Reklama

Reklama

Susan Morrow (Amy Adams) má všechno, po čem vždy toužila, a přesto se ocitla v životní pasti. Kurátorka galerie moderního umění se snaží svou vnitřní prázdnotu zaplňovat vystavováním šokujících exponátů a po nocích bdí v prázdné zlaté kleci v luxusním domě v L. A., ze kterého asi i před ní nápadně často utíká její partner. Rukopis románu Noční zvířata, který napsal její bývalý manžel Edward (Jake Gyllenhaal) by mohl být dokonalým lékem na nespavost. Kdyby nebyl jeho příběh tak zneklidňující... Jeho hlavním hrdinou je Tony (také Jake Gyllenhaal). Spokojený chlap ve středním věku vezme ženu a dospívající dceru na rodinnou dovolenou do Nového Mexika, kterou však přetne náhodné noční setkání s trojicí násilníků na opuštěné texaské dálnici. Tony nemá proti přesile sebemenší šanci a nedokáže tak zabránit únosu svých blízkých. Další den se s pomocí cynického detektiva (Michael Shannon) vydává po stopách zločinců, ale šance na záchranu ženy a dcery je, zdá se, mizivá. Daleko od tohoto dramatu, ve spícím L. A., si čím dál vyděšenější Susan při jeho čtení uvědomuje, že krutý text je paralelou k jejímu vztahu s bývalým mužem. Že je neobvyklou pomstou za to, jak strašně mu kdysi ublížila. (Cinemart)

(více)

Videa (13)

Trailer 2

Recenze (714)

POMO 

všechny recenze uživatele

"Bav sa absurdnosťou našich životov. Bolia oveľa menej než skutočný svet." Takto nejako to zamýšľal Refn. A nepodarilo sa. Silný príbeh zrady a pomsty, vyhýbajúci sa priamočiarym diváckym emóciám, no napriek tomu pohlcujúci a zdrcujúci. Kontrast dokonale zladených kriviek bezpečného, ale chladného prostredia losangelskej high-society s nevyspitateľnosťou zaprášenej texaskej púšte plnej bezmoci. Kolízia prázdnoty konzumného sveta s najzásadnejšími životnými hodnotami. Oľutovanie dávnych nesprávnych rozhodnutí. Ukáže nám film vôbec postavu, o ktorej to je najviac, a ktorej nám je tak ľúto? Tríznivá to otázka, pretrvávajúca až do záverečnej scény. Americké akademické umenie, oživené najväčším hereckým potešením. A soundtrackom ako od Bernarda Herrmanna. ()

-OverLord- 

všechny recenze uživatele

Opravdu zvláštní film, který sice vypráví příběh značně gulášovitě, ale jednoduše na porozumění. Všechny tři dějové linky se prolínají v těch správných chvílích a všechno ve výsledku docvakne dohromady. Po herecké stránce je to naprostá pecka a jsem rád, že se Jake poslední dobou objevuje ve snímcích tohohle typu a mimo mainstream, protože takové filmy mají hned o dalšího áčkového herce více. Mimo jiné, úvodní titulky jsou asi nejvíc WTF, co jsem kdy viděl. ()

