Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Velká výpravná pohádka o hledání štěstí, o lásce, ale hlavně o kamarádství, které dokáže být silnější než úklady samotného pekla. Čert Matěj (M. Adamczyk) musí za trest plnit chudému mládenci Ondrovi (Z. Piškula) přání, dokud ten neřekne, že je úplně šťastný. Ale lze takového štěstí vůbec dosáhnout? Peklo má o tom své pochybnosti a zdá se, že oprávněně, však se také Matějovou bezradností ostatní čerti dobře baví. Po splnění běžných přání, kdy se Ondra konečně zahřeje, dobře se nají a oblékne, přichází vážnější komplikace. Ondra se totiž zamiluje do Rézinky, komtesky ze zámku (K. Svarinská) a ke všemu i čert Matěj najde zalíbení v kuchařce Marjánce (H. Vagnerová). Ale ani to není všechno. Do hry vstupuje proradný baron (O. Sokol), kterého pozval hrabě Hubert (J. Lábus) na námluvy a vlastně i na zásnubní hostinu a tak je jasné, že z téhle pekelné směsice nemůže vzejít nic dobrého. Zvlášť když Ondra trochu neuváženě hraběti slíbí, že do příštího rána postaví pro Rézinku zbrusu nový honosný zámek. To je na čerta, jako je Matěj, úkol nadmíru těžký, ba nesplnitelný. Ale je to pohádka, a tak se nakonec vše v dobré obrátí. Jen musí nejdřív Ondra projít poznáním, kde je moudré svoje štěstí hledat a co pokazil, třeba ve vztahu s Matějem, napravit. Ocitne se přitom na chvilku i v samotném pekle, kde se setká dokonce i s Luciferem (F. Němec) a s jeho pobočníkem Befeleem (J. Langmajer). (Česká televize)

(více)

Recenze (319)

otík 

všechny recenze uživatele

Pohádka odvysílána na první svátek vánoční roku 2017. Rozhodně se jedná o jednu z nejlepších pohádek s čerty, kde peklo je vyobrazeno jako místo, kde se skutečně trpí a i čerti jednají tak, jak podle obecných představ mají. Samozřejmě se najde výjimka, která do pekla nezapadá a je adeptem na jednu z hlavních postav. Druhou postavou je mladík, který je zcela bez pekelného záznamu, ale touha po manželce ho vede do pekelné záhuby. Naštěstí se nedočkáme žádných "troškovin", výprava je perfektní, obraz také, hudba slušně nápaditá a neruší. Určitě jde o podařenou pohádku, která není pro mrňata, ale spíše pro starší děti a dospělé. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Nadlesní Langmajer si nalepil Wolverinovy rosomácké vousy, StarDance mazlík Piškula úspěšně plní funkci naivního hlupáka, Adamczyk nevadí (což někdy stačí), dámy jsou pasovány do role prostého vdavekchtivého křoví, šišlavá tabatěrka představuje pekelné véčko od Motoroly, Lábusův chamtivý obličej děsí barvou mandrilí prdele, do toho přiteplený baron Sokol a peklo, které chvílemi připomíná Auschwitz zahlcený byrokracií (na vánoční pohádku celkem odvážná vize). Samotný název a tápavý přístup ústředního dua ke svým ženským protějškům pak jako by naznačoval, že teplo není jen v pekle.. Pokus kráčet ve šlépějích Bočanových čertů nelze přehlédnout a je na místě ocenit, že si Janák odpustil pro sebe typické pubertální vyvádění, nicméně humor je často lámán přes koleno a schází tomu nenucená pohádková poetika a charisma (nejen postav). Se skřípěním zubů dávám tři hvězdy, protože v současném českém pohádkovém baroku musí člověku stačit málo (třeba, že se tam nestřílí z těžkého kulometu).. ()

Reklama

Necrotongue 

všechny recenze uživatele

Na rozdíl od katastrofální nadílky, kterou mi ČT dopřála loni, se jí letošní Vánoce povedly. Přestože ve mně obličej Zdeňka Piškuly neustále vyvolával touhu dát mu pěstí, pohádka jako taková mě příjemně překvapila. Příběh mě bavil, občas jsem se mohl dokonce zasmát (a to ve chvílích, kdy by to tvůrci očekávali) a celkově mi film způsobil pohodový večer, takže jsem byl spokojen. ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Pohádka tak klišovitá a odtržená od života, že i Pyšná princezna vedle ní vypadá jako žhavá současnost, protože nebyla z prostředí jakéhosi pohádkového paralelního vesmíru, ale reflektovala politické procesy 50. let a omezení svobody projevu (i když, samozřejmě, s jinými znamínky, než se na to díváme dnes). Charaktery jsou nedbale napsané a ani jeden z nich není nic, co už bychom před tím neviděli stokrát. ___ Na druhou stranu, v druhé polovině se děj trochu nakopne a motiv zrady přítele a nejenom slova, ale i činy, snažící se odčinit vinu, měly přece jen emocionální náboj. Podle mě je to pohádka, jejíž tvůrci neměli odvahu a asi ani ambice zkusit něco nového, ale odvedli dobrou řemeslnou práci, která rozhodně neurazí. ()

UncleG 

všechny recenze uživatele

Teda takhle, plantážníci... Mám pocit, že tohle je ta nejvysokoropočtovější pohádka, jakou ČT kdy natočila. Ty prachy z toho doslova cákají do našich diváckých oček... A to s takovou intenzitou, až by to jednomu způsobilo zrudnutí duhovky. Má to světlo a má to výtvarnou atmosféru. Rozhodně se nejedná o pohádku v papudenklových kulisách, ale o počin, který by (z pohledu vizuálního) mohl být bez hanby promítaný v kinech.. Za to body navrch. Jenže! Proč se vypláclo TOLIK (--- tolik! ---) peněz na příběh o ničem? Ptám se! Klasický nešvar novodobé pohádkové o-hovnovosti se tu dostává do doslova obludných rozměrů. Dějová pustina vrcholí tím, že hlavní postavy mění bezdůvodně svoje motivace a přesvědčení několikrát dokola. A pak už to celé naštěstí skončí. No jo, tak zase snaha byla, žejo? ... (Jo a mimochodem... Hana Vágnerová, Míša Maurerová a Vica Kerekes fakt nejsou jedna a tatáž ženská? Jste si tím jístí? Viděl jě někdo někdy pohromadě na jednom místě? ) ()

Galerie (59)

Zajímavosti (13)

  • Autorka Lucie Konášová čerpala ze sborníku slovenských pohádek. Scénář k filmu pak psala tři čtvrtě roku. [Zdroj: Týdeník Televize 51/2017] (M.B)
  • Scény v kuchyni se natáčely v historické zámecké kuchyni na zámku Žleby, která je součástí prohlídkových tras I. a III. okruhu. (DexMASTER094)
  • Peklo jak ho ve vidíme ve filmu, bylo postaveno v objektu Králodvorských železáren. Spousta vybavení, které můžeme vidět, jako jsou kotle, řetězy a podobně, jsou tedy skutečné. (Arnyisgod)

Reklama

Reklama