Režie:
Fatih AkinScénář:
Fatih AkinKamera:
Rainer KlausmannHudba:
Josh HommeHrají:
Diane Kruger, Denis Moschitto, Samia Muriel Chancrin, Johannes Krisch, Numan Acar, Ulrich Tukur, Hanna Hilsdorf, Henning Peker, Rafael Santana (více)Obsahy(1)
Život Katji se otřese v základech, když při bombovém útoku přichází o syna a manžela. Rodina a přátelé se jí snaží být v těžkých chvílích oporou, Katja ovšem nemůže jít dál s vědomím, že vrazi její rodiny chodí beztrestně po svobodě. V hlavní roli thrilleru Fatiha Akina o pomstě a spravedlnosti exceluje Diane Kruger. (Aerofilms)
Videa (8)
Recenze (246)
Jsem rád, že se v dnešní době očerňování uprchlíků a terorismu se natočilo i něco, co karty obrací do "vlastních" řad. A ještě k tomu něco tak výborného, podle mě dokonale gradované drama s tematikou podobnou mnohých filmům, ovšem taky okleštěnou čistě na prožitky hlavní hrdinky, kterou bezchybně ztvárnila Diane Krüger a vryl se mi nezapomenutelně do paměti. ()
Vesměs vynikající drama o složitosti současného světa a imigrační situace. Akinovi netrvá dlouho získat diváka na svou stranu, když velmi úsporně, ale účelně vtáhne do děje, nezbytně představí důležité postavy a pak už se čím dál hlouběji ponořuje do silného příběhu o tragédii jedné ženy. První dvě třetiny (nebo kapitoly, na něž je film rozdělen) jsou skoro fenomenální - první je intimním dramatem o nesmyslné ztrátě, částečně i o rozdílnosti kultur a těžké životní situaci, kterou může pochopit jen ten, kdo ji také prožil, druhá je excelentním soudním dramatem, které má spád, je strhující a nechybí v něm emoce, má jasně rozdělené charaktery, zároveň ale ukazuje, jak moc složité je odsoudit evidentní viníky. Dojem pak kazí část třetí, která je obyčejným thrillerem o pomstě, který jako by se ke zbytku moc nehodil, protože pečlivě vysoustružený scénář jde rázem stranou a hrdince začíná pomáhat velká série náhod a štěstí a celé je to malinko béčkové, díky čemuž pak samotný závěr nezapůsobí tak, jak bylo asi zamýšleno. Bez výhrad skvělá je ovšem Diane Kruger, která má na hony daleko svým typicky modelkovským rolím a roli životem zlomené ženy zvládla bravurně, velice civilně a navíc má hodně zvláštní charisma, které jejímu vzhledu i výkonu dodává osobité kouzlo. Aus dem Nichts je svým způsobem alarmujícím dramatem, které ale doplácí na ne zcela vydařený závěr, který tlačí na pilu až moc a chce být "spravedlivý" za každou cenu. 80 % ()
Na Odnikiaľ nevidím nič pozitívne, záver filmu je vrchol amorálnosti. Aj spoločenskokritický film môže byť v niečom pozitívny, tento Fatihov počin je však iba fatálny. Film bez nádeje nielenže nemá zmysel točiť, on aj škodí divákom, pretože im podsúva nihilizmus. Nemusíte veriť v súdnu spravodlivosť, verte, že Kristus bude spravodlivo súdiť na konci sveta a preto nezúfajte! ()
Celospoločenské témy sa občas dostávajú aj na plátna kín, otázkou je akým spôsobom resp. či vôbec dokážu tvorcovia zaujať a uchopiť diváka. Tu sa to podarilo na príbehu ženy, ktorej zabijú pri bombovom útoku manžela a syna. Podarilo sa to však preto, lebo spoločenský problém je vyrozprávaný mrazivo osobne a sugestívne. Film je rozdelený do troch kapitol, kde sa v prvých dvoch rozohráva silná dráma, kdežto v tej tretej sa dej trochu zjednoduší... Diane Kruger má veľký priestor, ktorý zúžitkovala na maximum a hoci ma konanie jej postavy niekedy iritovala, určite dokázala v divákovi vyvolať želané emócie. ()
Nikdy bych nevěřil, že se toho dožiju, ale je to tak. Chce se mi křičet, ba co přímo řvát. I love you Diana! Nikdy jsem Tě neměl rád a možná ani nebudu, ale tys to dokázala. Trošku jsi zestárla, možná maličko přibrala a co je hlavní , herecky jsi naprosto excelovala. Z téhle lehce nadprůměrné story s trošku vratkým scénářem jsi udělala něco, na co hned tak nezapomenu. A čert vem ten (ne)povedený konec. ()
Galerie (39)
Zajímavosti (4)
- Zástupcovia Nemecka zvolili film do boja o nomináciu na Oscara v kategórii Najlepší cudzojazyčný film za rok 2018. (MikaelSVK)
- Rovnako ako dej filmu, aj jeho natáčanie prebiehalo v nemeckom Hamburgu, a tiež v Grécku v oblasti s názvom Schinias. (MikaelSVK)
- Film je rozdělený do 3 kapitol – „Rodina“, „Spravedlnost“ a „Moře“. Natáčení se chopil kameraman Rainer Klausmann s kamerou ARRI Alexa a v každé z kapitol se zaměřil na jiný styl. V kapitole „Rodina“ se natáčelo převážně v exteriéru mobilní verzí ARRI Alexa v režimu „Super-16“, aby scény vypadali syrověji. V kapitole „Spravedlnost“ převládaly scény v interiéru a byly použity extrémně ostré anamorfní objektivy od ARRI a natáčelo se ze stativu, nebo z kolejí. Pro kapitolu „Moře“ byly vybrány objektivy s charakterem světla „starý film“ pro změkčení slunečního světla. Domácí video (video na pláži, svatba) bylo natočeno smartphonem. (vojacekr)
Reklama