Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dospělý Štěpán Šafránek už ztratil mnohé ze svého mladistvého elánu. Už nerecituje dívkám básničky a jeho vzdor vůči nejrůznějším nepořádkům má příchuť hořké ironie. Když Kendy natáčí v nemocnici reportáž, sestříhá Štěpánovy odpovědi tak, že vyzní jako výsměch velmi ctižádostivému řediteli nemocnice. Samozřejmě se to neobejde bez následků. Štěpán je vyhozen z práce a vrací se do rodného Hradiště. Zatímco jeho přátelé, známí a bývalí spolužáci se úspěšně zabydlují ve světě podnikatelských aktivit, on jen s obtížemi hledá vhodné zaměstnání. Setkání s jeho bývalými láskami mu přináší řadu zklamání, jeho jedinou útěchou je sympatická lékárnice Ute. Poprvé ji potkal na slavnosti místního Sokola, kde asistoval jako lékař, podruhé v lékárně, kam přišel pro léky mamince. Odměřená žena si ho však nepouští příliš k tělu. Jeden z bývalých spolužáků mu sice dohodí skvěle placené místo na soukromé klinice, kde se léčí bohatí pacienti se sexuálními poruchami, Štěpánovi se však taková práce nelíbí a brzy odejde. Jediné peníze, které vydělá, jsou za nápady, kterými zásobuje reklamní agenturu svého bývalého soka v lásce, Emila Nádeníčka. Nakonec se zdá, že i on konečně najde, co hledá. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (269)

novoten 

všechny recenze uživatele

Ostudný pozůstatek všeho, co mám na sérii rád. Zůstaly jen slabé zbytky skvělého humoru, silné rozpaky nad pointováním nejrůznějších linií a obvyklá romantika už je skoro úplně pryč. Z lásky k básníkům je to sice lepších 50%, ale navýšit Štěpánovu sbírku osudových žen o nesympatickou Terezu Brodskou byla obrovská chyba, která mohla sérii nadobro pohřbít. Naštěstí básnící neztrácejí naději. ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Nie je to určite také zlé, humor nechýba, akurát je trochu iný, ako v predchádzajúcich dieloch. Porevolučná doba bola rýchla, kto sa nechytil, všetko zmeškal a ani Básnici nechceli zaostať. Dobu vystihli, trochu predrevolučnej atmosféry tak stratili, ale pobavili. –––– Jediné auto, které vám nezestárne, je to, které si nekoupíte. –––– Kde se objeví peníze, tam se objevím já. –––– Tohle kdyby věděla maminka... ()

Reklama

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Film si drží atmosféru, ale chybí mu drajv. 1) Změna společenských pořádků prostě sama o sobě nestačí vysoké laťce, kterou nastavila původní trilogie. Chybí nadhled nad kapitalismem. Tvůrci se neoprostili od socialistického vnímání reality. Jako byste chtěli od člověka, co se topí, posoudit krásy okolní krajiny. 2) Původně jsem film ocenil dvěma hvězdičkami. S odstupem času však nostalgie vítězí a přidávám i třetí. ()

Ryuuhei 

všechny recenze uživatele

Ne, ne a ještě jednou ne. Je mi líto. U první čtvrtiny jsem cítil jakýsi záblesk naděje, že po druhém díle čeká něco jemu podobné, tentokrát zasazené do devadesátých let a ačkoliv o obdobích vím kulové, zřejmě to i pěkně vystihlo onu dobu a změny nejen v naší republice. To by ale nesmělo být tak zoufalé, utahané, s naprosto debilním zakončením. Tohle si už rozhodně znova nedám. Básníci měli skončit už dávno. 25% ()

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Pro mě je kapitalismu škoda. Konec básníku v Čechách je některými považovaný za film, který neměl vzniknout. Skrytá hrozba Kleinova Chlapectví. Vstup poety Štěpána Šafránka do divokého kapitalismu devadesátých let byl šok. Hrdina a s ním celá série sice nezapomněla rýmovat ani směřovat verše k pointě, jen jakoby se vytratilo to podstatné. S odstupem času lze příkré hodnocení považovat za trochu nespravedlivé - měřeno propastí dílu pátého dílu to šlo z kopce vlastně mírně. Nálada Konce navíc přesně, byť nezáměrně, ilustruje smutek toho, když poezie zmizí a básník zůstává. Světlými body ubývání jsou hudba Zdeňka Rytíře, evakuující melancholické kvality zvonivé kytarové hudby devadesátých let a Popelka Terezy Brodské - protože love is thought. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (12)

  • Ve scéně, kdy se příslušníci obce sokolské sejdou v hospodě, můžeme zaslechnout skladbu „Lví silou“. (majky19)
  • Ačkoliv to ve filmu zůstává nerozřešeno, představitelka Píšťalky (Eva Vejmělková) v jednom z rozhovorů přiznala, že dítě, které v tomto filmu její postava má, je skutečně Štěpána Šafránka (Pavel Kříž). Píšťalka měla původně žít s učitelem Hájkem z minulého dílu a být mu ženou v domácnosti, ale herečka přesvědčila režiséra Dušana Kleina, aby její postavu přepsal tak, aby byla soběstačnější. Stala se z ní tak matka samoživitelka. (fifox)

Reklama

Reklama