Režie:
Christian RiversKamera:
Simon RabyHudba:
Tom HolkenborgHrají:
Hera Hilmar, Hugo Weaving, Jihae, Robert Sheehan, Stephen Lang, Leila George, Frankie Adams, Caren Pistorius, Andrew Lees, Colin Salmon, Ronan Raftery (více)Obsahy(1)
Za pár set let bude svět jen umírající nehostinnou pustinou, křižovanou obřími stroji na kolech, jejichž primární snahou je nacházet zbývající zdroje obživy a surovin. V tato monstra se proměnila původní města. Sídla na kolech jsou plná lidí a největším a nejmocnějším z nich je Londýn. Ten se rozrůstá i díky pohlcování menších strojů, které se objeví v jeho cestě. Tímhle způsobem se v Londýně ocitne i Hester Shaw (Hera Hilmar), tajemná dívka se zjizvenou tváří. Jí jediné, zdá se, nevadí, že Londýn spolknul její domovské město. Hester se totiž díky tomu ocitla v blízkosti jeho vládce Thaddeuse Valentina (Hugo Weaving), s nímž má z minulosti nevyřízené účty. Jenže i Thaddeus je rád, že Hester vidí. Dívka má v držení předmět, s nímž by se mohl stát nejmocnějším mužem na světě. A protože má Thaddeus poněkud větší palebnou sílu než ona, ocitne se Hester na útěku a v doprovodu zoufale nepraktického knihomola a renegátky, na jejíž hlavu je vypsaná obrovská odměna. (Cinemart)
(více)Videa (7)
Recenze (542)
Ano, Star Wars ve steampunkovém kabátě! A já byl skutečně spokojen. Bohužel, kniha mi zatím leží na stole, jsem tedy zvědav na brzké srovnání s knižní předlohou. Dobro - zlo, padouch a zachránci, mír a válka, touha po moci. Všechno zde je, možná až únavné, možná pro cyniky úsměvné, zejména když Hugo Weaving prohlásí, že historie je mrtvá, poučit se z ní nelze a zajímá ho jen budoucnost. Ze všech fantastických žánrů má tenhle příběh nejblíže k pohádce, vždyť je také pro mládež. Lze tedy odpustit absenci brutálního násilí i krve, byť se umírá ve velkém. V prvním plánu je přímočarý příběh o touze ovládnout svět a o tom, jak se jí postavit. No a? Opravdu jsem nečekal artovou ani intelektuální záležitost a pokud někdo jasný příběh neviděl, pak jeho smůla. Jen pod povrchem, což je rovněž dobře, ale díky za ně, probleskují všechny ty závažné otázky lidstva o válkách, sebedestrukci, otroctví. Vizuálně bezchybné a rozhodně točené pro kina. Moc se nedumá, nerozmýšlí, akce je téměř permanentní, a tak rozličné flashbacky jsou příjemnou kratičkou zastávkou v napínavém dobrodružství. Jen si někdy říkám, co by dnes mainstreamový divák chtěl vlastně vidět? ()
Vůbec ne tak špatné, jak jsem čekal. Dokonce velmi dobré, protože nemám u každé scény potřebu říkat si něco jako „tohle už tu bylo v roce 2001 a tohle v roce 1965“. Protože když se to tak vezme, všechno už tu někdy bylo. Pro mě je důležité, jestli tu bylo i něco nového a jestli jsem si to užil. Bylo a užil. Vymazlený a originální steampunkově laděný madmaxovský svět plný nápadů, sympaticky netuctová Hera Hilmar jako Hester, rozpolcený terminátor Shrike, který je ultimátním masakrátorem i dojemně tragickou obětí, odsýpající děj, který ani na okamžik nenudí a nechybí mu ani více či méně nečekané dějové a vztahové zvraty. Má to samozřejmě i své slabiny, například extrémně nesympatickou Jihae, nepříliš nápaditou zápletku a možná až moc velkou ignoranci přírodních zákonů, přetahující film z kategorie sci-fi do kategorie fantasy, ale když to podtrhnu a sečtu, klady převažují. ()
Klišovité, predvídateľné a miestami aj nudné. Originálny námet absolútne pohorel na málo kreatívnom spracovaní, ktoré v žiadnom smere neriskovalo. Hlavná herečka Hela Hilmar bola skvelá, no jej kolegu Roberta Sheehana som nemohol vystáť. Zvyšok hercov pre nevýraznosť ich postáv radšej ani nespomínam. Bohužiaľ, taký Hugo Weaving bol úplne nevyužitý. Na domácu projekciu prekúsnuteľné, ale, popravde, som veľmi rád, že som na Mortal Engines nakoniec neišiel do kina. ()
Na začátku jsem počítal tak se třemi hvězdami, ale jak film plynul, pociťoval jsem že je to čím dál větší blbost. Překvapivé hvězdné obsazeni, ale hlavní postavy jsou špatně napsané a strašně nesympatické. Příběh měl slušný potenciál, ale také je nezvládnutý. Scénář pak působí, jako by to anad napsaly malé děti. Co se týče nějakých emocí, tak ty jsou ve filmu zcela nefunkční. Tedy, alespoň když pominu vztek, jak to celé diváka otráví. Tak alespoň jsme si z toho udělali legraci u sklenky vína. Něco mezi jednou hvezdou a odpadem. 20% ()
Z blockbusterových Vánoc (do kterých počítám i Spider-Verse) to budou na 90% právě Mortal Engines, které v kinech nejvíce ostrouhají. Což o to... Vizuálně se film povedl, o tom žádná. Problémem je, že potenciál, který vězí ve zbytku filmu se nedaří uchopit za správný konec. Například nejzajímavější linka kolem Shrika je vyřešena zbytečně rychle. Přitom se v ní skrýval dostatek materiálu jak na kvalitní psychologické drama mezi postavami, tak na zběsilé honičky, či souboje. Zbytek příběhové linie totiž nedosahuje takové kvality, aby diváka místy nenudil. Weaving sice na roli záporáka sedí skvěle, Hera Hilmar je i přes jizvu dost sympatická a města v pohybu jsou jednoduše skvělá, ale to na lepší přijetí nestačí. Musím říct, že je to dost škoda. Celé finále je totiž jistým paradoxním způsobem uspokojivě neuspokojivé a na více než 3* to stačit nebude. Jestli se někdy dostanu ke knižní předloze, je dokonce možné, že budu muset ještě dolů... ()
Galerie (77)
Photo © Universal Pictures
![Smrtelné stroje - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/162/700/162700243_8028cc.jpg)
Zajímavosti (5)
- Krátce potom, co jsou Hester Shaw (Hera Hilmar) a Tom Natsworthy (Robert Sheehan) zachránění před nočními lovci, jsou spolu „ubytování“ v jedné mistnosti. Hester Shaw se uloží na postel, Tom Natsworthy si ustele na zemi. Hester Shaw vzpomíná na matku a pláče. Hlavu má ve vodorovné poloze vzhledem k posteli, slza jí ale stéká směrem k bradě. To ale není možné, protože slza by v takové poloze stékala spíše po líci směrem k uším. (mr.rubik)
- Podle stejnojmenné knižní předlohy měla mít hlavní hrdinka Hester Shaw (Hera Hilmar) chybějící jedno oko a z větší části nos. Filmaři však pro film zvolili pouze jizvu přes obličej. (zbyshek)
- Celosvětová premiéra proběhla 27. listopadu 2018 v Londýně. (Varan)
Reklama