Reklama

Reklama

Henry Brogan (Will Smith) je elitní nájemný zabiják, absolutní profesionál, který bez pochybností vždy stoprocentně odvede zadanou práci. Při poslední zakázce se však k němu dostaly informace, které neměl slyšet, proto se ho jeho zaměstnavatel s těžkým srdcem rozhodne nechat zlikvidovat. Koho však poslat na člověka, který je v tomhle oboru nejlepší ze všech? Ideální by byl Henryho dvojník, o něco mladší, odolnější a odhodlanější. Ve společnosti Gemini, vedené technokratem Clayem Verisem (Clive Owen) už léta probíhá tajný projekt, který právě tuhle možnost nabízí. Henry se poprvé bojí o život. V patách má rovnocenného protivníka, který předvídá jeho každý krok a každý úder vrací o něco silnějším protiúderem. V doprovodu tajné agentky Danny (Mary Elizabeth Winstead) zběsile prchá napříč kontinenty, než mu dojde, že pokud má mít aspoň nějakou šanci na přežití, musí se svému pronásledovateli postavit tváří v tvář. V ponurých kulisách budapešťských katakomb se mu ho konečně podaří zahnat do kouta, ale když se mu podívá do očí, má najednou mnohem víc otázek než odpovědí. Proti němu stojí jeho o třicet let mladší Já. A stále ho chce zabít. (Cinemart)

(více)

Videa (8)

Trailer 1

Recenze (422)

verbal 

všechny recenze uživatele

Králík Rodžr, nepřítel státu. Wilík dvě hodiny lítá po světě a dává na piču svému animákovi jménem Molly, vykultivovaném trestuhodně nevyužitým a nevýrazným Klájvem Twoubou. Nic víc, nic míň. Prostě šablonovitý, rutinérsky natočený, anemický akčňák s krystalicky čistým obrazem, ovšem totálně bez koulí a jakýchkoliv extraordinérních vyfikundací, navíc s přístupností pro školou povinné kokoty. Aby mi tedy cílové publikum se svým dnešním zjevným deficitem mateřštiny rozumělo, nemělo to svag, drip, feč, doup a dokonce ani šuk. Průměrný žánrový steril s jediným krátkým světlým momentem, když Wilík dostával na držku endurem. Benioff morgulis. ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Byl to Vidocq v roce 2001, byli to Public Enemies od Manna, Gamer od Neveldine/Taylora či celá hobití trilogie. To všechno jsou průkopníci digitálních bariér ve filmu, kteří, jakkoli jim to bylo dříve vyčítáno, osahali ostatním nezmapované území bez limitů filmového pásu a dvaceti pěti okének za vteřinu. A teď k nim přibude tahle segalovka. Gemini Man jede za určených podmínek na až 120 FPS, což oku nepřipravenému může připadat jako neskutečná ohavnost. A ona to ohavnost je. Akční scény se ještě dají ustát, pokud, dle mého příkladu, se pohybujete notnou dávku svého času ve virtuálních světech (a film se různými first-person shoty snaží takto s divákem identifikovat), scény civilní zvládá ale už hůře. Ona přílišná ostrost a obrovské rozlišení bojují s tím, jak snadno odhalí umělé svícení a zlikvidují jakékoli další plány v obraze. Pokud je vzdálený objekt zaostřený stejnou mírou jako přední, obraz tak totiž začne působit dvojrozměrně místo prostorově, protože člověk je tak zvyklý vizuálně pracovat už s prostými limity svých očí. Pokud je potřeba tvůrců zvyšovat počet framů za sekundu motivovaná snahou přiblížit diváku dění na obrazovce, ignoruje tím fakt, že lidská pozornost, zrak, vnímání, funguje taktéž subjektivně. Dobré akční scény ve filmech s tím pracují a na poli neustále se měnící a frenetické situace nám předhazují klíče k upoutání naší pozornosti na to, co chce, abychom viděli. Gemini Man má pocit, že takové klíče nepotřebuje. Stačí mu jen maximálně zaostřit dění a jediné, co po nás chce je, abychom se dívali. Ono samostatné akční scény nejsou pak vůbec špatné (až na některé opravdu tristní triky), ale nepůsobí dojmem, že se v nich pohybují živí lidé. Což je problém u příběhu o tvrdých zabijácích, kteří mají krvácet a trpět. __________ Zajímavý je, že jsem o tomhle původně psát vůbec nechtěl, protože více než onou technickou stránkou, jsem byl zasažený tím, že je využita na to, aby odhalila naprostou vyřízenost dřívějšího prvního muže Hollywoodu Willa Smitha. Ten zde působí unaveněji a nepoužitelněji než libovolný současný Bruce Willis a tříciferné číslo framů z něj nemilosrdně nesundavá svoje oko. Ten člověk už není schopný ani přirozeně zahrát to, že přijde do místnosti a fakt, že film se zaobírá jím a jeho WETA klonem mi přijde více fascinující než celý ten demonstrovaný technologický pokrok. Já vím, že Čínani toho od svých ochočených hereckých kurviček nic víc nechtějí, ale tady už jsme na hranici toho, že je vám nepříjemné se ocitnout s očividně nekomfortním představitelem, u jednoho díla. Není tajemstvím, že scénář k tomuhle chrchlu existoval už v 90. letech a delší dobu k němu byl přivázaný Nicolas Cage. Zábavné je pak sledovat, jak patrně jediná změna od jeho původní podoby nastala v připsání ženské postavy. Ta v dobré polovině scén zmateně stojí v pozadí a neví co má dělat, zatímco si dva Willové Smithové povídají o šrámech na duši. Připomíná tak, když jeden z hráčů nestihne dorazit na seanci Dračího doupěte a vy musíte odehrát scénář s ostatními hráči a tvářit se, jakože tam v tom příběhu jeho postava s nima je. A tak to jde dál a dál. Co slovo, to perla: "It's not a gun time. It's coffee time.", "I cannot sleep. There is where the ghosts are.", to vše pronesené hercem, který si s každou slabikou více a více uvědomuje jak je na konci kariéry. Pokud by u původního scénáře seděl David A.Prior, uvěřil bych tomu. A to byla upřímně ta věc, která mě na tom filmu bavila nejvíc. Je to jak sledovat starou cannonovku s vědomím všech rizik, která to přináší. Smějete se v bulváru příběhům o chudácích, co vyhráli v loterii sto milionů a během dvou let je prošustrovali na chlast, fet a kurvy? Tenhle chudák vyhrál od smrtícího komba Bruckheimer-Čínani 140 mega a prošustroval to za pár měsíců za filmařský ekvivalent toluenu s krokodýlem. Crazy times. () (méně) (více)

