Režie:
Julian JarroldKamera:
Felix WiedemannHudba:
Paul EnglishbyHrají:
Toby Jones, Andrea Riseborough, Billy Howle, Monica Dolan, Kim Cattrall, Dorian Lough, Paul Ready, David Haig, Robert East, Andrew Havill, Graham Parrington (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Londýn roku 1920. Brutální a krvežíznivá vražda potřísnila přepychové koberce hezkého londýnského domu. Obětí je okouzlující a bohatá Emily Frenchová. Všechny důkazy ukazují na mladého Leonarda Volea, bezohledného prospěcháře, jemuž mladá dědička odkázala své obrovské bohatství, a který jí nemilosrdně vzal život. Tak to alespoň líčí Emilyina oddaná hospodyně Janet McIntyreová před soudem. Leonard však zarputile trvá na tom, že jeho partnerka, tajemná sboristka Romaine, může dokázat jeho nevinu. Zastupováním Leonarda je pověřen jeho advokát John Mayhew a člen královské soudní rady Sir Charles Carter KC. Napínavé dvoudílné drama Svědek obhajoby je adaptací stejnojmenné povídky spisovatelky Agathy Christie. (HBO Europe)
(více)Recenze (50)
"Všechno bylo kvůli tobě. - Pak to tedy nemělo cenu." Svědek obžaloby nijak výrazně nevybočuje z kriminálních příběhů "královny detektivek", nicméně i tak jsem se nechal na dvě hodiny unést případem o lásce, vině a odpuštění. Pravda se přelévá v lež a naopak - scénář si hraje s divákem a jeho úsudkem, byť se dala identita pachatele předvídat, má-li člověk něco nakoukáno či načteno. Oceňuji nejednu audiovizuálně podmanivou scénu a obsazení Tobyho Jonese do hlavní role. ()
Starší verzi jsem neviděla, nemám srovnání. Ponurá atmosféra, mlhy, advokát John Mayhew (zajímavý Toby Jones) se svými věčnými záchvaty kašle, půvabná sboristka, nepříjemná a až příliš oddaná hospodyně a sympatický obviněný, který vypadá tak nevinně. Po zhlédnutí druhé části přidávám hvězdičku. Toby Jones mě ve své roli uchvátil a dojal. ()
Sarah Phelps to (snad s výjimkou And Then There Were None) zcela zjevně seká podle jednoho mustru a BBC to taky zcela zjevně podle jednoho mustru točí. V The ABC Murders imigrantská tématika fungovala, protože prostupovala celým příběhem. Tohle se snaží být hrozně temné a vzrušující a hluboké, ale ve výsledku je to stejně samoúčelné a odpudivé jako brčálové filtry, ve kterých to Jarrold z nějakého důvodu utopil. Ale ani jendo není to nejhorší – nejhorší je, že je to nuda a působí to přesně jako to, čím to taky je: na dvě hodiny natažená povídka. ()
Jak nemám psanou Agathu rád, tak ta filmová či seriálová mě naplňuje nadšením. Tohle je pro mě zatím možná nejlepší zpracování některého z jejích příběhů. 20. léta tu dýchají na každém kroku, takže prostředí nemá chybu a je jedno, jestli se děj odehrává v klubu, divadle, vězení či v bytě bohaté paničky. A dokonalého prostředí patří brilantní herecké výkony a o ty tady nebyla nouze. Andrea Riseborough a Toby Jones excelovali a ani ostatní se nenechali zahanbit. Malinkatý problém vidím v lehké předvídatelnosti, protože rozuzlení, na které je divák připravován, je přeci jenom příliš jednoduché. Ale i tak jsem byl na konci lehce překvapen. Jen tak dál. 90% ()
Jarroldova verze si o porovnání s Wilderovou verzí z roku 1957 přímo říká. A myslím si, že nemuselo dopadnout špatně. Nevadí, že sépiová barva atmosféru někdejších dob sotva připomene; nevadí, že se tolik nekonverzovalo (možná i k prospěchu věci), nevadí, že tam Marlene Ditrichová nevystavovala svoje nohy, nevadí, že..... ale vadí ten podivně zaranžovaný a protahovaný závěr, ve kterém (na rozdíl od Wildera) zemřou zrovna ti nepraví lidé. Zkrátka, Wilderům závěr a komentář hlavního obhájce: "... ona ho nezavraždila, ona ho popravila... a teď máme další práci ... obhajobu paní...", je zkrátka lepší, než obligátní odchod zneužitého obhájce do oceánu. ()
Galerie (49)
Photo © British Broadcasting Corporation (BBC)
Reklama