Reklama

Reklama

Případ Nile Hilton

(festivalový název)
  • Švédsko The Nile Hilton Incident (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Thriller odehrávající se na pozadí revoluce v Egyptě v roce 2011. V ulicích Káhiry to začíná vřít, křesla elit režimu budou brzy povážlivě vratká a detektiv Naredin je přivolán k vraždě krásné zpěvačky. V průběhu vyšetřování se stále těsněji zaplétá do nepřehledné hry nejvyšších pater egyptské politiky, starým ani novým spojenectvím nelze věřit a na své misi je čím dál osamělejší. Tarik Saleh ve svém filmu rekonstruuje revoluční Káhiru, živé a dusivé místo zároveň, je to chaos apokalypsy, ve kterém se hrdina snaží udělat správnou věc, získat spravedlnost pro oběť vraždy, i kdyby ho to mělo stát život. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (53)

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Možná by mě to celkem bavilo, kdyby měl hlavní protagonista pořádné charisma nebo alespoň uměl zaujmout i něčím jiným, než rekordním počtem vyhulených cigaret během filmu. Možná by se mi to i trochu líbilo, kdybych neznal tvorbu J-P. Melvilla a různé krimi thrillery s neo-noirovou příchutí a zároveň společenským přesahem z francouzské či americké produkce 60.–70. let. Jenomže Melville nebo Friedkin natáčeli filmy s vlastním osobitým rukopisem, pohrávali si ojedinělým způsobem s atmosférou, vkládali do filmů originální nápady, přicházeli s často detailně promyšlenými scénami a taky měli po ruce herce, s nimiž se mohli spolehlivě pustit do různých dlouhých pomalých scén. Zatímco Tarik Saleh se přesně tento styl snaží pouze za každou cenu kopírovat, snaží se vytvářet atmosféru dlouhými záběry v nočních ulicích či na utrápeného detektiva čumícího s cigaretou do prázdna, ale většinou mu to v jeho provedení příliš nefunguje. Alespoň na mě ne. Nudí mě to, těmi enormně nataženými scény, které často nemají co nabídnout, kopírují Melvilla a hrají se na bůhvíjaký hluboký art, to bije strašně do očí a jednoduchý příběh o vraždě a korupci se rozpadá na únavné 2 hodiny. Když pominu netuctové egyptské prostředí, dohromady Případ Nile Hilton vážně nepřináší ohledně překorumpovanosti velkoměstské policie nic tak objevného, abych nadhodnocoval kvůli tématu. Ale tak, chtěl jsem už déle vyzkoušet něco ze současných severských krimi thrillerů, když už z nich poslední dobou tolik lidí šílí... inu, tak mi třeba. Chtěl jsem původně kromě tohoto neo-noiru zkouknout alespoň jeden film z obecně hodně oblíbené série z oddělení Q, ale vzhledem k tomu, jak mě „oslovil“ dvojitý Fares zde, asi se na to teď vykašlu a nebudu dalším filmem tohoto typu ztrácet čas. [40%] ()

Chrysopras 

všechny recenze uživatele

Prvních 5 minut mou mysl zaměstnávala úvaha, odkud pana detektiva znám. A po propojení se severskými titulky mi svítilo - dánské detektivky a Fares Fares. Ze zajímavého prostředí s výraznými prvky - korupce, súdánský chudáci, egyptská revoluce. Navíc s dějovými zvraty a koncem ne zcela čekaným. Rozhodně spokojenost. ( 52. KVIFF ) ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Salam alejkum noir, aneb brát vše včetně tvárnic.. Nepříliš veselé vykreslení praktik egyptské policie při naceňování spravedlnosti, vše zasazeno do kontextu revolučních vášní a univerzálnosti lidských charakterů napříč světem a náboženstvím. V krámu, kde jde koupit důstojnost, o ctnost není zájem a na silnici schoulený detektiv Mostafa to dobře ví.. Úplatek protislužbou není zločin. Slepé střevo brát taky! ()

NinonL 

všechny recenze uživatele

V Nile Hiltonu, luxusním hotelu v Káhiře, najde pokojská zavražděnou mladou zpěvačku a uvidí i jejího vraha. V tom okamžiku jí jde o život. Na policii se dostaví další zpěvačka, která hledá svou kamarádku. Tu zavražděnou samozřejmě. Sblíží se s vyšetřovatelem Naredinem a představí ho vysoké společnosti, se kterou se stýkala i její kamarádka. Patří vrah mezi egyptskou smetánku nebo jím je někdo z podsvětí? Umírají ale podezřelí a mrtvých stále přibývá. Nakonec jde o život i samotnému Naredinovi. ()

Ouwen 

všechny recenze uživatele

Možná kdyby film nepůsobil tak chladně, nevýrazně a utahaně, nějak bych se do toho dostal. Je to audiovizuální odyssea a třetí hvězdici dávám za Faresa (i když je znát, že plnovous mu sekne víc), a za odvahu Tarika Saleha přijít s takovým "provokativním" tématem, které je stále aktuální a rozumim co se filmem snaží říct. Celé podání je však minimalistické a chybí určitý ikonický prvek, kterej by děj trošku nakopl. Akce je jen naznačená v podobě střelby a ani pocit survivalu se vůbec nedostavil. Každopádně pokud dojde na výstřel z bouchaček, ozvučení je fakt bestiální. Řemeslně je ten film opravdu špičkovej, fantastická technická práce, místy to působí celkem depresivně, zároveň mě však tahle minimalistická pouť nemohla strhnout, chybí tomu nekompromisní tah na branku a je to prostě roztahaný, čekal jsem něco trošku jiného. Je zde i plno exteriérů a interiérů a některé pěkné záběry na město. Kvůli tomu však na detektivní thrillery nekoukám. A Fares zde hulí jak fabrika. ()

Galerie (33)

Zajímavosti (7)

  • Podrobnosti o egyptské policii získával režisér a scénárista Tarik Saleh na facebooku. Nechal se přidat do uzavřených skupin, kde spolu komunikovali egyptští policisté. Obraz nenáviděné zkorumpované instituce si doplnil o romantické příběhy jednotlivých policistů, kteří zde sdíleli tklivé písně nebo fotky z dovolených s partnerkami. [Zdroj: Letní filmová škola] (plo koon)
  • Tarik Saleh se nechal inspirovat reálným případem vraždy libanonské popové zpěvačky Suzanne Tamimové, dlouho propírané egyptskými médii. K ní došlo před necelými deseti lety v luxusním dubajském hotelu a na svědomí ji měl egyptský politický činitel. (Zdroj: Letní filmová škola)
  • Až po čase od úspěchu filmu jej reflektovala egyptská média. V hlavních státních novinách vyšel nacionalisticky laděný článek, oslavující mezinárodní úspěch egyptského režiséra s filmem odehrávajícím se v Egyptě. Přesto však film kvůli svému tématu nemůže být v Egyptě promítán. [Zdroj: Letní filmová škola] (plo koon)

Reklama

Reklama