Reklama

lamps 

všechny recenze uživatele

Nevěřil jsem, že se Hollywood ještě vzchopí k takhle čistému akčnímu blockbusteru. Navzdory všem nevyhnutelným změnám v průběhu produkce je vidět, že se jedná o devadesátkový Bruckheimerovský námět v plné parádě - v centru stojí protagonista výjimečně zdatný v likvidaci padouchů, potenciální romantická linie je zcela potlačena a spiknutí vede až k nejvyšším příčkám, ale není zatíženo žádnými politickými ani sociálními kontexty. Vyprávění vytváří jednoduchou hyperrealitu, v níž existují jen inkriminované dvě strany konfliktu a nic jiného není důležité. Ang Lee pak čistým obrazem a digitálními úpravami tohle pojetí podtrhuje a opravdu pomáhá vytvořit alternativní svět, který jsem ale neměl nejmenší problém přijmout a nechat se jím alespoň na úrovni poctivého akčního zážitku pohltit. Samotná akce není statická a vynucená, nýbrž poměrně různorodá a posouvající děj, přičemž digitální look oči rozhodně nemučí a do zmíněného konceptu zapadá. A co víc, akce není zase tolik a sází se také na interakce postav, které jinak jednoduchou story usměrňují. Nejde o žádné revoluční žánrové blbnutí, na to je příběh pořád hodně standardní a v rozvíjení některých motivů nevynalézavý a zkratkovitý, ale staromilný nádech mi jinak imponoval a Lee mi po dlouhé době nabídl 3D komfort, v němž vidím perspektivní vizuální budoucnost (byť chápu, že mnoho diváků ten zmíněný hyperrealistický styl ihned nepřijme). Osobně jsem ještě čekal, že to bude ve stylu devadesátek značně vtipnější - ta serióznost mi k tomu místy úplně neseděla. ()

