Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hlavní hrdinkou černé komedie Teroristka je Marie (Iva Janžurová), učitelka na penzi, která si jednou řekne, že už si nechce připadat jako kráva. Když jí proti arogantnímu strůjci lokálního zla (Martin Hofmann) nepomůže ani starostka (Tatiana Vilhelmová), sežene si zbraň a rozhodne se udělat to, co většinu z nás občas napadne, ale hned tu myšlenku rozumně zapudíme. Brzy však zjistí, že stejně, jako je vražda složitá morálně, je nesnadná i prakticky – přesto, že jí bývalý žák, momentálně v podmínce (Pavel Liška), dává cenné životní rady: „Kriminalita jenom vypadá jednoduše, paní učitelko, ale pak se dycky něco posere.“ (Cinemart)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (566)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Komediální eastern se sociálním podtextem (?), který neví, co chce a dá pokoj, i když to nedostane.. Co-to-kurva scény jako třeba Koukalová a motobiatlon velkoryse přejdu, stejně tak nebudu úzkoprsý o pochybného morálního vyznění, nad kterým se dopředu zřejmě nikdo hluboce nezamýšlel. Spíš mně vadil způsob vedení herců, kteří vypadali, že každý hraje v něčem jiném. Od sitkomového Hofmanna, přes ostře se tvářící Svarinskou, až po ztřeštěně přehrávající Vilhelmovou. Snad jen mechanik Liška tady dostal účinnou přirozenost do komických poloh. Apropo, Janžurka s Desert Eaglem - to je stejný úkaz jako Statham s pletacími jehlicemi.. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Teroristka v sobě nese potenciál velmi dobré a provokativní tragikomedie. Jenomže jej zabíjí dramaturgickými přehmaty, nezvládnutými změnami tónu a myšlenkově pokřiveným vyzněním. Přestože jsem v kinematografii zvyklý na všelijaké extrémy, dlouho jsem neviděl film, který by mě úplně rozhodil tím, čím (a jak) se diváky snaží pobavit. Bezelstnost, s jakou Teroristka tvrdí, že je v pořádku prosazovat své zájmy brokovnicí, mi přijde mnohem víc znepokojující než všichni Machové světa. Podrobně tady. 50% ()

