Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Co je to za soudní systém, kde kriminálníci zůstávají na svobodě? Mladý právník Arthur Kirkland (Al Pacino) se ptá, zda vůbec existuje SPRAVEDLNOST. Arthur je upřímný, idealistický právník, který se najednou dostává pod tlak, když má obhajovat významného soudce (John Forsythe). Ten je obviněn ze zbití a znásilnění mladé dívky. Arthur ví, že je vinen! Když dojde k soudnímu líčení, Arthur si musí vybrat mezi kariérou a ctí. Závěr soudního líčení je explozivní a nezapomenutelný. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (287)

Tomco 

všechny recenze uživatele

mlady al pacino je nenahraditelny..jeho sarm, charizma a hlavne to paradne prirodzene herectvo z neho robia herca najvyssej urovne. filmy zo sudneho prostredia vedia byt zaujimave, tento ma zaujal velmi, nielen pacinom, ale aj samotnym pribehom skorumpovanosti s ktorou uzko suvisia rozne nekale praktiky v sudnych sienach. ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Se soudní spravedlností je to jako s demokracií. Nic lepšího jsme nevymysleli, ale to neznamená, že je to v pořádku. Není to problém americký, taková je cesta střetávání se žalobce a obhájce jako prostředek k nalezení pravdy. Lepší není. To však neznamená, že není občas shnilá, často plná defektních soudců, kteří opojení mocí rozhodovat, kdo má jít sedět na osm let a kdo má dostat podmínku, uvěřili ve svou neomylnost, vyvolenost... božskost. Nebo necitelných obhájců bez svědomí a kariéristů žalobců. Al Pacino to zde strhujícím způsobem předvádí. Ani on ani režisér však nemohou říct, jak z toho ven. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Al Pacino předvádí další ze svých bravurních výkonů, jeho one man show se nezastaví před ničím a ve vší „kráse“ předkládá odvrácenou tvář justice. Holt, každá právnická role musí mít své sólo. Coby idealistický právník je postaven před náročné rozhodnutí – chránit stárnoucí soudní prase za brutální znásilnění nebo dát přednost vlastní cti? ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Nevěřím, že na světě existuje spravedlnost, právo a pravda, za kterou tady tak krásně bojoval Al Pacino. Dnes a denně vidím, jak mocný stojej nad zákon a i kdyby ne, tak nevěřím v právníky jako tady byl Al PAcino, protože právník by za prachy byl ochoten celýmu světu do očí tvrdit, že Hitler je nevinnej. Z toho vyplývá, že tenhle považuju za silný, za emotivní, za humanistický v tom nezprofanovaném slova smyslu a díky neskutečně přesvědčivýmu výkona pana Pacina je v podstatě nezapomenutelný jenže je to jen pohádka, protože odporný slizáci jako taky Fleming jsou v reálném životě nedotknutelný. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Status obhájce mi vždycky připadal podivný. Pokud hájil právo oběti, bylo vše jasné. Ale proč proboha někdo vysekává před soudem zločince z pout spravedlivého trestu? Zmírňuje ho nebo dokonce zařídí jeho propuštění?! Toto je právo? Ano je a bylo to tak už za starých Římanů. Film se snaží bližší optikou diváka seznámit s tím podivným prostředím zločinců, soudních dvorů, obhájců, žalobců a soudců.Kamera mezi nimi zvídavě poletuje a neukazuje nic jiného než že i tito jedinci v jejichž rukou jsou osudy mnohých jsou také jen lidmi. Každého to zvláštní prostředí nějak stravuje, ale každého jiným způsobem. Někdo jde tvrdě za svojí kariérou a pracuje bez výčitek jako stroj, jiný soucítí s obžalovanými. Vždyť jsou to ja řekl Al - také jen ubohé lidské bytosti. A právě na těchto obhájcích s charaktery a svědomím si psychika vybírá největší daň jak divák posléze uvidí. Film byl celkem zajímavý, ale smrděl sedmdesátkami. To ode mne není žádná nadávka, sedmdesátky mám rád, ale kromě Ala mi nějak extra nesedl a bez něj by to bylo o ničem. Nejsvělejší byla jeho závěrečná řeč, kdy dokonale popsal celý ten systém točící se kolem pravdy a spravedlnosti. Bohužel každý trochu zralejší musí u konce uznat, že takhle to může skončit jedině ve filmu, nikoliv však v reálném životě. Balancuji nad hodnocením jak porota nad nepřesvědčivými důkazy a nakonec dávám jen za tři kompromitující fotografie. * * * ()

Galerie (34)

Zajímavosti (10)

  • Název filmu je odvozen od posledních čtyř slov Slibu věrnosti (Pledge of Allegiance), který se denně cituje v Kongresu Spojených států amerických, na tamějších školách a na řadě veřejných shromáždění. Jeho celé znění je: "Přísahám věrnost vlajce Spojených států amerických a republice, kterou představuje: jednomu nedělitelnému národu, před Bohem, ve svobodě a spravedlnosti pro všechny." (StarsFan)
  • Druhý film, za ktorý bol Al Pacino (Arthur Kirkland) nominovaný na Oscara za najlepší mužský výkon, kde hral po boku svojho učiteľa herectva Lee Strasberga (Sam). Prvýkrát to bolo vo filme Krstný otec 2 (1974). (Spilvo)
  • V jednej zo scén môžeme vidieť, ako Francis Rayford (Jack Warden) sedí na rímse budovy zákona. Počas jej natáčania mal pre prípad, keby sa pošmykol, na sebe bezpečnostný pás. (Spilvo)

Související novinky

Zemřel režisér Norman Jewison

Zemřel režisér Norman Jewison

23.01.2024

V požehnaném věku sedmadevadesáti let v sobotu 20. ledna opustil filmový svět kanadsko-americký na sedm Oscarů nominovaný režisér a producent Norman Jewison, tvůrce legendárních a oblíbených snímků… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno