Reklama

Reklama

VOD (1)

Mudbound je rodinnou ságou odehrávající se během čtyřicátých let na odlehlé farmě v Mississippi. V krajině rozlehlých polí, kde když zaprší, změní se celá oblast v jedno velké lepkavé bahniště. Farmu vlastní rodina McAllanů, která část svých pozemků pronajímá černošské rodině Hapa Jacksona (Rob Morgan). A jelikož se Evropou valí válka, z každé z rodin odjede nejmladší syn bojovat za oceán. Oba válku přežijí a vrací se jako skuteční hrdinové domů. Návrat však ani pro jednoho z nich není lehký. Jamieho McAllana (Garrett Hedlund) trápí noční můry a ve snech se často vrací do rozstříleného kokpitu svého bombardéru B-25, což řeší nadměrným pitím. Ronsel Jackson (Jason Mitchell), jenž byl za války tankistou, zase s hořkostí zjišťuje, že ačkoliv osvobozeným Evropanům barva jeho pleti nevadila, doma na rasistickém jihu je zase jenom špinavým negrem, který musí do obchodu chodit zadním vchodem a v autobuse jezdit jen v oddělení vyhrazeném "barevným''. Problém je v tom, že jako velitel Shermanu se za války odnaučil ustupovat a sklánět hlavu. To však nehodlají tolerovat místní bílí starousedlíci ani McAllanové... (Big Bear)

(více)

Videa (5)

Trailer 1

Recenze (89)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Totálně vzorové drama z amerického venkova na konci druhé světové války, ve kterém je úplně všechno, za co by americká historie vůbec neměla být hrdá. Hloupí a arogantní vidláci, rasisti, černoši a s tím vším spojený ku-klux klan, který se tu projeví jen tak mimo řeč, aby se neřeklo. Tvůrci, podle mě, naprosto vzorově představili jeden výrazný rodinný příběh na zdejších plantážích, ve kterém se promítlo úplně všechno. A jelikož tvůrci nebyli zaujatí, tak tu hlavní postavy docela slušně drtí pod náporem okolí, kterého bych nikdy nechtěl být součástí. Lidskej humus, na který se hodně těžce kouká. Těžce proto, že na něm nic hezkýho není. Na druhou stranu jsem se nenudil a postavy, které tu ztvárnili Hedlund, Mulligan a Clarke měli něco do sebe. ()

campix 

všechny recenze uživatele

Netflix vystrkuje drápky a za Mudbound dokonce shrábl i několik nominací na Oscary. Pro akademiky se jedná o atraktivní látku popisující nelehký život afroameričanů v cca polovině dvacátého století. Zároveň to, jak se vyrovnávají vojáci s návratem z Druhé světové války domů a tento pohled je také zpracován ze dvou stran. Té černošské a bělošské. Atmosfericky zajímavě zpracované, ale celkově mi nepřijde, že by šlo o něco výjimečného. Pouze kvalitně zpracované téma, které jsme kvalitně zpracované viděli už mnohokrát. ()

Reklama

Pavlínka9 

všechny recenze uživatele

Má to 2:15:00 a teprve posledních 30 minut tam bylo takové drama, že jsem od toho nemohla odtrhnout oči. Ten "začáteční rozjezd" byl opravdu hodně dlouhý a je to hodně táhlé, ale je to silné. To ano - je to silné, je to trpké, rasistické, doufala jsem, že otec dostane co proto - a to jsme zjistili, že je mrtvý hned na začátku, ale doufala jsem ve způsob smrtí minimálně v takové formě, jak se stalo. Ale ten závěr - nějak tomu nevěřím. A připomnělo mi to dost film Pokání.....Přišlo mi to dost nepravděpodobné a pracuji s tím, že tam jsou dva mrtví...Ocenění -nedala bych, mě se ohromně líbila barva, s jakou je film natočen, vlezlost toho deště a únavy, všudepřítomné únavy a touhy "přežít" a "mít".... ()

hansel97 

všechny recenze uživatele

Typická past na akademiky, u které bych čekal větší úspěch v nominacích, ale prosím, Netflixu to přeju. Nemyslím si, že je to režijně úplně zvládnuté. Taková sága by se možná hodila více na seriál, protože je to roztahané a ještě k tomu je tam tolik postav, že málokterá z nich má takový prostor, aby nebyla načtrtnutá jen povrchově. Herecky se to daří, vizuál výborný. Jen se prostě neubráníte pocitu, kolikrát jste něco takového viděli, a to u filmu rád nemám. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Jižanské drama vyseknuté a la William Faulkner, stejně jako on nám neodpovídá na otázky, které zrovna klademe, a odpovídá na ně jindy, později, často až tehdy, když nás už nezajímají. Film ale není kniha, případně literární dílo. "Spojeni/slepeni/svázáni bahnem", přetože trvá přes dvě hodiny, nemá dost času na rozběh, na který si Faulkner vždycky potrpí. Naopak, různé vsuvky, elipsy, paraboly, mezerníky a pomlčky, s jeho literárním stylem vcelku korespondují... Jižanský (odvozeno od podstatného jména jižan, southerner) diskurs, ke kterému tento film rozhodně patří, je třeba pojednávat stále znovu a znovu, nelze jej vymezit zákony ani předpisy, aní jinou literou, na to je stále příliš živý... stejně živý jako když první otrok utekl z bavlníkové plantáže.... I my o tom v naší historické paměti něco víme: slovo "otrok" (slave, Sklave, esclave, schiavo atd.) pochází z řeckého slova “sklabos”, a znamená “slovan”. Pozn. 1: Film, jehož příběh si jde zpočátku svou cestou, se v závěru tříští do zbytečně mnoha dílčích závěru (milostný trojúhelník, postválečná traumata, KKK, patricida, shledání se synem,...) Pozn. 2: William Faulkner měl k filmu zřejmě dost rozpačitý vztah. Dobu nadšení z nového média vystřídalo zklamání z poněkud neúspěšného pokusu o proniknutí do filmových ateliérů. ()

Galerie (163)

Zajímavosti (4)

  • Když Ronsel Jackson (Jason Mitchell) nastupuje do auta Jamieho McAllana (Garrett Hedlund), je promočený na kost, protože venku leje jako z konve. V dalším záběru v kabině auta už však má košili naprosto suchou. (mkali)
  • Filmovanie snímky prebiehalo predovšetkým v americkom štáte Louisiana. Filmári však navštívili aj Budapešť. (MikaelSVK)

Související novinky

Netflix mění filmovou strategii

Netflix mění filmovou strategii

26.08.2018

Jestli Netflixu něco nelze upřít, je to způsob, jakým ovlivnil televizní výrobu na roky dopředu. Co se týče filmového formátu, tam to ovšem streamovacímu gigantovi poměrně drhne. Jediný opravdový… (více)

Nominace na Oscary

Nominace na Oscary

23.01.2018

Letošní 90. ročník Oscarů bude velký duelem Tváře vody se Třemi billboardy kousek za Ebbingem. Nová fantasy Guillerma del Tora se teď ale proměnila v jasného favorita, jelikož uzmula třináct… (více)

Reklama

Reklama