Reklama

Reklama

V přístavu

  • USA On the Waterfront (více)
Trailer

Bývalý boxer Terry Malloy (Marlon Brando) se klidně mohl stát šampiónem, místo toho ale dře pro Johnnyho Friendlyho (Lee J. Cobb), předáka ve zločinem prolezlých docích. Když Terry nevědomky zaviní smrt jednoho ze vzpurných dělníků, pronásleduje ho pocit viny. Ale až láska k Edie Doyle (Eva Marie Saint), sestře zabitého muže, Terrymu ukáže, jak hluboko padl. Pak násilnou smrtí umírá i Terryho bratr Charley (Rod Steiger), protože odmítal vlastního sourozence zavraždit, a Terry se rozhodne Friendlyho zločinecké impérium rozbít. Nezapomenutelné drama o Terryho vykoupení patří mezi nejuznávanější filmy všech dob. (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (142)

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

Skvelá krimi-dráma z americkej produkcii, ktorej Kazanove ľudské hodnoty a prepracovanosť dali snímke neopísateľne dramatickú intenzitu. O New yorku samotnom a neprikrášlenom pred On the Waterfront snáď ani nevznikol presvedčivejší film. Vynikajúci herci (záporák Cobb, vrcholný Brando, Marie Saint, kňaz...) v jedinečnej chémii, odliatkami dušičiek, ich poranení a súperením o návrat. Veľký film s vôbec s jedným z tých najsilnejších dialógov v kinematografii (Charley-Terry)! ()

joehot 

všechny recenze uživatele

Ona improvizovaná scéna se spadlou sněhobílou rukavicí! Jen to dodatečné zjištění o její neplánovanosti trochu pokazilo veškeré bádání nad ní, nad jejím významem - těžko by mohla být plánovaným symbolem, když k ní došlo náhodou, že. Skvělý Brando, Lee J. Cobb, Kazan a kamera, skvělý zážitek. (Snad jen od Bernsteina jsem čekal víc.) Ve své době však muselo být V přístavu mnohem větším a silnějším filmem. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Kazanova variace na neorealistické téma, pohybující se na pomezí realismu a idealismu (neskrývavě melodramatické finále), není ikonicky padesátkovým filmem jenom svým socio-kritickým příběhem (pro jehož docenění je dobré znát neslavnou úlohu Schulberga a Kazana v McCarthyho protikomunistickém tažení). V přístavu dobu svého vzniku nejintenzivněji připomíná hereckými výkony. Kvůli pojmu „method acting“ nemusíte listovat tlustými knihami o historii filmu. Stačí sledovat, v jedné učebnicové scéně vedle další, jak Brando hraje. Koncentrovaně, přitom s lehkostí. S býčí zarputilostí a femininní senzitivitou zároveň. Právě citlivost dělá z Terryho pozoruhodně ambivalentní postavu. Na jednu stranu ho oslabuje, na straně druhé je díky ní v očích mužů navenek silnějších, ale vnitřně slabších, mravní autoritou hodnou následování. Obě složky protagonistovy osobnosti se nikdy neruší. Díky Brandovi jsou v dokonalém souladu. Málokdy od té doby bylo možné vidět podobně souznění herce s jeho postavou. 85% Zajímavé komentáře: GilEstel , swed ()

poz3n 

všechny recenze uživatele

Kazanovy filmy ve mě vždy vyvolávají takový divný úsměv na tváři, zatímco se ale u jeho filmu dobře bavím. Točí totiž snímky, které působí pokaždé tak trochu naivně a vlastně reprezentují filmová 50tá léta v celé své kráse. Vždy tu máme nějaké ty morální vzestupy a pády, no ale když je jejich protagonistou Marlon Brando, tak to přece špatné být nemůže. 7/10 ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

On the waterfront je príklad starej lásky, ktorá nehrdzavie (niektoré filmové bohužial áno). Videl som ako 12 ročný, bol som nadšený a potom až po dlhých rokoch, našťastie na mojom hodnotení sa nič nezmenilo. Brandonov výkon je jeden z najzásadnejších a najzapamätatelnejších hereckých kreácií nielen 50tych rokov a žiadna zložka filmu za ním v ničom nezaostáva. Mierna naivita v určitých momentoch (najmä scény s kňazom Karlom Maldenom) je vyvážená silným emocionálnym dopadom snímky. TOP 20. 50te roky boli vrcholným obdobím kinematografie. ()

Galerie (62)

Zajímavosti (35)

  • Marlonovi Brandovi (Terry Malloy) boli vo filme prirobené hrubšie očné viečka pomocou špeciálnych vatových tampónov. Rovnako tak mu bola ceruzkou prikreslená časť pravého obočia s jazvou (Brando žiadnu jazvu v skutočnosti na obočí nemá). (kazatelSVK)
  • Scéna, kdy si Marlon Brando vzal rukavice Evy Marie Saint byla neplánovaná. Saint ji náhodně upustila a zbytek byl improvizovaný. (Kulmon)
  • Jediný film, který nebyl muzikál, pro který složil hudbu Leonard Bernstein. (Kulmon)

Reklama

Reklama