Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mít šaty od návrháře Reynoldse Woodcocka (Daniel Day-Lewis) znamenalo v dynamické éře obrozujícího se poválečného Londýna úplně nejvíc. Dáma musela mít dostatek peněz, patřičný rodokmen a odpovídající vychování, aby mohla vyrazit na večírek v jeho modelech, které byly vždy unikátní. Status génia si ale vybíral svou daň v podobě Woodcockovy totální emocionální vyprázdněnosti. Odtržen od reality všedního dne, neboť o vše praktické se starala jeho sestra (Lesley Manville), stavěl všechny ženy na roveň krejčovských panen. Měl sice vždy po ruce nějakou milenku či múzu, ale stačilo, aby si ráno při snídani trochu hlasitěji mazala topinku máslem a už se pakovala z jeho života. Když v kavárně v zapadlém přístavním městečku Reynolds objevil stydlivou servírku Almu (Vicky Krieps) a rozhodl se jí nabídnout momentálně uvolněné místo po svém boku, netušil, s čím si zahrává. Tahle zdánlivě neškodná submisivní bytost totiž rychle pochopila pravidla hry a rozhodla se aktivně bojovat za to, aby neskončila jako její předchůdkyně. Situaci jí usnadňuje i to, že se do ní Reynolds zamiloval. Nápor citů se však velmi negativně začal odrážet na jeho tvorbě, a umělcova praktická sestra se proto rozhodne rázně zakročit. (Cinemart)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (311)

classic 

všechny recenze uživatele

Spolupráca fenomenálneho britského herca Daniela Day-Lewisa a kalifornského režiséra, scenáristu a producenta Paula Thomasa Andersona, mi pripomína inú, podobnú, legendárnu dvojicu, t. j. Humphrey Bogart a John Huston, a s ich bravúrnym Pokladom na Sierra Madre, pričom podotýkam, že si títo dvaja borci sadli k spoločnému stolu viackrát, tým chcem naznačiť, že spred desiatich rokov sa nepodarilo s plnými dúškami naviazať na výnimočnú Čiernu krv, ktorú mnohí považujú za úplný majstrovský film, čo si zaslúži porovnávať sa so slávnym Občanom Kaneom... Démonický Daniel Plainview je chlapík, ktorého by som asi nikdy v živote nechcel stretnúť, a réžia P.T.A. mi jasne dáva dostatočne na zreteľ, že to intenzívnejšie a sugestívnejšie podtrhuje, a ak by som si mal vybrať medzi „fantómovým vláknom” , áno, tak sa dá voľne preložiť názov najnovšieho snímku Andersona a týmto spomínaným filmovým projektom z roku 2007, kde sa po prvýkrát stretli, neváham ani na mikro stotinu sekundy, a rýchlosťou svetla volím to, čo po celý čas naznačujem... Ale tým nechcem povedať, že módneho návrhára Reynoldsa Woodcocka z povojnového Londýna, by som načisto zavrhoval. Keď sa zakaždým objaví Dano v novom filme, tak to je UDALOSŤ danej sezóny. Ako trebárs Stanley Kubrick nakrútil nový film. Dá sa povedať, že obidvaja sú, boli zriedkaví tvorcovia, tak o to väčšia intenzita nadšenosti. Okolo tejto postavy sa väčšinou pohybujú samé ženy, kde dve z nich zohrávajú kľúčovú úlohu. Jedna je jeho sestra Cyril, ktorá potrebuje mať vo všetkom dokonalý prehľad, má určitú kontrolu nad svojim bratom, a druhou bude Alma, servírka z kaviarne, ktorú tam Reynolds zbalil. Chce ju na chvíľu využiť, pohrať sa s ňou, ako s dajakou hračkou, a potom ju odhodiť, ako špinavú handru, ale postupom času zisťuje, že to nebude také jednoduché. Alma je neodbytná, pomocou šikovnej metódy ho zmanipuluje, aby sa stal totálne poddajným... / Trojica hereckých výkonov, je na vysokej úrovni, okrem Daniela, sú excelentné i Lesley Manville, ako jeho pokrvná príbuzná, a taktiež „právoplatná manželka” Alma. Naprosto fascinujúce sú KOSTÝMY, ktoré nikdy nezlezú zo záberu, tak isto ako Day-Lewis, ktorý si v podstate ukradol film sám pre seba, ktorý je zároveň jeho posledným. Normálne som mal pocit, že sa pozerám na Odviate vetrom, kde boli herci oblečení v pestrofarebných kostýmoch, ktoré až bili do očí, a pritom to v oboch prípadoch nepovažujem za vadu. Všimol som si, že P.T.ANDERSON nezavolal svojho dvorného kameramana Boba Elswita, a všetko si nasnímal úplne sám, a zvládol to na jednotku s hviezdičkou ! Používa zvláštne uhly kamery, ktoré mne osobne sú určite po chuti ! V celom snímku sa nesie taká nepríjemná atmosféra, mal som až zimomriavky, keď som hltal jeden záber za druhým, dal si na nich extra záležať, ale REPETE sa opätovne nekoná, aj keď „pozoruhodný” , je vhodný prívlastok pre film ! ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Druhé spojení Paula Thomase Andersona s Danielem Day-Lewisem, který se tímto filmem loučí a odchází do hereckého důchodu. Film je přesně takový, jaký můžete očekávat, pokud znáte Andersonovu předchozí tvorbu. Očekávejte tedy perfekcionismus po všech směrech od excelentních kostýmů po precizní režii. Zároveň se divák musí obrnit velkou trpělivostí, protože film plyne velice pomalu a prakticky nemá žádný pevný příběh, který by někam směřoval. Odsoudit film jako nudu, tak bude pro mnoho diváků velice snadné. Určitě se ale jedná o další film, který nikomu ze zúčastněných nedělá ostudu, ale přeci jen jsem od pánů po "Až na krev" čekal něco údernějšího. ()

