Reklama

Reklama

VOD (1)

Mudbound je rodinnou ságou odehrávající se během čtyřicátých let na odlehlé farmě v Mississippi. V krajině rozlehlých polí, kde když zaprší, změní se celá oblast v jedno velké lepkavé bahniště. Farmu vlastní rodina McAllanů, která část svých pozemků pronajímá černošské rodině Hapa Jacksona (Rob Morgan). A jelikož se Evropou valí válka, z každé z rodin odjede nejmladší syn bojovat za oceán. Oba válku přežijí a vrací se jako skuteční hrdinové domů. Návrat však ani pro jednoho z nich není lehký. Jamieho McAllana (Garrett Hedlund) trápí noční můry a ve snech se často vrací do rozstříleného kokpitu svého bombardéru B-25, což řeší nadměrným pitím. Ronsel Jackson (Jason Mitchell), jenž byl za války tankistou, zase s hořkostí zjišťuje, že ačkoliv osvobozeným Evropanům barva jeho pleti nevadila, doma na rasistickém jihu je zase jenom špinavým negrem, který musí do obchodu chodit zadním vchodem a v autobuse jezdit jen v oddělení vyhrazeném "barevným''. Problém je v tom, že jako velitel Shermanu se za války odnaučil ustupovat a sklánět hlavu. To však nehodlají tolerovat místní bílí starousedlíci ani McAllanové... (Big Bear)

(více)

Videa (5)

Trailer 1

Recenze (91)

Tosi 

všechny recenze uživatele

Mudbound je filmařsky hodně poctivý film, který se vrací do dob, kdy Amerika byla rozdělena na barevné a bílé. Konkrétně mezi dvě farmářské rodiny, kdy si ta bílá nárokovala černošskou. Vykreslení postav je sice zdlouhavé, ale tak bezchybné, že k tragickému vyvrcholení nespravedlnosti muselo v závěru dojít. Silné čtyři pecky. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Jižanské drama vyseknuté a la William Faulkner, stejně jako on nám neodpovídá na otázky, které zrovna klademe, a odpovídá na ně jindy, později, často až tehdy, když nás už nezajímají. Film ale není kniha, případně literární dílo. "Spojeni/slepeni/svázáni bahnem", přetože trvá přes dvě hodiny, nemá dost času na rozběh, na který si Faulkner vždycky potrpí. Naopak, různé vsuvky, elipsy, paraboly, mezerníky a pomlčky, s jeho literárním stylem vcelku korespondují... Jižanský (odvozeno od podstatného jména jižan, southerner) diskurs, ke kterému tento film rozhodně patří, je třeba pojednávat stále znovu a znovu, nelze jej vymezit zákony ani předpisy, aní jinou literou, na to je stále příliš živý... stejně živý jako když první otrok utekl z bavlníkové plantáže.... I my o tom v naší historické paměti něco víme: slovo "otrok" (slave, Sklave, esclave, schiavo atd.) pochází z řeckého slova “sklabos”, a znamená “slovan”. Pozn. 1: Film, jehož příběh si jde zpočátku svou cestou, se v závěru tříští do zbytečně mnoha dílčích závěru (milostný trojúhelník, postválečná traumata, KKK, patricida, shledání se synem,...) Pozn. 2: William Faulkner měl k filmu zřejmě dost rozpačitý vztah. Dobu nadšení z nového média vystřídalo zklamání z poněkud neúspěšného pokusu o proniknutí do filmových ateliérů. ()

Reklama

Morholt 

všechny recenze uživatele

Já ty příběhy z amerického Jihu prostě žeru a tenhle je navíc zatraktivněný válečnou vsuvkou a to mě ba ještě víc. Jasně, v zásadě se jedná o další z filmů o utlačovaných černoších, což je dneska strašně populární, ale tady to bylo přeci jen trochu jinak. Reesovým ztělesněním Jižana není ortodoxní rasista v Banksově podání, ale spíše Jason Clarke a jeho farmář, který sice cítí vůči černým nadřazenost, ale nedá se o něm říct, že by to byl zlý člověk. Prostě byl v podobném duchu vychován. To se mi líbilo. Černoši tu byli naopak vyobrazeni jako klasické oběti, ale nepůsobilo to tak protivně, v jako mnoha jiných případech. Bavila mě i ukázka těžkého života tehdejších farmářů a celkově se ta atmosféra jižanského zapadákova vydařila. Naopak mi přišel laciný moment, který zlomí Hedlundovo vnímání černých a celkově některé dialogy mezi ním a Mitchellem zaváněly kýčem. Ale nebylo to nic hrozného. Celkově velmi dobrý dojem zakončil emotivní závěr, který tak nějak pohladil po duši. 85% ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Parádní filmy o tom, jak život není (nebyl) fér snad nikdy úplně neomrzí. A taky jsem rád, že je MUDBOUND namísto vyčpělé éry otroctví posazen až daleko za období Rekonstrukce a zákonů Jim Crow, na segregovaný Jih okolo druhé světové a tak dobře ilustruje návrat mnohých barevných hrdinů zpět do "bahna" starých, hluboce zakořeněných poměrů a pravidel. Film je navíc skvěle vyprávěn, trpělivě a z různých perspektiv, má pár neokoukaných hereckých es (Mitchell, Banks, Clarke), ale co mě tu hlavně těší - nemám pocit z další prvoplánově plytké black lives matter fňuk-fňuk agitky. Tady v tom je silný příběh o Americe. ()

Freemind 

všechny recenze uživatele

Ne, že bych se nudil - Mudbound je zručně napsané a natočené drama, a v tom je paradoxně jeho problém. Je to prostě dílo, které bylo formou i obsahem vykalkulováno na Oscary a tohle mazlíčci nemají rádi. Takových už bylo, takových ještě bude - za měsíc si z těch dvou hodin budu pamatovat tak akorát tu brutální scénu lynče. Trochu málo. ()

Galerie (163)

Zajímavosti (4)

  • Filmovanie snímky prebiehalo predovšetkým v americkom štáte Louisiana. Filmári však navštívili aj Budapešť. (MikaelSVK)
  • Když Ronsel Jackson (Jason Mitchell) nastupuje do auta Jamieho McAllana (Garrett Hedlund), je promočený na kost, protože venku leje jako z konve. V dalším záběru v kabině auta už však má košili naprosto suchou. (mkali)

Související novinky

Netflix mění filmovou strategii

Netflix mění filmovou strategii

26.08.2018

Jestli Netflixu něco nelze upřít, je to způsob, jakým ovlivnil televizní výrobu na roky dopředu. Co se týče filmového formátu, tam to ovšem streamovacímu gigantovi poměrně drhne. Jediný opravdový… (více)

Nominace na Oscary

Nominace na Oscary

23.01.2018

Letošní 90. ročník Oscarů bude velký duelem Tváře vody se Třemi billboardy kousek za Ebbingem. Nová fantasy Guillerma del Tora se teď ale proměnila v jasného favorita, jelikož uzmula třináct… (více)

Reklama

Reklama