Reklama

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Noční zvířata klamou tělem v každé sekunde a to nejen v traileru. Tohle je jeden z filmů, který dokáže až fyzicky bolet (především v knize). Z Toma Forda se postupně stává vynikající režisér a já doufám, že přesedlá úplně (i když mu děkuji za záchranu YSL). Jeho cit pro módu je patrný ve vizuálním a designovém pojetí celého filmu. Snaží se příběh a charaktery doprovázet i utvářet pomocí jejich oblečení. Dráždí tak diváka a nutí ho přemýšlet nad vším, co je tak až snobsky dokonalé. Tento kontrast je však naprosot záměrný a nejvíc je to cítít proti příběhu z knihy. Jsem také rád, že Ford základní příběh knihy mírně upravil a došel jednodušší cestou k závěru, který někoho naštve, ale ostatní zapadne do celého konceptu. Chladné, odtažité, současně v několika chvílích bolestivé. Vždyť každý chceme mít sílu bojovat a nikdy neubližovat, protože pomsta může opravdu bolet. Stejně jako život bez boje. PS: ta dekadence a nechuť úvodních titulek je díky dalšímu sledování hlavní postavy tak trefná... ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Velmi zajímavé, syrové a drsné. Ony už jen ty úvodní titulky byly masakr, co si budeme povídat... Ačkoliv chápu knižní příběh jako nezbytnou součást osudu hlavní hrdinky, přesto mi více vyhovovaly ty scény z amerického zapadákova než současnost temného převážně nočního sídla v L.A. Chvílemi to přepínání knihy a reality v napínavých momentech až rušilo, ale zřejmě to tak bylo nutné a tvůrci to tak chtěli... Moc se mi líbila kamera a jestli byl někdo skvělej tak Shannon v roli utahaného vyšetřovatele. Ano, už to tady bylo mockrát. Opuštěná Route XX, krom pruhu asfaltky jen míle zaprášené pustiny a partička vidláků, co si odchytí slušňáky a dá jim to z nějakého zásupného důvodu vyžrat. Ale to, jak byl příběh vystavěn jej právě díky hlavní hrdince trochu odlišuje od ,,klasické'' americké vyvražďovačky. Tím jej činí originálním, psychologickým. To co se děje na stránkách knihy se totiž neděje bezdůvodně a jistě není náhoda, že jako první si rukopis má přečíst Susan, jíž je i kniha na první stránce věnována. Nechtěl bych opomenout i skvostný soundtrack, který mne zaujal už při sledování. Konec byl takový všelijaký, výkladů může být více, ale já bych řekl, že byl zybtečně jednoduchý. Dávám tedy za 4 stránky rukopisu. * * * * ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Strhující klamání tělem. Film zdánlivě přestylizovaný a zaměřený na formu a materiální věci, chladně pragmatický a nemilosrdně násilný. Zároveň však podprahově odzbrojující sonda do reality dnešního světa s kupou naprosto zásadních životních otázek ve smyslu správnosti/nesprávnosti žití dnešního života, řešení důležitých cílů, směrů a názorů, které ovlivňují budoucnost a definují přítomnost člověka. Film podobně sofistikovaný, moudrý a divácky krajně nepřístupný, jako Konzultant Ridleyho Scotta. Scénáristicky však ještě propracovanější, proto má v hodnocení ten kousek navíc. Opět i zde platí, že narážky některých uživatelů na snobství apod. pramení z jeho nepochopení a tím pádem i nepochopení toho, jaké myšlenky a poselství snímek vyjadřuje. ()

Galerie (123)

Zajímavosti (12)

  • V domě Susan Morrow (Amy Adams) najdeme mnoho zajímavých uměleckých děl – hned na chodbě visí fotografie „Desert Fire #153 (Man with Rifle)“ z roku 1984, jejímž autorem je Richard Misrach. V jídelní části visí obraz od Sterling Ruby, v obyvacím pokoji malba „Untitled (Elegy)“ od Roberta Motherwella z let 1950–1956, stojí zde socha Aarona Curryho „Untitled“ (2011) a můžeme tu vidět i „Shadow“, dílo Andyho Warhola z roku 1980. V ložnici se nachází socha „23 Snowflakes“ (1956), jejímž autorem je Alexander Calder a malba Marka Bradforda „Untitled“ (2015). Před domem stojí u bazénu „Balloon Dog“ (1994–2000), Jeff Koons. V Susanině kanceláři v galerii pak visí obraz „Nude in Convex Mirror“ od Johna Currina z roku 2015. (J.F.B.)
  • Film byl natočen v Los Angeles v Kalifornii. (rafix)

Související novinky

TOP filmy 2016 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

TOP filmy 2016 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

29.12.2016

Výběr tří nejlepších filmů roku dle jednotlivých TOP uživatelů ČSFD.cz je každoročně oblíbeným čtením. Adepti měli za úkol vybrat tři pro ně nejlepší filmy, uvedené v roce 2016 do českých nebo… (více)

Reklama

Reklama