Reklama

Happens 

všechny recenze uživatele

Opět bravurní výkon Lewise, a to nejen formou herectví, ale zase si změnil hlas způsobem, že nasál celou duši postavy.  Narcistický návrhář si najde mladší model ženy, formuje si jí ke svému obrazu, nedokáže najít kompromis, což vyústí ve zvláštní způsob řešení jeho ženy. Nicméně nedává vůbec smysl to finále, kde se návrháři líbí způsob, jakým se vypořádává jeho žena s jeho zatvrdlostí srdce. Nicméně atmosféra a jednoduchý příběh - 80 %. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Daniel Day- Lewis končí respektive odchází do hereckého důchodu. A jako poslední projekt si vybral druhou spolupráci s režisérem Paulem Thomasem Andersonem se kterým dříve pracoval již na filmu Až na krev. A jak to tak většinou bývá u jeho filmů tak Daniel Day-Lewis táhne celý film. Do role se opět totálně vžil, žije s ní, trpí s ní a člověk by mu i přál toho čtvrtého Oscara (kterého nedostal ale Day-Lewis už si stejně nic dokazovat nemusel). Zaslouženým Oscar byl ten za kostýmy a vzhledem k filmu, který se točí kolem módního návrháře museli být kostýmy tak nějak automaticky dokonalé, jsou ale ještě dokonalejší než by se dalo čekat. Ty kostýmy jsou prostě pastvou pro oči a například bych nikdy neřekl, že si někdy užiji scény kdy se vyrábějí či zkouší. PTA to dokázal. Na Oscara mohla dosáhnout i hudba Jonnyho Greenwooda (člen Radiohead) který je překvapivě klidná s výborným využitím klavíru. Greenwood bohužel ostrouhal, na druhou stranu je ale pravda, že byl ten rok plný výrazně pamětihodnějších soundtracků. Super jsou i dámy ve vedlejších rolích-Lesley Manville a Vicky Krieps. Především o té druhé jsem nikdy předtím neslyšel a vyrazila mi dech. A cynická sestra v podání Manville je prostě výtečná. Všechno to diriguje perfektní režie Paula Thomase Andersona který dokáže udělat film zajímavým. Většinou je výhodou, že režíruje člověk který i napsal scénář a Anderson to u svého zatím posledního filmu dokázal znova. Začátek je perfektní a perfektně plyne a utíká. Uprostřed jako by ale někdo zmáčkl brzdu a neskutečně se drhne a v podstatě zklamává po výborném začátku. Všechno však napraví konec který sice není na úrovni začátku ale rozhodně není tak zbrzděný jako prostředek. Celý ten film ale nevypadá jako film které vznikají dnes. A je to dobře. Líbila se mi menší kamera, retro atmosféra i občasné pocity jako bych se díval na něco z dob Francise Forda Coppoly či Stanleyho Kubricka, jejichž příznaky Paul Thomas Anderson v sobě rozhodně má, pořád jsem v něm ale toho vrcholného filmaře rozhodně neobjevil. Překvapivě perfektně plynoucí film který perfektně funguje většinu svého času a především velmi důstojně zakončuje hereckou dráhu jednoho hereckého velikána. Day-Lewis možná není v Niti z přízraků ve své životní roli, přesto ale dostál své pověsti hereckého profíka a rozloučil se v nejlepší formě a zároveň s filmem, který rozhodně stojí za to vidět...... ()

