Režie:
Christian RiversKamera:
Simon RabyHudba:
Tom HolkenborgHrají:
Hera Hilmar, Hugo Weaving, Jihae, Robert Sheehan, Stephen Lang, Leila George, Frankie Adams, Caren Pistorius, Andrew Lees, Colin Salmon, Ronan Raftery (více)Obsahy(1)
Za pár set let bude svět jen umírající nehostinnou pustinou, křižovanou obřími stroji na kolech, jejichž primární snahou je nacházet zbývající zdroje obživy a surovin. V tato monstra se proměnila původní města. Sídla na kolech jsou plná lidí a největším a nejmocnějším z nich je Londýn. Ten se rozrůstá i díky pohlcování menších strojů, které se objeví v jeho cestě. Tímhle způsobem se v Londýně ocitne i Hester Shaw (Hera Hilmar), tajemná dívka se zjizvenou tváří. Jí jediné, zdá se, nevadí, že Londýn spolknul její domovské město. Hester se totiž díky tomu ocitla v blízkosti jeho vládce Thaddeuse Valentina (Hugo Weaving), s nímž má z minulosti nevyřízené účty. Jenže i Thaddeus je rád, že Hester vidí. Dívka má v držení předmět, s nímž by se mohl stát nejmocnějším mužem na světě. A protože má Thaddeus poněkud větší palebnou sílu než ona, ocitne se Hester na útěku a v doprovodu zoufale nepraktického knihomola a renegátky, na jejíž hlavu je vypsaná obrovská odměna. (Cinemart)
(více)Videa (7)
Recenze (542)
5/10 - páč je to úchvatný náznak úchvatného bizáru. Bohužel, pod bombastickou trikovou stránkou a atraktivním designem i akcí se skrývá typický vopruz, který vás přestane zajímat zhruba v polovině. A přitom je tam tolik super možností, fakt! Rozhodně mě mnohem víc zajímala podzápletka "ohyzdný zombie-kyborg vychovává zjizvenou holčičku v úchylně hračkářském doupěti" než ústřední "megapadouch vyrábí megazbraň aby ovládl celý svět". Bohužel, tvůrcům chyběly koule i větší nezávislost, takže blockbusterový tradicionalismus válcuje všechny zajímavé vedlejší linie i pozadí moc hezky načrtnutého postapokalyptického světa (což se vyplatilo, v USA výdělek patnáct mega, hahaha). Líto je člověku všech postav (ukradené jsou člověku úplně všechny) i jejich představitelů (všichni vesměs vypadají jako výběr z modelingového katalogu). No, taky je to zbytečně dlouhé a ani Junkie XL není v tradiční formě. Za vidění každopádně Smrtelné stroje stojí - už jen proto, že prostě skvěle vypadají a pod všim tim balastem se nachází spousta zajímavého potenciálu. Strašná škoda, že nebyl využit... a po kolosálním neúspěchu v kinech už nejspíš ani nebude. ()
V diskuzi sem film kritizoval, jelikož trailery mi přišli špatný, nicméně v kině je to dost o ničem jiném a to se člověk nemusí zhulit aby to pobral. Byť film, mohl být o něco delší a u některé postavy, by si zasloužili rovnou i vlastní film, ale i tak je to v pohodě sledovatelné a divák to pochopí co a jak. Je to tedy mix Mad Maxe, Bioshocku, Terminátora (proč ty pláčeš ?) a je tady hodně steampunku, čtyř hlavňová brokovnice, nějaká magie, piráti, mniši, a dojde i na kamikaze. Nicméně tahle kombinace, od všeho trošku a šup s tím na filmové plátno, prostě a jednoduše funguje. Charaktery sou dobře vyvážený a neni tady, žádná kampaň ala Metoo a #ženy sou lepší a podobné kraviny, které dělají jak ve společnosti, tak i ve filmech akorát bordel. A je to spíš taková změť, menších a větších příběhů, které se vzájemně prolínají a funguje to. Akce je tu hodně a je výborná, nějaké bitky, přestřelky, honičky, pak nějaká velkolepá akce, všechno co má mít správný áčkový filmový blockbuster. Takže má to sice, nějaké kazy, ale nad těmi lze mávnout rukou a užít si film a hned bych si dal pokračování. ()
Ale tak vyhrali sa s tým pračudesným svetom. Je to taká svižná, dobrodružná rozprávočka, kde domčeky majú kolieska. Vďakabohu, že kamarát hlavnej hrdinky chcel byť pilotom, aspoň to tam bez problémov mohol odpilotovať. A na konci som čakala minimálne tri bozky, a ništ. By ma zaujímalo, ako skončil kapitán Khora. 2,5* ()
Multikulturně přeobsazená velkofraška kolosálních rozměrů, ve které spleti postav a vedlejších motivací nejde udržet pozornost na hlavní dramatické lince. A už vůbec ne na jejím emocionálním prožitku, který je tak dobře nastíněný ve slibném rozjezdu. Škoda, protože fantaskní svět filmu a jeho obrazová bohatost nezná meze, a Junkie XL servíruje velkosountrack jako pro Bena Hura. Těžko říct, jestli to vázne na scénáři, režii nebo na obojím, ale od Petera Jacksona a celého LOTR teamu takové zakopnutí docela překvapí. ()
Klišovité, predvídateľné a miestami aj nudné. Originálny námet absolútne pohorel na málo kreatívnom spracovaní, ktoré v žiadnom smere neriskovalo. Hlavná herečka Hela Hilmar bola skvelá, no jej kolegu Roberta Sheehana som nemohol vystáť. Zvyšok hercov pre nevýraznosť ich postáv radšej ani nespomínam. Bohužiaľ, taký Hugo Weaving bol úplne nevyužitý. Na domácu projekciu prekúsnuteľné, ale, popravde, som veľmi rád, že som na Mortal Engines nakoniec neišiel do kina. ()
Galerie (77)
Zajímavosti (5)
- Natáčelo se od dubna do července 2017 na Novém Zélandu (hlavně Wellington). (Varan)
- Smrtelné stroje patří k vysněným projektům Petera Jacksona, režiséra trilogie Pán prstenů a Hobit. Právě komplikované natáčení Hobita mohlo za to, že Peter Jackson přenechal režii Smrtelných strojů svému mnohaletému spolupracovníkovi Christianu Riversovi a „spokojil“ se jen s rolí producenta. Hobití stopa se nese napříč mnoha dalšími profesemi, Smrtelné stroje mají s Tolkienovými adaptacemi společné scenáristky Fran Walsh a Philippu Boyens a o efekty se znovu postarali oscaroví kouzelníci z Weta Digital. (Zdroj: CinemArt)
- Celosvětová premiéra proběhla 27. listopadu 2018 v Londýně. (Varan)
Reklama