Reklama

Reklama

Mladý pilot Alexej jen těžko získává přízeň zkušenějšího kolegy Leonida. Oba muži však čeká osudová zkouška, když budou nuceni evakuovat turisty z oblasti zasažené sopečným výbuchem. Poklidné přistání se promění v noční můru poté, co erupce zničí letiště a poškodí startovací dráhu... Mladý vojenský pilot Alexej Guščin je navzdory svému talentu a vlivu svého otce, leteckého inženýra, propuštěn z armády, protože jednal v rozporu s rozkazy. Přihlásí se na místo pilota letecké společnosti, kde se má podrobit přijímacímu řízení vedenému přísným pilotem Leonidem Zinčenkem. I přes Zinčenkovy pochybnosti je přijat a stává se Zinčenkovým stážistou. Guščin hledá cestu k Zinčenkovi, který je i doma velice přísný na svého syna Valeru. Guščin se seznamuje s kolegyní Alexandrou Kuzminou, do které se zamiluje. Alexandra je sebevědomá a Guščinův zájem nejprve neopětuje, brzy spolu ale začnou chodit. Guščin a Zinčenko jsou povoláni do Afriky, kde mají evakuovat turisty před válečnými událostmi. Guščin je ale rozzlobený, že nemohou evakuovat rovněž místní emigranty, čímž proti sobě popudí vedení společnosti. Zinčenko však Guščina podrží a oba jsou přiděleni k pravidelným letům do jihovýchodní Asie. Zinčenko s sebou přibírá i Valeru, od kterého očekává, že se zlepší v angličtině. Během jednoho letu na Aleutské ostrovy jsou piloti požádáni, aby evakuovali turisty v oblasti, kde vybuchla sopka. Celkem poklidné přistání se však promění v noční můru poté, co sopečný výbuch zničí letiště a poškodí startovací dráhu. Guščin se navíc musí do hor vydat ještě pro jeden uvízlý mikrobus s turisty. Zinčenko a Kuzmina jsou nuceni startovat a nechávají Guščinovi na letišti druhé letadlo s palivem. Guščinovi se podaří mikrobus zachránit a i jeho letadlo odlétá. Zinčenkovi však dochází palivo a jediným řešením se ukáže přestup cestujících ze Zinčenkova letadla do Guščinova... (TV Prima)

(více)

Recenze (92)

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Mamííí, až vyrostu a budu těžit - eee - něco na ostrově, který je vlastně sopka, tak až se ta sopka probudí, chci, aby mě tam odtud zachránil Danila Kozlovskij. Ale jo. Sešla se tu sice všechna možná i nemožná klišé jako: mladý talentovaný pilot, který má problémy s disciplínou, nedorozumění s otcem (to tam máme hned dvakrát), rozchod s partnerkou, ztráta sebedůvěry, respekt i obava ze zkušenějšího nadřízeného, okamžik, kdy se ukáže, co v hrdinovi skutečně je, ale nějak mi to nevadilo. Navzdory totální přepálenosti té katastrofické části to dokázalo být i celkem napínavé, obešlo se to bez nějakých velkých keců, lidi včetně hlavních hrdinů mají v kritických chvílích strach a v rámci možností se chovají celkem uvěřitelně (to prosím berte čistě v rámci žánru, pochopitelně to není Sully nebo jiný realistický film). Mimochodem, pokud si pamatuju, tak řada scén byla udělaná tak, aby připomínala starý film z roku 1979 (a třeba pohled na ulomenou záď letounu Tu-154 na ostrovním letišti byl přímo ložený odkaz). Než jsem začal psát komentář, byl jsem rozhodnutý dát tři hvězdy, ale teď si vlastně říkám, že co: nenudil jsem se, bylo to nakonec docela sympatické a navzdory vpravdě katastrofické přepálenosti (ze které jsem si během filmu dělal legraci) to dokázalo být napínavé, takže přidám ještě tu jednu navíc. Tak honem dokončit komentář, než si to zase rozmyslím. ()

