Pepsi versus Coca Cola, nesmiřitelní rivalové
(TV film)-
Face to Face - Pepsi vs Coca: The Battle of the Century (více)
Obsahy(1)
Z lékárny na pranýř aneb souboj slavných limonád s časem i mezi sebou. Některé rivality připomínají hvězdné války mezi USA a Ruskem, i když jde třeba jen... o bublinkové nápoje. Příběh sladkých limonád, které měly kdysi lidem pomáhat a teď jim spíše ve velkém kazí zdraví, je z ekonomického hlediska jen nudnou řadou čísel, ale neškodí si připomenout historii obou fenoménů na pozadí světových dějin. Zjistíme, že souboj miliardových firem je nejen zrcadlem doby, ale také dobrodružstvím s tajemstvím. A přestože už dnes nejsou Coca-cola ani Pepsi-cola jedinými nápojovými giganty na zeměkouli, jejich produkty zná každý. V dokumentu uvidíte mimo jiné řadu vzácných dobových reklam. (Česká televize)
(více)Recenze (13)
Na klišé, že jestli "Coca-Colu nebo Pepsi- jedině Kofolu" jsem už alergickej, navíc je Kofola hnusný pití... no nic :-) Dokument je docela zajímavej, hlavně co se týče historie obou sodovkářských gigantů, legračně zajímavý byl i reklamní souboj černých limonád, jinak ale běžný, ničím extra zajímavej dokument. A jasně, Pepsi je lepší a měla vždycky i lepší reklamy :-) ()
Film sa zameriava na proporciu prirodzenej súťaživosti a poukazuje na príklady z minulosti, ktoré viedli nezmieriteľných rivalov k marketingovému progresu. A k tomu, aby konkurenta otriasli, pričom však potrebujú jeden druhého. Dokumentu by prospela aj výrobná a obsahová stránka, čím by tie vonkajšie formulované interpretácie a analýzy, ktoré odzneli vo filme niekam pre nás nezainteresovaných divákov posunuli i v poznatkovej sfére. ()
Zajímavá, byť trochu suchopárně vyprávěná historie Coca Coly a Pepsi Coly. 1) Coca Cola je nápoj pro individualisty. Drink Coca Cola - refreshing and delicious! 2) I Němci mají svou vášeň: Coca Cola ist wieder da! 3) Ovšem Pepsi generation přichází s novinkou: Be sociable - have a Pepsi! ()
"Když můžete přimět zákazníka, aby pracoval pro vás, tak proč toho nevyužít?" Reklamní souboje Pepsi a Coca-coly mě celkem bavily, ale to je asi tak všechno. Já totiž již dávno vím, že Bůh může proměnit Coca-colu v Pepsi, ale nejsem si zcela jistý tím, jestli bych to poznal. Já jsem totiž fandou Kofoly a unylé vyprávění o soupeření dvou amerických koncernů mě nechává poměrně chladným. ()
Zajímavý a poučný dokument. Zejména o marketingu a reklamě. Musím za sebe říci, že dobové televizní spoty ze 60' a 70' let na kterých jsou řady rozesmátých šťastných lidí s lahví v ruce, mi připoměly stupidní propagaci budování komunismu. USA, které nejsou tak citlivé na vymývání mozků, tak zřejmě nevadí, že nápoj, který dětem škodí, se propaguje prostřednictvím Santa Clause a Vánoc, že obě firmy si kupují prodej na školách atd. Čekal jsem větší míru kritiky tohoto vytváření způsobu života, ale dokument se zaměřil jen na rivalitu dvou značek. ()
Galerie (6)
Photo © Česká televize
![Pepsi versus Coca Cola, nesmiřitelní rivalové - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/161/747/161747048_f6ce19.png)
Reklama