InJo 

všechny recenze uživatele

Krásně vypadající a skvěle zahrané partnerské melodrama, jehož příběh mě ale téměř ničím nezaujal. Po zaslouženě opěvovaných opusech typu Magnolia či Až na krev bych od PTA takto dějově řídký a nepříliš vtahující film vážně nečekal. Když Day-Lewis dostane (čtvrtého!) Oscara, zlobit se určitě nebudu, ale jinak mám svoje favority letos jinde. Btw po zkušenosti s tímto snímkem a Aronofskyho "matkou!" dlouho nechci vidět film o komplikovaném soužití umělce a jeho vyvolené... ;-) 60 % ()

Galerie (37)

Zajímavosti (9)

  • Ve filmu není uvedeno v jakém roce se film odehrává. Soudíme-li podle kostýmů a interiérů, tak by se mělo jednat o 50. léta. (UhLee)
  • Jméno hlavní postavy, Reynolds Woodcock, je myšleno jako skrytý vtip. Vymyslel jej sám Daniel Day - Lewis a režisérovi se to tak líbilo, že ho opravdu použil ve filmu. (UhLee)
  • Název filmu se objeví na začátku i na konci snímku. (griph)

Související novinky

Ridleyho Gucci boduje mezi dramaty

Ridleyho Gucci boduje mezi dramaty

28.11.2021

Kriminální drama Klan Gucci režiséra Ridleyho Scotta (Gladiátor, Poslední souboj) má za sebou první víkend v kinech, a byť prozatímních 21,8 milionů dolarů v rámci prvních pěti dní z USA není ve… (více)

TOP 2018 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

TOP 2018 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

29.12.2018

Nejoblíbenější uživatelé ČSFD.cz tradičně sestavili trojku nej filmů a seriálů, uvedených do distribuce nebo na filmových festivalech v uplynulém roce. S pěti hlasy jednoznačně vyhrávají mezi filmy… (více)

Nominace na Oscary

Nominace na Oscary

23.01.2018

Letošní 90. ročník Oscarů bude velký duelem Tváře vody se Třemi billboardy kousek za Ebbingem. Nová fantasy Guillerma del Tora se teď ale proměnila v jasného favorita, jelikož uzmula třináct… (více)

PF 2018

PF 2018

24.12.2017

Začíná se nám finalizovat žebříček TOP 10 nejlepších celovečerních filmů, uvedených v české a slovenské distribuci v roce 2017: 1. Thor: Ragnarok, 2. Wind River, 3. Logan, 4. Paddington 2, 5. Dunkirk… (více)

Reklama

Reklama