Reklama

Reklama

Dej mi své jméno

  • USA Call Me by Your Name (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Když si rodiče sedmnáctiletého Elieho pozvou do své velké italské vily na léto hosta, jejich syn z toho není vůbec nadšený. Zpočátku se zdá, že toho s pohledným americkým 24letým studentem Oliverem nemají mnoho společného, když však spolu začnou trávit více času, začne mezi nimi vznikat něco mnohem hlubšího než je přátelství... (Falcon)

(více)

Videa (14)

Trailer 1

Recenze (500)

misterz 

všechny recenze uživatele

Chápem že sa to ľudom páči, film má svoje kvality, ale pre mňa to bolo námetovo hrozne otravné. Na druhú stranu však nemôžem uprieť istú dávku prirodzenosti s akou sa príbeh medzi oboma mládencami odvíjal. Ale to ostatné okolo nich mi teda prišlo poriadne zvláštne. Neviem, asi nerozumiem tej zobrazenej talianskej kultúre v osemdesiatych rokoch. A čo sa týka tých všelijakých dejových odbočiek, často som nevedel kde je sever. To len niekto prišiel, potom odišiel, medzitým sa niečo popilo, k tomu pár otravných rečí o umení a politike a tak stále dokolečka dokola - hrozná nuda, ktorá sa chcela tváriť hrozne múdro. Pritom som si všimol niekoľko pochybení aj po tej "odbornej" stránke. Napríklad najväčšia bitka 1. sv. vojny určite nebola pri Piave. A podobných blábolov tu ešte bolo niekoľko. Veľmi slabý priemer. 50/100 ()

Reiniš 

všechny recenze uživatele

Pro mě osobně jedna z největších filmových událostí na letošním Berlinale. Milostný příběh sedmnáctiletého chlapce a hosta jeho rodičů odehrávající se v létě 80. let na Italské riviéře, vychází z na západě populární knižní předlohy André Acimana. Stylově je to něco mezi Xavierem Dolanem, Bernardem Bertoluccim a queer heritage (na scénáři spolupracoval James Ivory). Film dokonale evokuje atmosféru osudového léta a nové lásky. Celý film táhne ústřední pár Timothée Chalamet a Armie Hammer, mezi nimiž funguje neuvěřitelná chemie. Postavy jsou i v rámci queer cinema poměrně ojedinělé; v aktivní roli se zde ocitá mladší postava. Zajímavý je prvek bezkonfliktnosti, primárně jde ve vyprávění o city a budovaný vztah mezi postavami, homofobie či dobové restrikce zde nemají místo.Film skvěle pracuje s plynutím času a postupnou gradací. Je do značné míry zosobněním milostného snu, utopií, kterou si jistě většina diváků přeje prožít. I přes značnou smyslnost celého příběhu je ústřední téma velmi univerzální. Atraktivnosti příběhu dodává i módní stylizace 80. let a trefný soundtrack. Film má potenciál stát se novou queer klasikou a zosobňuje, alespoň pro mě, novátorský přístup k žánru queer filmu, umě kombinující postupy hned několika kinematografických vlivů. ()

Reklama

Arsenal83 odpad!

všechny recenze uživatele

Ten film je tak nádherne teplučký a nie je to len kvôli talianskemu slnku. Mnohí tu tvrdia, že nič romantickejšie ešte nevideli, tak to sú iní úchyláci. I za okolností, že by bol film o zdravých heterákoch, tak by to bolo maximálne za jednu hviezdu. Prvú polovicu sa tam nič nedeje a človek zomiera, v druhej polovici ale ľutuje, že sa neopakuje tá prvá. Herecké výkony môžeme zhrnúť asi takto: homoš sa najprv hrá na heteráka, homoš potom masturbuje a zistí, že je homoš, homoš zvedie staršieho latentného buzeranta, latenťák mu vyfajčí, homoš masturbuje s čerstvou broskyňou, latenťák príde a zase mu vyfajčí, homoš je už prefajčený a ide spať, ráno mu latenťák prekvapujúco zase vyfajčí, po celodennej nude je večer homoš opretý o strom a zase vyfajčený. Ďalej neviem, povracial som monitor. Prepáčte za spoiler. ()

Claw odpad!