Reklama

Vančura 

všechny recenze uživatele

Fakt jsem byl překvapený, jak moc mě to bavilo, protože Bajgarův předchozí film Teorie tygra jsem vyloženě protrpěl. S tím, aby se problémy v reálném životě řešily v podobném stylu, jaký si zvolila titulní postava, samozřejmě souhlasit nejde, na druhou stranu se zcela ztotožňuji s druhým vyzněním scénáře, a sice že staré lidi není radno podceňovat (k tehdy 78 leté Janžurové lze chovat skutečně jen respekt - btw. vlastně nechápu, proč jí v tom filmu ještě roky ubrali a mluví o ní jako o 70 leté - a ta role penzionované učitelky, která vezme spravedlnost do vlastních rukou, mi pro ni přišla fakt skvěle napsaná, a to mladé koště Svarinská se vedle těch 2 legend Janžurové a Holubové může jít zahrabat, a né, fakt to nezachrání tím, že ve filmu ukáže prsa, což je btw. asi nejzbytečnější svlečený záběr v dějinách filmu ever, protože kdyby v té scéně byla například jen ve spodním prádle, vyznělo by to zcela nastejno). Bavil mě i soundtrack, lokace a Hofmann, naopak Vilhelmová mě tam poněkud otravovala, a fakt mi vadilo to zabití psa (které jsem navíc úspěšně předpověděl dopředu, jinak mi to ale naštěstí moc předvídatelné nepřišlo), které je navíc "potrestáno" nepochopitelně mírně. Celkově nicméně skutečně pro mě obrovsky pozitivní filmové překvapení. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Překvapení. *** Do půlky se film tváří nevinně, jako další hořkoironický český rodinný snímek v řadě, nepříliš originální, žánrově i tematicky trochu se rozpadající, společenské a mezilidské soužití bezzubě bilancující hořkosmutná komedie, aby pak nečekaně a překvapivě nabral grády jako veskrze provinční a důchodcovsky didaktická a doslovná verze Tarantinových Osmi hrozných šmrncutých Jarmuschovými Hranicemi ovládání a Sedmilhářkami - a tahle na domácí poměry, kde není zvykem nakládat filmařsky se zlem a odplatou v kombinaci se vztahovým a společenským humorem zároveň takhle drsně a neuhlazeně, nezvyklá podívaná, s čitelnou nadsázkou se promítající i do práce s hudbou, střihem a kamerou, ve výsledku vlastně poskytuje podobnou katarzi, úlevu a rozjaření, jako když se se společenským zlem a bezprávím ve filmech vypořádávají právě Tarantino s Jarmuschem - jenže tady je to po lopatě pro české důchodce, a to včetně filmových odkazů. *** Není lehké hned uchopit, proč tahle banálními archetypy, klišé, frázemi a učebnicově názornými obrazy a dovětky přeplněná parabola o uchu, které se utrhne, o poslední kapce, kterou přeteče pohár a o jen zdánlivé nekonečné bezbrannosti "slabých kusů" vůči násilí a bezpráví, čili o momentu, kdy svědomí celoživotně dbalý občan nešťastně zjistí, ale zároveň lapidárně akceptuje, že nastal čas, aby místo novozákonního nastavování druhé tváře aplikoval podstatně krutější starozákonní přístup a sáhl k odplatě, funguje, ale částečně právě proto, že se tu všechna ta klišé, banality a archetypy a všechno to provinční společenské bahníčko zla připomíná a zrcadlí a proto, že se film zároveň vtipně vypořádává i s jeho bagatelizováním, humorizováním a ohlazující ironizací v českých rodinných snímcích, ke kterým se sám řadí jen z počátku a jen na oko, a protože zkrátka v nadsázce poskytuje svěží a neokoukanou katarzi a protože jedním zdrojem vtipu je tu stejně neotřele i právě ona didaktická doslovnost (film díky tomu v jedné rovině s nadsázkou zároveň působí jako pomalu čtený a dvakrát opakovaný návod pro důchodce, jak se bránit proti bezpráví, včetně pomalých a opakovaných záběrů na to, jak složit nebo rozložit střelnou zbraň, podle čeho si vybrat vhodný typ a jak si ho opatřit). *** Soudím, že to tenhle film schytá ze všech stran, že někomu nebude dost umělecký, někomu dost intelektuální, někomu naopak dost lidový a nabitý hláškami a někomu dost laskavý a morálně čistý, ale myslím, že neprávem a že jeho originalita i hodnota spočívají právě v tom, že šlo ve skutečnosti o ironický pokus zprostředkovat tarantinovskou katarzi společenského zla z pohledu sociálně slabého jedince v éře kapitalismu bez servítků - české důchodkyně s mravním zákonem v sobě - vtipně se maskující jako další typický rodinný snímek v řadě. Za mě velice svěží a pozoruhodný pokus. A jestli se fatálně pletu a režisér chtěl natočit další typický český rodinný snímek s hláškami v řadě a jenom se mu to vymklo z ruky, tak to tentokrát na půvabu filmu a mém upřímném a rozjařeném potěšení z té podívané nic nemění. ;) *~ () (méně) (více)

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Westernové motívy fajn, keby neboli vystavané tak okato a navyše sa neparodovali. Ako vážny film to brať nejde, jediná civilná postava je Plodková, morálne dilemy sú u riti, postavy a situácie schématické, námet patrí do 90.tiek, humor je  nevtipný, a vizuál to má jak Nemocnica na okraji mesta po 40 rokoch a odvykačkách. Už chýbal len ústredný song od Kabátov. České Gran Torino: Veľkofilm k cibuli a tlačenke. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (16)

  • Úvodní scéna z kovošrotu byla natočena v Berouně nedaleko nádraží (jiricek33)
  • Když se Marie (Iva Janžurová) v rámci přípravy na svůj čin vydá poprvé běhat, má pod šusťákovou bundou modré tričko s nápisem: „Bystrá.“ Jedná se o dres fotbalového mužstva, za nejž nastupují kluci ve filmu Přijela k nám pouť (1973). (Rene.Artois)
  • Film podpořil Státní fond kinematografie částkou 2 miliony korun. (SONY_)

Související novinky

Kino na hranici - on-line na konci listopadu

Kino na hranici - on-line na konci listopadu

10.11.2020

Po dvou nezdařených pokusech uspořádat filmový festival Kino na hranici v tradiční podobě se organizátoři rozhodli, že letošní ročník uspořádají on-line. Bude se konat ve dnech 23.–29. listopadu.… (více)

Čeští filmaři si rozdělili peníze

Čeští filmaři si rozdělili peníze

15.06.2018

Státní fond kinematografie čerstvě rozdělil celkem 65 milionů mezi devítku vybraných filmových projektů. Největší částku 15 milionů korun obdržel chystaný snímek Davida Ondříčka (Ve stínu) Zátopek,… (více)

Reklama

Reklama