Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dospělý Štěpán Šafránek už ztratil mnohé ze svého mladistvého elánu. Už nerecituje dívkám básničky a jeho vzdor vůči nejrůznějším nepořádkům má příchuť hořké ironie. Když Kendy natáčí v nemocnici reportáž, sestříhá Štěpánovy odpovědi tak, že vyzní jako výsměch velmi ctižádostivému řediteli nemocnice. Samozřejmě se to neobejde bez následků. Štěpán je vyhozen z práce a vrací se do rodného Hradiště. Zatímco jeho přátelé, známí a bývalí spolužáci se úspěšně zabydlují ve světě podnikatelských aktivit, on jen s obtížemi hledá vhodné zaměstnání. Setkání s jeho bývalými láskami mu přináší řadu zklamání, jeho jedinou útěchou je sympatická lékárnice Ute. Poprvé ji potkal na slavnosti místního Sokola, kde asistoval jako lékař, podruhé v lékárně, kam přišel pro léky mamince. Odměřená žena si ho však nepouští příliš k tělu. Jeden z bývalých spolužáků mu sice dohodí skvěle placené místo na soukromé klinice, kde se léčí bohatí pacienti se sexuálními poruchami, Štěpánovi se však taková práce nelíbí a brzy odejde. Jediné peníze, které vydělá, jsou za nápady, kterými zásobuje reklamní agenturu svého bývalého soka v lásce, Emila Nádeníčka. Nakonec se zdá, že i on konečně najde, co hledá. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (267)

Ryuuhei 

všechny recenze uživatele

Ne, ne a ještě jednou ne. Je mi líto. U první čtvrtiny jsem cítil jakýsi záblesk naděje, že po druhém díle čeká něco jemu podobné, tentokrát zasazené do devadesátých let a ačkoliv o obdobích vím kulové, zřejmě to i pěkně vystihlo onu dobu a změny nejen v naší republice. To by ale nesmělo být tak zoufalé, utahané, s naprosto debilním zakončením. Tohle si už rozhodně znova nedám. Básníci měli skončit už dávno. 25% ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

S ŽENSKEJMA JE TO JAKO S FILMEM. JAK JE PŘEHNANĚ INTELIGENTNÍ, NEDÁ SE TO VYDRŽET. Tihle Básníci nejen zachycují porevoluční dobu, jsou jejím produktem a zároveň ji vytváří. To je na nich zajímavé, ne dobré, stejně jako snaha hlavního hrdiny bilancovat na prahu středního věku a v době velkých společenských změn. Postavy se střídají, motivy také, je to o všem a často o ničem, začíná otravný product placement, (nucené?) veletoče v postavách (Honza Antoš = Marek Vašut?), občas rádoby humorné lapsy (srovnávání Sokola a SSM) a tu a tam z toho všeho vykoukne ono vtipné a životné básnické střevo, jak si ho pamatujeme z osmdesátých let. To je snímek i na těch 70%. Jediný jasný klad - nejdospělejší a nejlepší píseň v sérii. ()

Reklama

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Byl bych pro, aby tento díl byl posledním, ale mám jej rád, právě proto, že dle mého velmi dobře zobrazuje posametovou atmosféru rozčarování z nových poměrů a počátky kapitalismu v Čechách. Ve své době byl v atmosféře oficiálního nadšeného halekání poměrně ojedinělý a dost účinný (opět připomínka fantastické atmosféry letních kin), dnes je svědectvím o době, na kterou se tak nějak snaží všeobecně zapomenout. Neboť, abych parafrázoval větu z filmu, ti co umějí již někdy i mají a ti co měli obvykle mají ještě víc, i když třeba stále ještě moc neumí. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Zbytečný a stále dokola omílající film. Navrátilce Kříže, dnes skomírajícího herce TV Nova opravdu už nemusím. A tento film jakbysmet. Opravdu už ne. Oproti předchozím dílů v mých očích navíc po několika stránkách i ubohé. Pře rokem 89 ještě ale dobré, nejlepší podle mě asi třetí díl. A sám osobně si myslím že tento film měl vzniknout ještě jakoby v bývalém režimu (nebo bejt do něj alespoň ještě přenesen), a bylo by to možná ještě bez větších škrábanců. Ale to holt ne, to měli pánové autoři a producenti holt jiné úmysly...No nic. Stále si ale říkám, a skoro vždy to tak platí že do třetice a dost. V nejlepším se má přestat, a obstát tak alespoň z jistou noblesou. Pak už to jsou vesměs jen sračky, ale i to leckdy neplatí, bohužel..A už vůbec nechápu TV Nova proč zrovna vybrala tuto předposlední epizodu před vlastně poslední "Jak básníci neztrácejí naději"? Co vtom zase viděla? Když už tak přeci pěkně od začátku ne? Takhle to postrádá veškerou logiku ale co, vždyť to člověk stejně už zná nazpaměť jako cestu domů. Ta jedna hvězdička ta je jen za Terezku Brodskou která mi zde připadala nejnormálnější. ps: Jinak souhlas s uživatelem Cooperem, který to "bohužel" vystihl úplně přesně. ()

Lucasion 

všechny recenze uživatele

"V kostele je slušná každá..." Inu po veselém konci trilogie bychom si snadno mohli myslet, že to se Štěpánem dopadlo dobře. Ovšem po komunismu přichází kapitalismus a ne každému se daří. Skvěle tu změnu můžeme pozorovat na Básníkách, kdy se dospělý doktor Šafránek vrací do svého města. Inu celý film je smutný a hořký. Štěpánek potkává staré lásky, staré kamarády, kterým se daří a on se v nové éře musí velmi rozhlížet, aby našel práci. Za mě je Konec básníků v Čechách strašně smutným pokračováním. Velmi poukazuje na změny režimu a jeho výhody i nevýhody. Líbí se mi konec, který je hlavně hořký a milý zároveň. Přesto tyhle básníky už nevnímám jako komedii. Spíš místy věrný předobraz některých částí našeho života. Podobně jako u Jak básníkům chutná život (1987). (60 %) ()

Galerie (12)

Zajímavosti (12)

  • Natáčelo se v Praze, Mělníku, na nádraží v Příbrami, Kladně (v nemocnici) a ve Škvorci. [Zdroj: filmovamista.cz] (SONY_)
  • Chyba ve filmu: Když vedou dva synové svou maminku od léčitele Písaříka (Pavel Zedníček) ke svému autu, celou dobu je v okně auta dobře vidět odraz mikrofonu zvukaře. (rakovnik)

Reklama

Reklama