závoje komety. Podrobnějším zkoumání odhaluje obrovskou loď, která se nechává unášet v ohonu komety. Neodpovídá na žádné volání a tak je posádkou považován za prázdnou skořápku unášenou vesmírem. Kapitán se proto rozhodne navštívit neznámý vesmírný koráb. Vše probíhá hladce. Posádka v obrovské lodi nalezne kromě vysušený zbytků nějaké formy života podobající se netopýrům a také tři skleněné rakve s dvěma muži a jednou ženou. Ti jsou přeneseni na Churchilla a loď se vydává směrem k zemi.

Po 30 dnech bez kontaktu s raketoplánem Churchill je rozhodnuto o záchranné misi, která má najít posádku lodi a zjistit co se stalo. Jediné co nalézají jsou poletující zbytky vysušených lidí a tři skleněné rakve. Avšak je zjištěno, že chybí záchranný modul, který je později nalezen a v něm i kapitán raketoplánu Churchill Carlsen s hrůzostrašným příběhem, který se odehrál při návratu lodi na zem. Rakve jsou přezkoumány a uschovány, ale najednou zmizí skleněný štít a žena z rakve společně s oběma muži se probudí k životu. Žena odejde z vojenské základny a nechává za sebou těla lidí, kterým vysála energii. Po jejích stopách je vyslán Carlsen společně s jedním odborníkem, který se mu snaží pomáhat a přitom na něj dohlížet, Cainem. Oba se dostávají mimo Londýn, aby poté zjistili, že jsou posledními dvěma lidmi, kteří dokážou zabránit vysátí energie z celé lidské populace. (Djkoma)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (158)

Mrkvič 

všechny recenze uživatele

Jsem ohromně překvapený!. Čekal jsem béčkovost do morku kostí s naivitou 80. let, že to možná ani nedokoukám. Nakonec žasnu nad vizuální stránkou filmu, která je i v současnosti výborná. Hodně mě zaujala i hudba, hlavně v úvodních a závěrečných titulcích. No ale to hlavní. Dracula pojatý jako scifi, kdy jsou mimozemšťani podobně fungující bytosti. To je navíc okořeněné myšlenkou posmrtného života a existencí něčím v lidském těle, co by se dalo označit za duši. Třešničkou na dortu je nahá Mathilda May, díky jejímž tvarům a nádhernému obličeji uvěříme pobláznění hlavní postavy. Když dokáže scifi zaujmout i po 23ti letech, tak je to co říct! ()

noriaki 

všechny recenze uživatele

Má dětská noční můra. Čistě podle námětu je Lifeforce pravověrné béčko. Rozmařile používané efekty a rozmáchlý děj ovšem tvrdí něco jiného. Toby Hooper měl za sebou velice slušně přijatý a výdělečný The Texas Chain Saw Massacre a především kasovní trhák Poltergeist. Studio mu proto odkleplo ambiciózní projekt a režisér se urval ze řetězu. Úvodní pasáž ve vesmíru je napínavá a navzdory vysokému tempu tísnivá. Postupem času kvalita jen klesá a atmosféra zvolna vyprchává. Děsivost táhnou lekačky a nepříjemně mrazivá hudba. Toby Hooper měl talent a nejspíš i temnou stránku osobnosti ventilovanou přes filmy. Některé scény vypadají až nechutně realisticky a jiné zaujmou rozsahem destrukce. Bohužel všechny klady zabíjí přemrštěná délka a mizerní herci. Zapamatovatelná je pouze Mathilda May a kvůli talentu to doopravdy není. Lifeforce má své kvality a díky námětu a fantazii režiséra je do jisté míry výjimečný. Potenciál byl ale mnohem výš. ()

