Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Za pár set let bude svět jen umírající nehostinnou pustinou, křižovanou obřími stroji na kolech, jejichž primární snahou je nacházet zbývající zdroje obživy a surovin. V tato monstra se proměnila původní města. Sídla na kolech jsou plná lidí a největším a nejmocnějším z nich je Londýn. Ten se rozrůstá i díky pohlcování menších strojů, které se objeví v jeho cestě. Tímhle způsobem se v Londýně ocitne i Hester Shaw (Hera Hilmar), tajemná dívka se zjizvenou tváří. Jí jediné, zdá se, nevadí, že Londýn spolknul její domovské město. Hester se totiž díky tomu ocitla v blízkosti jeho vládce Thaddeuse Valentina (Hugo Weaving), s nímž má z minulosti nevyřízené účty. Jenže i Thaddeus je rád, že Hester vidí. Dívka má v držení předmět, s nímž by se mohl stát nejmocnějším mužem na světě. A protože má Thaddeus poněkud větší palebnou sílu než ona, ocitne se Hester na útěku a v doprovodu zoufale nepraktického knihomola a renegátky, na jejíž hlavu je vypsaná obrovská odměna. (Cinemart)

(více)

Videa (7)

Trailer 3

Recenze (542)

silentname 

všechny recenze uživatele

"Mortal Engines" bude ďalším filmom, ktorý poputuje do mojej filmovej zbierky sklamaní za rok 2018. Nemôžem povedať, že by očakávania boli na nejakej super vysokej úrovni, no aj tak to nakoniec výsledne neponúka to, čo som dúfal, že dostanem. Hoci na úvod to tak ani nepôsobilo. Napriek problémom som bol relatívne chytený filmom. Efekty boli okey, postavy boli okey, vizuálne spracovanie Londýna bolo zaujímavé a aj som mal pocit, že film sa niekam posúva. Zoznamujeme sa s postavami, svetom a jeho mytológiou a pôsobilo to, že by to reálne aj mohlo niekam reálne dospieť. Mal som akurát pocit, že niektoré postavy by si zaslúžili viac času než iné, no bolo to pozerateľné, zaujímavé a chcel som vedieť kam to dospeje. V momente ako sa dostávame k finále filmu sa to pre mňa začalo rozsypávať. Záverečné finále je pre mňa absolútne otrasné. Výsledne dostávame všetko, čo sme videli v prvej trilógii "Star Wars", Final Fantasy: Spirits Within a "Avatar". Vieme, kto prežije, vieme kto umrie, vieme od začiatku do konca ako to všetko dopadne a keď nemáme dobrého padoucha tak je to viac otravné, než je potreba. Pre mňa to film skutočne poslalo do zlých vôd a zrazu som sa strašne nudil a bolo to pre mňa otravné. Lebo som mal pocit, že s tým ako všetko ostatné relatívne film schopne zvládol, tak zrazu mu došli nápady a začal len strieľať na plátno všetko, čo sme už videli a je staré. Ako celok je to pre mňa okey, no film rozhodne mal na viac. Hodnotenie: C+ ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Samotný nápad s jezdícími městy mi přišel na první pohled pitomý, ale to se změnilo hned na začátku a dá se říct, že z úvodní honičky jsem byl nadšený. A pokud jde o efekty, neměl jsem si na co stěžovat ani po zbytek filmu. Povedený vizuál zahrál v mém případě na nostalgickou strunu, protože z něho vyzařoval duch verneovek a ty jsem měl rád. A plusem bylo nakonec i herecké obsazení, ačkoliv na místě Sheehana bych si dokázal představit tucet jiných herců. Jediné, čeho je škoda, je samotná příběhová linka, která je stupidní až běda, ale díky zmíněným pozitivům se dá překousnout. Dobré to bylo. 75% ()

Reklama

Shakers 

všechny recenze uživatele

Vidím, že ostatných to moc nechytilo takže budem plávať proti prúdu, ale čo už. Mne sa to páčilo. Verím, že v Jacksonových rukách by to bolo oveľa lepšie žrádlo, pretože nováčik Christian Rivers to natočil presne podla šablóny. Chýbalo mi tam niečo prekvapujúce, nejaká lepšia akcia, lepší dych berúci záber čo ma posadí na zadok ale hold, doteraz Rivers len pomáhal točiť druhý štáb v Jacksových filmoch. Tak či tak sa mi to ľúbilo. Bavil ma príbeh, bavili ma postavy, bavila ma Junkieho dunivá hudba a hlavne stroje a svet, ktorý na platne ešte nebol. Nie je to tak velkolepe ako to mohlo byť, ale funguje to, dokáže to upútať a aj menej známe mena (Hera Hilmar) potiahnu film dopredu. Škoda, že je s toho prepadak, rad by som si pozrel dvojku, každopádne za skromnejší rozpočet tvorcovia ponúkli celkom vymakaný a neokukaný svet strojov. 75% - 4* ()

