Reklama

Reklama

VOD (1)

Mudbound je rodinnou ságou odehrávající se během čtyřicátých let na odlehlé farmě v Mississippi. V krajině rozlehlých polí, kde když zaprší, změní se celá oblast v jedno velké lepkavé bahniště. Farmu vlastní rodina McAllanů, která část svých pozemků pronajímá černošské rodině Hapa Jacksona (Rob Morgan). A jelikož se Evropou valí válka, z každé z rodin odjede nejmladší syn bojovat za oceán. Oba válku přežijí a vrací se jako skuteční hrdinové domů. Návrat však ani pro jednoho z nich není lehký. Jamieho McAllana (Garrett Hedlund) trápí noční můry a ve snech se často vrací do rozstříleného kokpitu svého bombardéru B-25, což řeší nadměrným pitím. Ronsel Jackson (Jason Mitchell), jenž byl za války tankistou, zase s hořkostí zjišťuje, že ačkoliv osvobozeným Evropanům barva jeho pleti nevadila, doma na rasistickém jihu je zase jenom špinavým negrem, který musí do obchodu chodit zadním vchodem a v autobuse jezdit jen v oddělení vyhrazeném "barevným''. Problém je v tom, že jako velitel Shermanu se za války odnaučil ustupovat a sklánět hlavu. To však nehodlají tolerovat místní bílí starousedlíci ani McAllanové... (Big Bear)

(více)

Videa (5)

Trailer 2

Recenze (89)

Avalon820 

všechny recenze uživatele

Všeho moc a zároveň všeho málo. Na ploše více než dvou hodin se autorům podařilo rozmělnit příběh dvou světů, který diváky sice bombarduje dramatickými situacemi, ale přesto zůstává naprosto umělý a povrchní. Totéž platí pro postavy, které (vedle toho, že jich je poměrně hodně) jsou šablonovité, nebo rovnou ploché a bez prostoru. Všudypřítomný patos navíc zabil všechny šance dostat z diváka alespoň náznak nějaké emoce, což je při daném tématu přinejmenším zvláštní. Mudbound je nakonec tedy učebnicovým příkladem toho, že i časem ověřené téma, byť řemeslně asi bezchybně zpracované, se po tisícím zrecyklování jednoduše přejí, pokud do něho autor nepřidá alespoň kapku své invence, kterým by jej odlišil. ()

Volodimir2 

všechny recenze uživatele

Film bol natočený na základe rovnomenného románu americkej spisovateľky Hillary Jordan. Podstatou filmu sú vzťahy medzi bielymi a čiernymi, medzi bielymi rodinami a čiernymi rodinami, medzi bielymi a čiernymi vo vojne a všetko o čiernobielom. Ale v podstate ide o všetko na čo, Američania, nemôžu byť hrdí. V roku 1619 boli do Ameriky dovezení prví černošskí otroci z Afriky. Zase v roku 1865 bolo zrušené otroctvo na celom území USA. Až v roku 1948 "vysoko teoretický" bola zrušená rasová segregácia v armáde. Ale v roku 1955 boli ešte v autobusoch oddelenia pre bielych a čiernych, ale ani v roku 1957 nemohli černošské deti navštevovať stredné školy. Osud černošského obyvateľstva tak bol ešte na dlhé roky veľmi neistý a veľa na tom nezmenila ani účasť Afroameričanov v americkej armáde počas 2. svetovej vojny. Dokonca boli po návrate domov zaznamenané časté prípady lynčovania černochov len preto, že si dovolili nosiť uniformu americkej armády. Cesta ku skutočnému zrovnoprávneniu tak ešte stále nebola na konci Film "Madbaundská farma" je príbeh o udalostiach, ktoré sa odohrávajú na malej farme na okraji mesta Memphis počas druhej svetovej vojny a tesne po nej. Odtiaľ odišli na front zástupcovia dvoch rodín. Obaja sa vrátia, ako hrdinovia Jamie McAllan pilot bombardéru B-25 a Ronsel Jackson veliteľ tanku Sherman, jediný rozdiel medzi nimi je, že Jamie je biely a Ronsel čierny. Obaja stratili vo vojne mnoho svojich priateľov a film ďalej beží v realite rasových predsudkov a povojnového syndrómu. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Podobných příběhů jsme tady měli už nespočet. Dvě rodiny, mnoho osudů, žádný ovšem nejde úplně do hloubky. Některé postavy jsou odfláknuté, k jiným nás tvůrci prostě nepustí. Nikdy nejdeme úplně na dřeň, ani v závěru ve stodole režisérka (samozřejmě černošská) nevymáčkne pořádné emoce. Řešíme postavení žen ve společnosti, rasismus, hluboce zakořeněné poměry, démony z válečných bojů. 40. léta. Hitler dává všem jasně najevo, jak velká je jeho moc. Japonci nečekaně udeřují. A kdesi v Mississippi dvě rodiny farmaří. Jedna bílá, druhá barevná, jak je tehdy titulovali. Férově se k ní nechovají ani poté, co jejich syn pomůže osvobodit nejen Evropu od fašistické nadvlády, dál je tím špinavým negrem, který nemá co dělat na místě spolujezdce a nedej bože, aby měl poměr s bílou dívkou. Stopáž je přepálená, mnohé scény bych zhutnil, jiné vynechal. Herecky velmi slušné. Možná to může zapůsobit na nějaké akademiky, jsem ale přesvědčený, že bez přidané hodnoty tohle dílko brzy upadne v zapomnění. ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Pevne verím tomu, že keby sa napísala lepšie prvá polhodina filmu, trochu pokrátila, tak by sme tu mali film z kategórie nezabudnuteľných. Nie je to prvýkrát, čo Američania natočili film o vojnových traumách, ale tentoraz sa k tomu pridáva ešte téma rasizmu, smilstva a nefunkčnej rodiny. Príbeh je postavený na klasickom pôdoryse antickej drámy a smeruje ku koncu, ktorý nečakáte, ale na druhú stranu, niečo podobné tušíte. Herecky je to úplná extraliga, O Jasonovi Mitchellovi určite ešte budeme počuť a Garrett Hedlund by si rozhodne zaslúžil viac pozornosti, než má teraz. Ďalší z filmov zaoberajúcom o probléme rasizmu v Amerike 30-tych a 40-tych rokov. Holt Mississippi. Ťažká doba, len pre tvrdých ľudí. Aj tak to bola pre nich skúška, ktorú ešte dlhú dobu potom nemohli vyhrať. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

