Režie:
Antonín KachlíkKamera:
Jan NěmečekHudba:
Vladimír SommerHrají:
Miroslav Horníček, Jaroslav Satoranský, Jiří Mikota, Květa Fialová, Lenka Fišerová, Gabriela Vránová, Stanislav Šimek, Lubomír Lipský st., Ilja Prachař (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Heroin je špatný sluha, ale ještě horší pán... Členové organizované skupiny, která pašuje heroin z Francie do Itálie, pošlou novou zásilku drogy oklikou přes Švédsko, NDR a Československo. V Praze ve Fibichově divadle se v té době chystá premiéra nového baletního představení. Situaci však zkomplikuje hrůzná událost: primabalerína Milada Havlová (K. Fialová) je ve své šatně nalezena mrtvá. Z pitvy a z prvních analýz vyplyne, že zemřela na předávkování heroinem. Vyšetřováním je pověřen kapitán Chrástek (M. Horníček), podle kterého nejde o nešťastnou náhodu, nýbrž o vraždu. Rozbíhá se tak vyšetřování, které odhalí nejen napjaté vztahy mezi členy baletního souboru, ale především mezinárodní zločineckou síť… (Česká televize)
(více)Recenze (59)
V řadě ohledů zajímavý film, bohužel vůbec ne jako kriminálka. Skoro bych řekl, že je to odpověď na první film s majorem Kalašem s tváří Rudolfa Hrušínského Vrah skrývá tvář z téhož roku, ale je-li to pravda, je to odpověď chabá, která potěší hlavně příznivce Miroslava Horníčka, plzeňského Divadla J. K. Tyla, Waldemara Matušky, nudistů na Rujáně... A také příznivce překvapivých odhalení, neboť identita zdejšího vraha je tak nečekaná, že vlastně ani pořádně nedává smysl. ()
Tohle muselo projít nějakou krušnou a bolestivou cestou, že z toho vznikl nakonec takový paskvil. Přitom drobné náznaky na jemně satirickou komedii by zde člověk našel - třeba když Walda jakožto francouzský zločinec pustí v rádiu Matušku a pak to jde vypnout se slovy, že řve jako pavián. nebo Horníčkovo lavírování mezi pocity a jistotami, nuda pláž (tehdy v čs. filmu!), resp. obsazení herců do netradičních rolí... to vše mne bavilo. Ale pak je tu příběh, který je naprosto strašně sestříhaný, některé střihy jsou wtf, kde najednou vzali tu blondýnku v podání Vránové, to nijak vysvětleno není, němečtí policisté jsou hozeni na scénu stejně divně jako předtím ten stařík o holi, až si říkám, kdo to je, proč tu, a musí se to domýšlet těžce z kontextu... Nebo se v půlce filmu najednou objeví u Horníčka pes, kde byl předtím, proč až teď? Nevíme. Potom ta neschopnost pohlídat jednu bonboniéru mi taky přišla neprofesionální a klidně bych vzal, že zločincem je ta uvaděčka, co vaří kafe. A když vás honí zločinec, fakt místo do foyer, kde jsou spousty lidí, budete prchat do kotelny? Další wtf. Nakonec ani ten vztah mladého poldy v podání Satoranského s baletkou (kterou překvapivě nikdy! nevidíme tančit) není nijak dotažen do konce. Přitom to vážně nějaké náznaky mělo, ale tohle vypadá, jak když v Hollywoodu točí Allan Smithee film. ()
No, i když to rozhodně nějaké veledílo není, viděl jsem už spoustu větších blbostí. Takže takové průměrné tři. Za Waldu, za záběry z Rujány - socialistického to ráje pracujícího socialistického člověka, a koneckonců tak trochu i za odvahu tvůrců pustit se do takového tématu, o něčem takovém jako heroin se tenkrát přece docela důsledně mlčelo, ne? "Je to nějaký hrubý":)). ()
moje zaujímavosti: V úvode filmu, keď sa priekupníci drog dohadujú, možno počuť hrať z rádia pieseň "Divoký koně", ktorú spieva Waldemar Matuška. Jeden z priekupníkov, ktorého hrá práve Matuška, sa rozčuľuje, že spevák spieva ako pavián. (dyfur) Filmovanie prebiehalo v Prahe a na ostrove Rujana vo vtedajšej Nemeckej demokratickej republike. (dyfur) ()
V diskusi tady většinou chybí podstatná informace - je to natočeno podle knihy Pavla Hejcmana - Anděl hraje na violu (vyšlo ve Smaragdu a název je název toho baletní představení ) a je to natočeno velmi věrně, počínaje vrahem, Rujánou, FKK, německými policajty, i expozicí Gabriely Vránové z Čedoku, i tím důchodcem, mladým policajtem a baletkou, dokonce i ten konec je hodně podle knihy. Část připomínek tedy padá na autora knihy. Já to mám docela rád, jednak kvůli Horníčkovi, jednak mne zaujalo to střídání francouzské německé a pražské stopy, poměry v divadle, a jsou tu hezké dívky. Jasně že Kachlík nebyl dobrá režisér, i když v počátcích točil i zajímavé náměty - Já truchlivý Bůh ad. Do opravdových sraček se propadl až za normalizace, kdy točil opravdu hodně a špatně. Asi bych měl dát tři hvězdy, ale nakonec jsem přihodil, mějte slitování. Já to viděl jako kluk v reálném čase a tehdy to podle mne bylo v rámci krimi nadprůměrné. ()
Galerie (5)
Photo © Filmové studio Barrandov / Miloslav Mirvald
Zajímavosti (4)
- Orbigny (Waldemar Matuška) jezdí vozem Mercedes-Benz 220 z roku 1960. Pohřební Vůz je Škoda 1202 (Typ 981) z roku 1963 . (sator)
- Divadelní scény se natáčely v divadle J. K. Tyla v Plzni za účasti místního baletního souboru. (sator)
- Filmovanie prebiehalo v Prahe a na ostrove Rujana vo vtedajšej Nemeckej demokratickej republike. (dyfur)
Reklama