Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nahlédneme do světa dvou stárnoucích sester, intelektem i povahou zcela odlišných, a to s citlivým humorem a velkým pochopením, který tomuto snímku náleží. Ta první z nich, Jiřina Venclovská (J. Jirásková), je náročnou, úspěšnou a obávanou primářkou interního oddělení v městské nemocnici. Ta druhá, Fanynka (J. Bohdalová), je i ve zralém věku nevinným dítětem, které hledí na svět s naivní důvěrou a úsměvným očekáváním. Ta první se o sebe umí postarat dokonale, ta druhá je v dětinské nesamostatnosti odkázána na vnímavou péči bližního, který ji bude umět pochopit a milovat. Celý život žily tyto dvě ženy životy navzájem nezávislé. Osud je ale svedl dohromady a obě musejí projít krkolomnou cestou nesnadného soužití s neustálými rozmíškami… (Česká televize)

(více)

Recenze (217)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Asi nejpopulárnější z mnoha lyrických příběhů matadora československé režie Karla Kachyni, který staví především na tom lidském a humánním v nás - každý člověk má cenu, každý je jedinečný, důležitý, pro někoho nepostradatelný, nezbytný... Kachyňův režijní rukopis vykazuje jako obvykle své nesporné kvality, spornější je tentokrát scénář Jiřího Hubače, z něhož se dalo dostat nepoměrně více, standardně dobrá hudební složka osvědčeného Petra Hapky, vše ale zastiňuje doslova fenomenální herecký koncert Jiřiny Bohdalové v roli Fanynky... (Karlu Kachyňovi se povedl skutečně intuitivní casting) Jednoznačně její nejlepší role poslední doby, která staví na jejím zažitém hereckém infantilismu, jímž se nesmazatelně vryla do srdcí generací československých dětských posluchačů a diváků - jeho metamorfózou dosáhla Jiřina Bohdalová herecké polohy hraničící s dokonalostí... Dospělá nedospělá, infantilní seniorka, mentálně retardovaný prosťáček boží...zdaleka nejlidštější z panoptika postav...krásný film, kterému ale cosi chybí k dokonalosti... Možná z něho ční až přílišný scenáristický konstrukt a prvoplánovost, možná už Kachyňa ztratil tu špetku geniality, která dělala jeho někdejší filmy jedinečné... ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Na vzedmuté vlně zájmu o psychicky či tělesně postižené spoluobčany, odsunuté do ústraní, vznikl film, který i navzdory slabší režii (Kachyňa) a stereotypnímu scénáři (Hubač) nelze nezahrnout samými superlativy. Ty náleží dvěma vynikajícím herečkám, Jiřině Bohdalové a Jiřině Jiráskové, jejichž postavy jsou tím, čemu se říká síla lidskosti. ()

Reklama

charge 

všechny recenze uživatele

Scéna s "fotografií" na konci pro mě představovala nejsilnější okamžik jakej jsem kdy měl možnost ve filmu vidět a nejen v českým. Jen některý scény jsou natočeny poněkud televizně, ale i tak se jedná o výjimečný dílo. Reálný příběh ukazující lidskou sobeckost nejen od okolí, ale i z řad těch nejbližších, kteří si uvědomí svou chybu teprve, kdy už nejde vrátit nic zpět. ()

Chudobka 

všechny recenze uživatele

Musela jsem si přiznat pravdu a ubrat jednu hvězdičku. Pana Kachyňu velmi obdivuji, ale tento film ráda nemám. Neztotožňuji se s většinou v názoru, že Bohdalová byla v roli Fany skvělá. Podle mě nebyla. Naopak. A to jsem si dovolila dost, ale nemůžu si pomoct. V současné době mi Jiřina Bohdalová bohužel vadí úplně všude. A nic s tím nenadělám. ()

mh.mail 

všechny recenze uživatele

60% — Jedná se bezesporu o herecký koncert Jiřiny Bohdalové. Přesto tomu filmu něco chybí, neumím ani moc říct, co. Za prvé je to tedy evidentně takový „Rain Man po česku“ a za druhé mi to přijde málo filmové. Příběh se prakticky soustřeďuje pouze na dvě postavy — Fany a její sestru v podání Jiřiny Jiráskové, všichni ostatní jsou v příběhu jen jakoby do počtu a prakticky jím prošumí bez nějakého zásadního vlivu. Rozhodně se však nejedná o špatný film, rozhodně lepší než Jedna kočka za druhou, ale o něco horší než Babí léto. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (4)

  • Jiřina Bohdalová se před natáčením kvůli roli Fany nechala zavřít na jeden den do ústavu pro duševně choré. Učinila tak po vzoru Dustina Hoffmana, který strávil v rámci přípravy na film Rain man (1988) s autisty více než půl roku. (Jizni Tlapa)
  • Krematorium ve filmu se nachází v Nymburce. Dále se filmovalo převážně v Kutné Hoře. (M.B)

Reklama

Reklama