Režie:
Christian RiversKamera:
Simon RabyHudba:
Tom HolkenborgHrají:
Hera Hilmar, Hugo Weaving, Jihae, Robert Sheehan, Stephen Lang, Leila George, Frankie Adams, Caren Pistorius, Andrew Lees, Colin Salmon, Ronan Raftery (více)Obsahy(1)
Za pár set let bude svět jen umírající nehostinnou pustinou, křižovanou obřími stroji na kolech, jejichž primární snahou je nacházet zbývající zdroje obživy a surovin. V tato monstra se proměnila původní města. Sídla na kolech jsou plná lidí a největším a nejmocnějším z nich je Londýn. Ten se rozrůstá i díky pohlcování menších strojů, které se objeví v jeho cestě. Tímhle způsobem se v Londýně ocitne i Hester Shaw (Hera Hilmar), tajemná dívka se zjizvenou tváří. Jí jediné, zdá se, nevadí, že Londýn spolknul její domovské město. Hester se totiž díky tomu ocitla v blízkosti jeho vládce Thaddeuse Valentina (Hugo Weaving), s nímž má z minulosti nevyřízené účty. Jenže i Thaddeus je rád, že Hester vidí. Dívka má v držení předmět, s nímž by se mohl stát nejmocnějším mužem na světě. A protože má Thaddeus poněkud větší palebnou sílu než ona, ocitne se Hester na útěku a v doprovodu zoufale nepraktického knihomola a renegátky, na jejíž hlavu je vypsaná obrovská odměna. (Cinemart)
(více)Videa (7)
Recenze (542)
║Rozpočet $100miliónov║Tržby USA $15,951,040║Tržby Celosvetovo $81,651,040▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA ║ Tržby za predaj DVD v USA ║ Už ukážka k filmu naznačovala, že tento úlet pohybujúcich sa miest na pásoch bude asi dosť mimo a aj sa tak stalo. Digitálne blato a fádny dej tomu na kráse nepridáva. Herci suchý ako piesok na púšti. Trochu zaujme aspoň ten zeleno okí terminátor, z ktorého sa nakoniec vykľuje starostlivý mechastroj, skoro by som aj slzu upustil. Ani neviem čo by som tu pochválil. Jacksonova produkčná výlevka sa čoraz viac utápa v bahne fádnosti na entú. /30%/ ()
Už jen kvůli té opulentní výpravě, i když digitálně notně vytuněné, a kvůli bizarním "gilliamovským" obrazům to stojí za to. Je to přesně ten druh pohádky jakou můžu všemi deseti. Fantaskní dalekobudoucí svět změněný k nepoznání, akcí nabitý fantasmagorický děj, fascinující vizuálno, patos i infantilita v mezích snesitelnosti, tak trochu něco jako Mad Max pro starší děti, škoda že jsem něco takového nemohl vidět ca ve dvanácti. A o čem že to vlastně je? Zjednodušeně o tom, jak se spojené síly tibetočínskoindickobělošskočernošské říše utkají v souboji na život a na smrt s pojízdným multikulti Londýnem, který do té doby jezdil pustými pláněmi Evropy, kde pojídal tamnější výrazně menší pojízdná městečka. Zdá se vám to šílené? Správně, je to šílené. A dějově samozřejmě mnohem pestřejší než můj zjednodušený popis. Smekám před fantazií tvůrce knižní předlohy. Nejzajímavější postava: o první místo se svorně dělí roboticko-démonický drsňák a korejská mužena v červené. Nejprotivnější postava: s přehledem a velkým náskokem vítězí emařský diblíkovitý holkokluk v hlavní roli. I tak moje minimálně 90% spokojenost. ()
Musím se přiznat k tomu, že obdivuji Adasin za to, že dokázala při hodnocení udržet emoce na uzdě, já jsem to nezvládl, a proto jsem nemohl udělit více než jednu hvězdičku. Přitom úvod filmu sliboval výbornou podívanou, jenže... Všechno to, co se mi líbilo velmi rychle zmizelo a zůstaly jen unylé pohledy, nezvládnutá hra na city, opakované souboje s časem a vykrádačka Hvězdných válek, v níž chyběla už jen slavná replika admirála Akbara: "Je to past!" Jinak jsem tam našel útok na Hvězdu smrti i souboj otce se synem (tedy vlastně s dcerou), to vše doplněno o genderovou vyváženost a multi kulturní provázanost pod dozorem dalajlámy. O mnohých sebeobětováních netřeba hovořit, velká škoda, že se tvůrcům podařilo tak dokonale pohřbít nápad se slušným potenciálem. ()
Mestá v pohybe na kolesách, a rôzne mechanické prevedenia vo mne vybudili záujem. K tomu obhliadnutie sa za mobilmi z dnešnej doby stalo za to. Samozrejme hlavná myšlienka je úplne iná a to že ľudia stále túžia po vojne a nepoučili sa z minulosti. Napriek nie hviezdnemu obsadeniu ma film oslovil na 80 %. ()
Nevím, co se stalo s trojicí zkušených scénáristů, kteří většinou prokázali dobrý instinkt. Smrtelné stroje se odehrávají v ne zrovna uvěřitelném světě, do kterého jsem měla problém se vžít. Rodinné vazby jsou tu řešené otřesně. Mužská postava, do které se hlavní hrdinka zamiluje, stěží splňuje kritérie regulérní postavy a většinou je dost zbytečné - být jejich pohlaví obráceně, už slyším ten řev o sexismu. Weaving tu nemá moc co hrát, i kdyby chtěl. Nejde se nevšimnout análního alpinismu vůči Číně (ne že by to filmu pomohlo od titulu propadáku). Na celém filmu můžu pochválit dvě věci - představitelku hlavní role, která se opravdu snaží, a jejího... adoptivního taťku, který je alespoň trochu zajímavý. ()
Galerie (71)
Zajímavosti (5)
- Natáčelo se od dubna do července 2017 na Novém Zélandu (hlavně Wellington). (Varan)
- Krátce potom, co jsou Hester Shaw (Hera Hilmar) a Tom Natsworthy (Robert Sheehan) zachránění před nočními lovci, jsou spolu „ubytování“ v jedné mistnosti. Hester Shaw se uloží na postel, Tom Natsworthy si ustele na zemi. Hester Shaw vzpomíná na matku a pláče. Hlavu má ve vodorovné poloze vzhledem k posteli, slza jí ale stéká směrem k bradě. To ale není možné, protože slza by v takové poloze stékala spíše po líci směrem k uším. (mr.rubik)
- Smrtelné stroje patří k vysněným projektům Petera Jacksona, režiséra trilogie Pán prstenů a Hobit. Právě komplikované natáčení Hobita mohlo za to, že Peter Jackson přenechal režii Smrtelných strojů svému mnohaletému spolupracovníkovi Christianu Riversovi a „spokojil“ se jen s rolí producenta. Hobití stopa se nese napříč mnoha dalšími profesemi, Smrtelné stroje mají s Tolkienovými adaptacemi společné scenáristky Fran Walsh a Philippu Boyens a o efekty se znovu postarali oscaroví kouzelníci z Weta Digital. (Zdroj: CinemArt)
Reklama