choze 

všechny recenze uživatele

Má to tři scény, kvůli kterým se na to stojí za to podívat, nebo spíš na který stojí za to se podívat - úvodní honička mobilních měst (geniálně blbý nápad a la Očistná noc), pak honička postav skrz sešrotovávané město (uvnitř velkoměsta!) a pak návštěva vzdušného města. Jinak to má - navzdory třem scenáristům v čele s Peterem Jacksonem - tristně generický scénář s naprosto nezajímavým dějem i postavami (i hereckými výkony), který místo aby nám dopřál co nejvíc honiček a bitev mobilních měst a odhalil co nejvíc z jejich technického i společenského fungování, zahrnuje do příběhu další fajn, ale zbytečné bazmeky (vzdušné město) a nudné lokace (zeď). Proč si to pojízdný Londýn proboha nerozdal s pojízdnou Paříží? Nebo ještě líp - s Bruselem? Tohle Jackson nepochopitelně a trestuhodně prokoučoval. A vidět Roberta Sheehana (prostořeký Nathan z Misfits) v tak nudné roli mě až fyzicky bolelo. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

„NA ZEMI SE ROZPOUTALO PEKLO...“ /// Vymazlená fantasy pro teneagery, takže pravda a láska zvítězí nad lží, zradou a nenávistí. Postavy zajímavý, ale zapomenutelný. Za vidění stojí i ty nápady s městy, ale jinak... slabší chvilky se střídají s těma lepšíma, u kterejch si ovšem říkám, že už jsem to někde viděl. Projebanej potenciál… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou knihu, kterou v roce 2001 napsal Philip Reeve, neznám. 2.) Fotr chce moc. 3.) Thx za titule ,,espectro“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ * ()

Galerie (71)

Zajímavosti (5)

  • Krátce potom, co jsou Hester Shaw (Hera Hilmar) a Tom Natsworthy (Robert Sheehan) zachránění před nočními lovci, jsou spolu „ubytování“ v jedné mistnosti. Hester Shaw se uloží na postel, Tom Natsworthy si ustele na zemi. Hester Shaw vzpomíná na matku a pláče. Hlavu má ve vodorovné poloze vzhledem k posteli, slza jí ale stéká směrem k bradě. To ale není možné, protože slza by v takové poloze stékala spíše po líci směrem k uším. (mr.rubik)
  • Smrtelné stroje patří k vysněným projektům Petera Jacksona, režiséra trilogie Pán prstenů a Hobit. Právě komplikované natáčení Hobita mohlo za to, že Peter Jackson přenechal režii Smrtelných strojů svému mnohaletému spolupracovníkovi Christianu Riversovi a „spokojil“ se jen s rolí producenta. Hobití stopa se nese napříč mnoha dalšími profesemi, Smrtelné stroje mají s Tolkienovými adaptacemi společné scenáristky Fran Walsh a Philippu Boyens a o efekty se znovu postarali oscaroví kouzelníci z Weta Digital. (Zdroj: CinemArt)
  • Natáčelo se od dubna do července 2017 na Novém Zélandu (hlavně Wellington). (Varan)

Související novinky

20 největších propadáků poslední dekády

20 největších propadáků poslední dekády

15.12.2019

S blížícím se koncem roku se pochopitelně pojí vznik různých žebříčků, rok 2019 je ale specifický ještě v tom, že spolu s ním zároveň končí i celá dekáda, a to ohlížení proto bude místy větší.… (více)

Hunger Games dostanou prequel

Hunger Games dostanou prequel

17.06.2019

Spisovatelka Suzanne Collins oznámila na květen roku 2020 zatím nepojmenovaný knižní prequel Hunger Games a filmová adaptace na sebe nejspíš nenechá dlouho čekat. O právech na zfilmování knihy… (více)

Novinka Petera Jacksona v kinech prodělá

Novinka Petera Jacksona v kinech prodělá

18.12.2018

Nový film z produkční dílny Petera Jacksona (Pán prstenů, King Kong) Smrtelné stroje podle všeho studiu Universal prodělá něco mezi 100 – 125 miliony dolarů. Snímek měl premiéru minulý týden a… (více)

Jak to vypadá s pokračováním Tintina?

Jak to vypadá s pokračováním Tintina?

09.10.2018

Peter Jackson (Pán prstenů: Společenstvo Prstenu, King Kong) má teď plné ruce práce s produkováním jeho nadcházejícího filmu Smrtelné stroje. Jako režisér už má ale pár let volno a přestože se v… (více)

Reklama

Reklama