Režie:
Jacques AudiardKamera:
Benoît DebieHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Joaquin Phoenix, John C. Reilly, Jake Gyllenhaal, Riz Ahmed, Rutger Hauer, Jóhannes Haukur Jóhannesson, Carol Kane, Creed Bratton, Rebecca Root (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Oregon, 1851. Bratia Charlie (Joaquin Phoenix) a Eli (John C. Reilly) žijú v divokom a nehostinnom svete vrcholiacej zlatej horúčky. Na živobytie si zarábajú ako nájomní vrahovia. Na rukách majú krv zločincov aj nevinných ľudí. Ak ide o zabíjanie, nemajú žiadne zábrany. Je to ich práca. Mladší brat Charlie je doslova rodený zabijak a prirodzený talent. Eli však sníva o normálnom živote. Keď ich najme zločinecký boss Komodor (Rutger Hauer), aby našli a zabili zlatokopa Hermanna Warma, ktorý ho okradol, začína sa neúnavná naháňačka z Oregonu do Kalifornie. Na ceste plnej nečakaných prekážok začne zádumčivý Eli prvýkrát v živote uvažovať o tom, či sa peniaze dajú zarobiť aj inak než zabíjaním ľudí. Náročná cesta vystaví oboch súrodencov nejednej skúške a preverí ich vzájomné putá. Alebo to bude cesta plná pochybností, ktorá všetko zmení a povedie k ich poľudšteniu? (TV JOJ)
(více)Videa (10)
Recenze (109)
Hodně mě to bavilo. Ten literárně brautiganovský a filmově jarmuschovský štych. Absurdita v ději i humoru, nečekaně protknutá filozofickou myšlenkou, která jakoby přiletěla z jiného vesmíru než v kterém se film odehrává. Jeden z mých nejoblíbenějších herců Joaquin Phoenix válcoval všechno a všechny, herecky i coby Karlík Sestrů. Nesourodý čtyřlístek fungoval jako živý a neoddělitelný organismus, nechyběla postava výrazné ženy, které bych dal okamžitě Oscara za nejlepší výkon ve třech minutách na place. Poselství v duchu oshovských učení v jeho bizarních komunitách, které naráželo na nepochopení od tradičního pojetí pistolnického a vražedného Divokého západu. Musí v tom být přece nějaký háček, v tom dobru, dobro a ušlechtilé ideály nejsou přece jen tak, člověk koná pro svůj prospěch, což je lapidární paralela dnešních rozdělených společností. SPOILER... Závěrečná katarze v podobě návratu ke kořenům, resp. do matčina lůna ve znamení toho, že i v pokročilém mládeneckém věku jsme pořád jen ti malí kluci u sukní našich maminek, které nás nikdy nebudou brát jinak, i když jsme se živili třeba jako obávaní nájemní vrazi. Ale byli jsme v tom sakra dobří. Konec SPOILERU. Každý kluk by chtěl být obávaným pistolníkem s "kolty proklatě nízko", což i po zhlédnutí většiny načančaných a kašírovaných westernů chápu, nikoli však po absolvování dvouhodinového antiwesternového roadmovie s Audiardem a jeho bandou. A to je dobře, neidealizujme si ty naše hrdiny , nechtějme obdivovat emocionálně vyprahlé zločince, dělejme autentické a opravdové filmy. Za pět. ()
Na dvou hodinách zlehka budovaná zápletka se dvěma skupinkami aktérů, jejichž cesty se nevyhnutelně skříží a vyvíjejí se nepředvídatelným způsobem. Síla vyprávění přitom netkví v silném cliffhangeru, ale právě v soustavném přepisování motivací postav skrze jejich kvalitní psychologizaci a nečitelné vztahy. Reilly i Phoenix se bezvadně doplňují a jejich odlišné životní názory scénář ve finále dobře zužitkovává, Ahmed a Gyllenhaal pak doplňují charakterní mozaiku a ztělesňují pomíjivý americký sen, jehož duševní hodnotu film v závěru rozprašuje. Odlehčenost filmu sice narušuje jeho občasnou špinavost a surovost, ale v podání tak skvělých herců dopadá těch pár hlášek na úrodnou půdu. Škoda že nebyla lépe vysvětlena minulost obou bratří a především osud jejich otce, jinak jde o jeden z nejpříjemnějších westernových zavanů posledních let.. 80% ()
Je to rozľahlý western, ktorý je tiež intímny. Film má chvíle vtipu, ale aj zdrvujúcu tragédiu. Ponára sa do väčších tém, ako je vplyv otcov na synov a ako chamtivosť a industrializácia vedú k devastácii životného prostredia, a predsa ponúka nádej na vykúpenie. Je tu skvelá chémia medzi Joaquinom Phoenixom a Johnom C. Reillym ako oddanými súrodencami. Po hereckej stránke je to bravúrne. 7,5/10 ()
Není to úplně špatný, čím víc se to blíží konci, tím je to zajímavější, ale je škoda, že zrovna když už se povede do dobře obsazenýho westernu nacpat i Joaquina Phoenixe, kterej jen tak do něčeho nevleze... výsledek je přeci jen mdlej. Od Audiarda bych rozhodně čekal víc, na druhou stranu, ta přímočarost, ne-epičnost, dává filmu punc realističnosti, pravděpodobně takhle byste lidi ostřelili na zemi, pravděpodobně takhle byste řekli, že za týden budete ve městě, kde někoho odprásknete. Neplácá se to v tom, aby to vypadalo cool. Ale i tak tomu něco chybí (cit pro žánr? scénář?), plahočí se to odnikud nikam, žádné výraznější scény, které je třeba k režii tohohle stylu dělat, není to žádnej Terrence Malick, aby se to mohlo rozplývat v bezvýznamných epizodách, monolozích a filozofování. ()
Láká hlavně obsazení a v tomto případě nemůžu říct, že by někdo zklamal. Zásluhu na tom mají i výborně napsané postavy, které dávají hercům solidní prostor. Špatná nebyla ani stránka příběhová, ale tady film dojíždí na to, že se Audiard snažil o netradiční uchopení žánru, což spočívalo především v až příliš častém filosofickém blábolení. Chápu, že tenhle prvek tu pro kontinuitu vyprávění být musel, ale z mého pohledu byl nadužívaný. Zkrátka to chtělo méně kecání a více střílení. Podívat se na to dá bez problémů, ale přece jen jsem čekal trochu víc. 70% ()
Galerie (44)
Zajímavosti (5)
- Jedná se o první anglicky mluvený western natočený francouzským režisérem. (Nine)
- Celosvětová premiéra proběhla 2. září 2018 na Mezinárodním filmovém festivalu v Benátkách. (BMW12)
- Western je typický americký filmový žánr, odehrávající se zpravidla na severoamerickém kontinentě. Ani u The Sisters Brothers tomu ostatně není jinak, akorát ani jedna lokace, kde se snímek natáčel, neleží na americkém kontinentu – točilo se ve Španělsku, Francii a Rumunsku. (Nine)
Reklama