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Ang Lee je génius, keď pracuje s psychológiou postáv v dráme (Ľadová búrka, Túžba, opatrnosť), ale keď má to isté robiť v akčnom filme, stáva sa z neho totálny lúzer, nevidomý nefunkčnosti svojho diela. A v tom smere je Gemini Man ešte viac na smiech, jak kedysi Hulk. Začne to ako štvorhviezdičkový akčňák, s “odhalením” pointy sa z toho stáva dvojhviezdičkové béčko a záver už je vyslovene komédia. Fakt som až takmer dokonca dúfal, že toto ešte neni všetko. Tretia hviezda za špičkové akčné a bojové scény. ()

silentname 

všechny recenze uživatele

"Gemini Man" sa nakoniec ukazuje ako smutné scenáristické zlyhanie. Je to smutné. Film je napísaný ako to najväčšie klišé, čo som videl asi za celý rok. Pôsobí to ako 90s film, ktorý však kvôli nedostatočnej technológii bol odložený, aby sa natočil, až keď na to tie možnosti budú. Skvelé. Bohužiaľ to nefunguje, lebo niekedy mám pocit, že ani na dnešnú dobu nevyužili tú technológiu dostatočne dobre. Najmä ak máme uveriť mladú verziu Willa Smitha. Všetky časti v noci a počas tmy sú dobre spracované. No počas scénok cez deň tie efekty začínajú biť do očí viac. A v jednej scénke, kde sa mladý Will Smith usmieva to pôsobí vysoko neprirodzene. Celková story je o agentovi, ktorého jeho bývalí zamestnávatelia prídu zlikvidovať, lebo sa dozvedel veci, ktoré nemal a teraz musí zomrieť. Ale je príliš dobrý, tak je treba na neho poslať niekoho, kto je schopný sa jeho talentom vyrovnať. Ako som to sledoval som si hovoril, že je to dosť priemerné a v ničom nejako výrazné. No aj napriek mínusom, som to nejako ešte bol schopný prijať. No keď príde záverečná akčná scénka s novým bojovníkom, tak som mal pocit, že sa to zmenilo na absolútne idiotský finiš, ktorý tomuto filmu len zatlačí klinec do rakvy. Nebudem vám to spoilovať, ak chcete tento film vidieť, no povedzme, že vidieť mladého Willa Smitha, ktorý pôjde proti Willovi Smithovi 50-nikovi nie je to jediné, čoho sa tu dočkáme. To bol moment, že som neveril na čo sa už pozerám. Konec. Will Smith je sympatický herec a obdivujem jeho talent, no v tomto filme skutočne nepôsobí nejako zaujímavo, ani do toho nepridáva nejakú veľkú dávku svojej osobnosti a talentu. Je to funkčné. A to nám musí stačiť. Mary Elizabeth Winstead tu má veľmi jednoznačnú rolu a dokonca som to odhadol hneď ako som ju uvidel. Bol som si istý, že tu bude mať väčšiu rolu ako prenajímať rybárske člny. Film ide ako podľa šablóny. Je predvídateľný a málo zaujímavý. Akčné scénky? Myslím si, že ich tu mohlo byť trošku viac. Vyzerajú okey, no nemôžem poprieť, že som už videl lepšiu akciu. Čo viac dodať. Film je jedno veľké sklamanie. Hodnotenie: C- ()

Galerie (136)

Zajímavosti (10)

  • Henry Brogan (Will Smith) ve filmu říká, že vyrostl ve Filadelfii. To je odkaz na TV seriál Willa Smitha Fresh Prince of Bel Air (od r. 1990), kde jeho charakter rovněž vyrůstal ve Filadelfii. (bluejay)
  • Film je natočen, stejně jako předchozí film Anga Leeho Ulička slávy (2016), ve 120 snímcích za sekundu. Ang Lee jí často, spolu i s dalšími „vizionářskými“ režiséry (např. James Cameron), označují jako budoucnost kinematografie. Film se pak promítal i ve 3D, a to i ve vybraných kinech v ČR. (ČSFD)

Související novinky

Mission: Impossible 7 a 8 se znovu odkládají

Mission: Impossible 7 a 8 se znovu odkládají

21.01.2022

Skoro to začíná vypadat, že se pokračování ze série Mission: Impossible už nikdy nedočkáme. Po několika odkladech a přerušování produkce z důvodu pandemie totiž přichází další smutná zpráva. Studio… (více)

Pokračování Avatara nebudou mít HFR

Pokračování Avatara nebudou mít HFR

23.10.2019

Režisér Ang Lee (Pí a jeho život, Ulička slávy) dlouhodobě vsází na to, že vyšší snímková frekvence (HFR) je budoucnost kinematografie. Jeho poslední pokus přesvědčit diváky, že má pravdu, nicméně… (více)

Nej filmy roku a PF 2019!

Nej filmy roku a PF 2019!

31.12.2018

Film, od kterého jsme kvůli komplikacím při natáčení (výměna režiséra) raději nic velkého nečekali. Bohemian Rhapsody. Dnes suverénně nejoblíbenější a masami nejlépe hodnocený filmový šlágr roku.… (více)

Reklama

Reklama