"Vyzerá to tak, že i také zlo akou vojna bezpochyby je, v sebe skrýva niečo pozitívne. Niektorým zabednencom dokáže otvoriť oči a zmeniť ich k lepšiemu, aby sa tak na svet mohli pozrieť novým, lepším pohľadom..." V Európe hrdina, v Amerike iba podradná bytosť - to stojí za zamyslenie... Asi takto nejako má vyzerať filmové spracovanie témy rasizmu - bez zbytočného pátosu a vyplakávania. Pritom úvod snímku ma moc nenadchol, chvíľu trvalo kým som si na tú mierne chaotickú skladbu príbehu na báze prítomnosti doplnenej o záblesky minulosti jednotlivých postáv zvykol, ale po pár minútach sledovania by som už nemenil. Z tohto pohľadu ide určite o netuctovú záležitosť. Navyše i v technickej rovine úroveň snímku príjemne prekvapila, hlavne kamera a zmysel pre farebnosť, radosť pozerať... To sa samozrejme prejavilo i na skvelej dobovej atmosfére zapadnutého amerického vidlákova kdesi v Mississippi, kde všadeprítomné bahno vyteká ešte aj z uší. Čo sa týka hercov, tak aj napriek tomu, že išlo predovšetkým o neopozerané, menej známe tváre, tak klobúk dole, všetci zahrali vynikajúco, vôbec by som sa nečudoval, keby dali niekomu z nich oscara. Tiež sa mi páčilo ako príbeh v emotívnej rovine postupne gradoval a naberal na sile, pričom koniec ma už pocitovo skoro prevalcoval. Hlavne keď si zoberieme tú peknú myšlienku, ktorá ma na záver napadla. Keby nebolo toho mierne ťažkopádneho úvodu, kde som istý čas ani len netušil na aký klenot sa to nakoniec zvrtne, tak dám plný počet. 85/100 ()

Galerie (163)

Zajímavosti (4)

  • Když Ronsel Jackson (Jason Mitchell) nastupuje do auta Jamieho McAllana (Garrett Hedlund), je promočený na kost, protože venku leje jako z konve. V dalším záběru v kabině auta už však má košili naprosto suchou. (mkali)
  • Filmovanie snímky prebiehalo predovšetkým v americkom štáte Louisiana. Filmári však navštívili aj Budapešť. (MikaelSVK)

Související novinky

Netflix mění filmovou strategii

Netflix mění filmovou strategii

26.08.2018

Jestli Netflixu něco nelze upřít, je to způsob, jakým ovlivnil televizní výrobu na roky dopředu. Co se týče filmového formátu, tam to ovšem streamovacímu gigantovi poměrně drhne. Jediný opravdový… (více)

Nominace na Oscary

Nominace na Oscary

23.01.2018

Letošní 90. ročník Oscarů bude velký duelem Tváře vody se Třemi billboardy kousek za Ebbingem. Nová fantasy Guillerma del Tora se teď ale proměnila v jasného favorita, jelikož uzmula třináct… (více)

Reklama

Reklama