všechny recenze uživatele

Film zábavný zhruba tolik, jako návštěva archeologického muzea. Nuda, plytké dialogy, samoúčelné střídání tří různých jazyků v jednom rozhovoru, vyprávění příběhu odnikud nikam. Většina scén zbytečných, děj nikam neposunujících. Po 40 minutách film zrychlen, po hodině vypnut. Je to v podstatě úplně stejné jako "Moonlight" – Další film vytvořený na objednávku, aby zabodoval u samozvaných odborníků a vyhrával ceny předávané dojatými rádoby kritiky a celebritami. /5%/ ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Přestože film navenek jen v sérii proustovských fragmentů, oddělených ostrými střihy, zachycuje dojmy z první lásky a atmosféru několika letních dnů a nemá žádný děj, vztah se napříč poměrně klasicky strukturovaným vyprávěním (cca každou půlhodinu k sobě mají hrdinové blíž) vyvíjí v souladu s tím, jak si oba milenci osvojují jazyk, kterým spolu mohou a dovedou komunikovat. Od prvního pohledu, který si mezi sebou Oliver a Elio vymění, čekáme, kdy prolomí mlčení a konečně si „to“ řeknou, náznaky nahradí otevřenou komunikací. Vzhledem k šestitýdennímu deadlinu přitom víme, že času nemají nazbyt. Záměrně arytmický film znamenitě pracuje s různě rychlým plynutím času (které zároveň patří k hlavním tématům, zpřítomněným citováním Hérakleita nebo častými záběry tekoucí vody). Vše se nejdříve děje velmi zpomaleně, v atmosféře letní nudy a bezčasí, nikdo nikam nespěchá. Ke konci ovšem dochází ke znatelnému zrychlení tempa. Milenci musí ve velice krátkém čase stihnout strašně moc věcí, které si dosud nestihli říct. Nechybí díky tomu ani napětí (nejen erotické a nejen během scény, kdy čekáte, zda Oliver sní broskev), jenom se na příběh musíte napojit víc než u jiných filmů, které vám nápadněji dávají najevo, co si v kterém momentu máte myslet a cítit, čeho a proč si máte všímat. Jedinečnost Call Me By Your Name spočívá v nenucenosti, díky které můžete s každým zhlédnutím docenit nějaký jiný detail (předmět, výrok, pohyb kamery), kterému jste dříve nevěnovali moc pozornost, protože Guadagnino neměl potřebu na něj upozorňovat. Při třetím zhlédnutí mě například nejvíc zasáhl moment, kdy Elio od Marzie žádá ujištění, že zůstanou přáteli po zbytek života, že jeden druhého nikdy neopustí. Přestože tušíme, že slib nebude dodržen, plně chápeme, odkud se vzala hrdinova potřeba něčeho věčného, co nebude nikdy přerušeno. Celý text zde. 90% ()

Galerie (46)

Zajímavosti (26)

  • Závěrečné scény odehrávající se v zimě, kdy je za okny vidět sněžení, se natáčely začátkem léta se zeleným plátnem v oknech na pozdější doklíčování pozadí. Důkazem je moucha na pravém rameni Elia (Timothée Chalamet) sedícího před krbem. V zimě mouchy nejsou. (emkon)
  • Vanda Capriolo (Mafalda) dříve nikdy nestála před kamerou. Objevila se až na konkurzu na doplnění drobných rolí pro film Dej mi své jméno, kde si jí všimnul režisér Luca Guadagnino a obsadil ji do role služebné Mafaldy. Režisér ji později obsadil i do svého dalšího filmu Suspiria (2018). (emkon)

Související novinky

Chalamet bude Willy Wonka

Chalamet bude Willy Wonka

25.05.2021

Hvězda filmů Dej mi své jméno a Duna Timothée Chalamet získal po předchozích spekulacích hlavní roli v nadcházejícím prequelovém filmu o Willy Wonkovi. Snímek od studia Warner Bros. pojmenovaný… (více)

Nový thriller od tvůrců Dej mi své jméno

Nový thriller od tvůrců Dej mi své jméno

26.04.2019

John David Washington (BlacKkKlansman), Alicia Vikander (Tomb Raider), Boyd Holbrook (Logan) a Vicky Krieps (Niť z přízraků) si zahrají v novém thrilleru Born To Be Murdered od tvůrčího týmu zpoza… (více)

TOP 2018 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

TOP 2018 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

29.12.2018

Nejoblíbenější uživatelé ČSFD.cz tradičně sestavili trojku nej filmů a seriálů, uvedených do distribuce nebo na filmových festivalech v uplynulém roce. S pěti hlasy jednoznačně vyhrávají mezi filmy… (více)

Nominace na Oscary

Nominace na Oscary

23.01.2018

Letošní 90. ročník Oscarů bude velký duelem Tváře vody se Třemi billboardy kousek za Ebbingem. Nová fantasy Guillerma del Tora se teď ale proměnila v jasného favorita, jelikož uzmula třináct… (více)

Reklama

Reklama