Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Z noční mlhy se vynořuje přízrak vraha, hledajícího další oběť. Úředníčka Kleinmana vzbudí několik mužů, kteří chtějí vraha chytit. Dají Kleinmanovi příkaz, aby se k nim připojil. Vyděšený muž zoufale bloudí mlhou, aniž ví, co se vlastně po něm chce. Má hrůzu z toho, že by mohl potkat svého šéfa, který má rozhodnout o jeho povýšení. V kočovném cirkusu na předměstí se artistka Irma pohádá se svým partnerem klaunem a odejde do města. Najde útulek u holek v bordelu, kde podlehne naléhání jednoho studenta a za vysokou částku se s ním i ke svému překvapení vyspí. Kleinman potká Irmu na ulici a v muži, za oknem šmírujícím jakousi svlékající se ženu, pozná svého šéfa. Irma se rozhodne věnovat nabyté peníze na dobročinné účely a požádá Kleinmana, aby je odevzdal v kostele. Část peněz dá osamělé ženě s kojencem v náručí. Klaun se vydá do města za Irmou. Náhodou zjistí, kde a za co získala peníze. Podaří se mu dívku najít a další šok utrpí, když se dozví, že peníze dostali potřebnější. Jejich hádka je přerušena výkřikem z mlhy a zakrátko je nalezena oběť neznámého vraha - žena s malým dítětem od kostela. Irma se dítěte ujme a klaun se smíří s myšlenkou na novou rodinu. Vrah hledá další oběť v cirkusu. Starý kouzelník se svým obdivovatelem Kleinmanem za pomoci triků vraha chytí. Lidé, kteří se přijdou na vraždícího maniaka podívat, zjistí, že v nestřežené chvíli zmizel... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (141)

Rimsy 

všechny recenze uživatele

Woody se v tomhle filmu tak trochu odklonil od klasických konverzačních komedií, vyšperkovaných absurdními situacemi a bránicitrhajícími dialogy. Natočil zajímavý žánrový mix, který se toulá kdesi mezi hororem a komedií. Přestože humoru zde celkem ubylo, v součtu nakonec stejně musím dát 5* (jak je u mě u Allena až podezřele obvyklé:)). Mistr zde opět hraje svého neurotického úředníčka, tentokrát méně vtipného, ale řekl bych, že o to lépe podaného. Spousta hereckých hvězd v nevelkých rolích (Cusack, Batesová, Fosterová, Stiers, ... - záměrně nezmiňuji Madonnu) a další v o něco větších (Malkovich, Farrowová) tomu dodávají celkem šmrnc:). Skvělá atmosféra nočních uliček, zajímavý vrah (s ještě zajímavějším koncem:)), kouzelník, vizuální parodie (či vzdání holdu, kdo ví:)) na klasické horory... Prostě nakonec těch plusů je tolik, že nad mínusy (které žádné nejsou) jasně převáží. Brilliant. ()

LeoH 

všechny recenze uživatele

Kdysi na první zkouknutí mi tenhle film přišel jakýsi nedopečený, ale v průběhu let se k němu s chutí vracím jako do známého města, kde jsem prožil cosi milého. Nejspíš za to nemůže ani slušivý expresionistický kabátek, ani rafinovaná hra s detektivním motivem, který se postupně rozpouští do naprosté bezvýznamnosti (odtud možná ten můj prvotní pocit neuspokojeného očekávání), ani kafkovská rovina, jakkoli je to vše povedené, ale hlavně dvě klíčové scény – ta v bordelu s atmosférou domácího krbu, svérázně filosofujícími nevěstkami a neodolatelně sympatickým „mravním pádem“ Mii Farrow, a pak závěrečné lapání vraha magickými prostředky a Kleinmanovo rozhodování o další kariéře. Obojí má v sobě tolik zcela neintelektuální lidskosti a hravé radosti ze života, že by to jeden až do Woodyho neřek'. ()

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele

Nie, že by som Woodyho Allena nemal rád, proste mi absolútne nič nehovorí a jeho TIENE A HMLU som si zohnal z jediného dôvodu – tajomný Škrtič sa potuluje hmlistým mestom a vraždí na počkanie. Pravdaže, k hororu a serial killer to má ďaleko, ale atmosféra je úžasná, výprava robí česť názvu a herci v podporných rolách sú skvelí (Batesová, Fosterová, Cusack, Malkovich). ()

Lavran 

všechny recenze uživatele

Roztržitý střízlík vrací úder v tak trochu zastřeném viktoriánském hororu (expresionisticky nepřirozené svícení a kulisy), tak trochu absurdní černohumorné taškařici (Woodyho bloudění ulicemi se satirickými vzruchy) a tak trochu existencionalistickém dramatu (prvky filmu noir a pídění se po smyslu bytí ve formě kladených otázek a nacházených, nikoliv však směrodatných odpovědí), které zjevně přiznává inspiraci u Franze K. a jeho znepokojivých děl. Opět výborný, byť lehce metafyzicky neurčitý a symbolický počin směřující dovnitř, kde význam husté mlhy a spletitosti temného města, podtržené skvělou černobílou fotografií, nekončí v prvním plánu. 4,5* ()

mcleod 

všechny recenze uživatele

Příběh strašpytla vrženého do ponurého a krutého světa film-noire. Mám tenhle filmový styl hrozně rád, takže i tento film patří mezi mé nejoblíbenější. Velkou zásluhu na tom má nejen již zmíněný kontrast mezi hlavní postavou a okolím, ale také kafkovský nádech v hlavní dějové linii o člověku, který nemá žádnou kontrolu nad probíhajícím životem, přestože to od něj okolí očekává. Budete v pořádku? Ano. Až na to, že mě zlynčují a zatknou, vrah řádí a já jsem bez práce, je všechno v pořádku. Filozofická rovina filmu je taky hodně zajímavá, přestože (možná spíše i proto, že) ji Woody podařeně zesměšňuje. Když něco vidím, má to tam být. Jinak si sednu do křesla a zlomím si vaz. Na věci musí být spolehnutí. To je hodně důležité. Víte, kdo má takovéhle myšlenky? Krejčí Schultz. Myslí si, že nic není skutečné a vše existuje jen ve snu nějakého psa. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (6)

  • Film se natáčel ve studiu Kaufman Astoria v Queensu. Celé městečko bylo postaveno na ploše dvou a půl tisíce metrů čtverečních. Do té doby to byla největší filmová scéna, jaká kdy byla v New Yorku postavena. (Witta)
  • Podle tehdejších novinových článků bylo hraní Madonny "strašné" a bylo nutno vynechat velké sekvence s jejími záběry. Nejmenovaným členem štábu byl její výkon označen jako "dřevěný" a ze všech natočených záběrů zbyl ve filmu cca 3minutový výstup. (kenny.h)
  • Woody Allen napsal scénář filmu podle vlastní hry "Smrt" publikované roku 1975. U nás ji v roce 1989 natočil Český rozhlas v hlavní roli s Josefem Kemrem. (D.Moore)

Související novinky

Vychází 20dílná DVD kolekce WOODY ALLEN

Vychází 20dílná DVD kolekce WOODY ALLEN

21.01.2011

Čtyřicet celovečerních autorských filmů, jeden televizní a jedna spolupráce na povídkovém díle – a to všechno během jednačtyřiceti let! Americký filmař Woody Allen se za svou pracovní morálku určitě… (více)

Reklama

Reklama