Reklama

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Síla života byla jednou ze tří nejdražších produkcí studia Cannon Films, které na jednu stranu chrlilo bezduché levné akčňáky se snadnou návratností investic, na straně druhé se čas od času s osobitými režiséry pustilo do těžce rizikových projektů, jako byl právě tento. Samozřejmě se z toho vyklubal propadák s ani ne poloviční návratností, nicméně my si dnes aspoň můžeme vychutnat poměrně unikátní dílo. Tobe Hooper natočil podle předlohy stylově pojmenované The Space Vampires a scénáře Dana O'Bannona a spol. extrémně vyhrocenou variaci na klasické britské sci-fi kriminálky, která svou vizí nadcházející vesmírné apokalypsy nutně musí vybočovat z řady. Podívaná je to vskutku velkolepá a extrémně béčková, námětem je to totiž totální brak, přesto se Hooper zpracováním snažil tomu dát trochu áčkový feeling. Musím přiznat, že první zhlédnutí mě nechalo naprosto chladným, ale druhá projekce po letech rezonovala na výbornou - vlastně tohle je ten typ filmů, jaké si dnes dokážu bezostyšně naplno užít a docenit. Zvlášť když tu Mathilda May má tak vydatnou roli. ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

I když je tohle přesně ten typ sci fi filmů, které mám rád, ve výsledku je to jen stín nevyužitého potenciálu. Krásné interiéry a exteriéry mimozemské lodě, budování paranoidní atmosféry, hezké efekty a masky, luxusní kozy a prdelka, sexualita jako zbraň emzáckého vampirismu, Picard atd..to všechno tam je aby to filmaři metodicky zabíjeli plochou zkratkovitostí a divnou uspěchaností, která ničí nejednu potenciálně kulervoucí scénu. Do očí bijící díry v logice scénáře a chování postav(i na parametry žánru) tomu taky moc nepřidají. No a na závěr to celé pohřbívá pro změnu úútahané a nesmyslné finále během kterého mi už bylo ale vlastně úplně jedno jak to dopadne-hlavně aby to dopadlo co nejdříve....Škoda, protože tohle bych mohl a chtěl milovat. :( ()

zelvopyr 

všechny recenze uživatele

Kdybych viděl tento film jako mladík, možná by v mém životě hrály bloncky a zrzky daleko menší roli. Mathilda May byla opravdu pozoruhodná. Těžko říci, jakou byla/je herečkou, ale výstavním kusem nahé ženskosti je skvělým (abych nekecal, z té čtvrt hodiny na plátně je asi půl minuty i zahalená v nějakém prostěradle). Aby film fungoval úplně dokonale, musel by být jasně zařaditelný protagonista popř. někdo, s kým by se divák mohl identifikovat -- tento problém jsem zaznamenal již ve větším množství britských vysoko?rozpočtových sci-fi 20. století. Dost mi nesedla postava hraná Peterem Firthem, trochu moc zkratky a hlavně hodně špatné "neuvedení" jeho postavy, tedy si ho nejde ani oblíbit, ani neoblíbit -- je vám lhostejný stejně jako většina herců, takže nakonec vám jsou sympatičtější antagonisté. P.S. ale jsem rád, že vše skončilo happyendem. Nejlepší film o vesmírných upírech, který jsem kdy viděl. ()

Galerie (73)

Zajímavosti (33)

  • Film mal mať pôvodne taký istý názov ako pôvodný román, ale spoločnosti Cannon Films, ktorá údajne poskytla takmer 25 miliónov dolárov v nádeji, že vytvorí filmový trhák, sa nepáčil názov Vesmírni upíri (Space Vampires), pretože znel príliš ako ďalší z typických nízkorozpočtových filmov. V dôsledku toho bol názov zmenený na Síla života (Lifeforce) s odkazom na duchovnú energiu, ktorú vesmírni upíri vyčerpávajú zo svojich obetí. (Dajman)
  • Natáčelo se v Anglii v lokalitách Londýn, Elstree, Bushey, Hendon a v zábavním parku Tucktonia. (Terva)
  • Mathilda May je na obrazovke iba sedem minút. Väčšinu z týchto scén hrá úplne nahá, zatiaľ čo v niektorých ju zakrýva len rúcho. Naproti tomu kvôli cenzúrnym pravidlám, ktoré zakazovali úplnú mužskú nahotu, museli byť Chris Jagger a Bill Malin (mužskí upíri) nakrútení s ponožkami telovej farby na genitáliách v prípade, že by ich nechtiac zachytili kamery (ponožky je možné vidieť v niekoľkých scénach). (Dajman)

Reklama

Reklama