sniper18 

všechny recenze uživatele

Už dávno som si uvedomil, že s ruskou produkciou dnešnej doby treba počítať a to aj v rámci vysokorozpočtových filmov nielen vojnového žánru. Preto som sa tešil aj na tento ich katastrofický film a opäť som len príjemne prekvapený. Je síce pravda, že na to relatívne hlavné, teda katastrofický motív si treba počkať takmer polovicu filmu, čo býva často zápor, ale tu s tým nemám ani najmenší problém. Celá hodina sa venuje prostrediu pilotov, ktoré mi príde dosť atraktívne a pritom málo využívané, takže ma bavilo sledovať aj túto líniu s prvotriednym, ale nie úplne poslušným pilotom, ktorý sa kvôli svojej povahe dostáva dô rôznych problémov, ale prakticky stále len v tejto oblasti, dej sa z tohto leteckého prostredia nikdy nedostane na dlhšiu dobu, dokonca ešte aj tá romantická línia, ktorá pritom nemá moc priestoru zostane len v rámci nej, teda medzi hlavným hrdinom a inou pilotkou. A našťastie to podporia aj slušné postavy, hlavný hrdina je sympaťák, s ktorým som sa už stretol vo viacerých filmoch, ale ešte viac mi vyhovoval charizmatický starší pilot Vladimir Maškov. A nesklame ani pilotka a tých pár výraznejších vedľajších postáv. No a následne už začne tá druhá, hlavná fáza filmu, ale tiež nie je zase až tak akčná, ako by možno mnohí čakali. Výbuch sopky je atraktívna téma a navyše v kombinácii s lokalitou, z ktorej nie je veľa možností úniku to pôsobí dostatočne osudovo, ale priznám sa, že toto ma dokázalo upútať iba dočasne a posledná polhodina, kedy sa už dej definitívne presunie do lietadiel ma už zase tak moc nebavila, ale ani toto nie je zlé a už som to bez problémov dopozeral až do konca. Takže ani akčná stránka určite nesklame, týchto scén tu zase tak moc nie je, ale vlastne všetka akcia z tretej štvrtiny ma a dosť bavila, je to napínavé, atraktívne a s dostatkom skvelých záberov. Dokonca aj tie úniky na poslednú chvíľu, ktoré mi v iných filmoch skôr prekážajú sa mi tu páčili. Režijne tu v rámci žánru nemám čo vytknúť, Nikolaj Lebeděv sa ukázal, ako schopný tvorca, videl som od neho filmy viacerých žánrov, okrem tohto katastrofického aj vojnový, fantasy a športový a všetky zvládol dobre, pričom mám pocit, že hlavne v poslednej dobe sa zlepšuje. Dobrých katastrofických filmov je málo a tak som rád za každý nový vydarený. Síce tá posledná polhodina mohla byť aj lepšia, ale celkovo ma to dosť bavilo. 72% ()

Reklama

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Čistá žánrovka nezapře ruský původ. 1) Je osvěžující vidět všechna žánrová klišé americké produkce v trochu jiném provedení._____ 2) Druhý ruský film ve formátu IMAX natočil 50letý mladistvě vyhlížející scénárista a režisér Nikolaj Igorjevič Lebeděv._____ 3) Zaujali mě zajímavý 31letý Danila Valerjevič Kozlovskij (druhý pilot, stážista Alexej Guščin), 32letý Sergej Kempo (steward Andrej) a především 24letý pěkný Sergej Romanovič (syn instruktora Zinčenka Valerij)._____ 4) No, co říci na závěr? Когда земля горит, спасение в небе. ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

| Rozpočet: 9 miliónov $ | Tržby: 27,305,571 $ | Čože? Natočiť dva a pól hodinový katastrofický film plný digitálnych efektov za 9 mega v dnešnom svete? To je možné len v Rusku - aneb očividne to na FX oddelení robili odsúdenci za kyberzločiny zadarmo :D Režisér si je vedomý priemerných hereckých výkonov svojich protagonistov, takže dialógy skrýva za prechádzajúce vlaky, autá, a detaily ich emócií strieda za ďaľšie efektné zábery. Ekipaž si môže k večeri pustiť aj Emmerich, pretože ten film má tak absurdné pasáže (ale dobre natočené!), že by to prekvapilo možno aj jeho :D ()

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Tak co se pro letošní rok katastrofického žánru týče, tak Rusáci dávají na prdel Amíkům a Ekipaž vymazává na plné čáře nevýrazný Deepwater Horizont. Ona to nebude náhoda, už Metro byla pecka a tento film v tom pokračuje, byť o originalitě se tentokrát nedá mluvit, protože je to přímý remake staršího snímku Posádka v ohrožení. Takže i zde musíme přežít vesměs ukecanou první půlku, ale na druhou stranu hlavní hrdina co dělá správné věci ve správnou chvíli bez ohledu na následky si mě okamžitě získal. Možná je to klišé, ale Guščin je frajer! Takže z první půlkou nemám zásadní problém a v té druhé se rozjede katastrofické peklo které sice do větší míry kopíruje originál, ale je to svižněji zpracované z lepšími triky. Takže za mě určitě poctivá čtyřka a v rámci žánru snímek který určitě můžu všem fanouškům dobrých katastrofáků vřele doporučit.80% ()

Galerie (53)

Zajímavosti (9)

  • Film sa natáčal v Moskve a na Kryme od 18. septembra 2014 do 10. februára 2015. (Arsenal83)
  • Slogan filmu znie: „Keď je zem v plameňoch, spása je v nebi.“  (Arsenal83)

Reklama

Reklama