Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Psychologický thriller z blízké budoucnosti o tom, jak se špičkové technologie mohou vymknout kontrole, respektive jak se z dobrého sluhy může stát zlý pán. Andrej (V. Dyk) pracuje jako programátor u nadnárodní firmy, která se zabývá vývojem tzv. inteligentního domu. Ten má znamenat revoluci v bydlení, má být ovládaný pouhým hlasem a má svým obyvatelům zajišťovat maximální pohodlí i stoprocentní bezpečnost. Andrej je pověřen finalizací celého projektu a společně se svojí čerstvou manželkou, ambiciózní sochařkou Zuzanou (G. Marcinková), se stěhují do funkčního prototypu inteligentního domu, do luxusní vily z kamene a skla, stojící na samotě uprostřed nádherných hor. To, co se zprvu jeví jako pohádka, se ale rychle mění v noční můru. Dům projevuje vysokou chybovost, v okolí domu se začíná pohybovat tajemný neznámý a pak se kdosi začne dvořit Zuzaně, která na samotě uprostřed hor zůstává velmi často sama, protože její manžel opakovaně odjíždí na pražské ústředí firmy. Zuzana hledá pomoc jak u své kamarádky Moniky (Z. Porubjaková), která za ní pravidelně jezdí a které se ve vztazích s muži pravidelně nedaří, tak u podivínského souseda Maxe (O. Malý), který žije nedaleko odsud jen se psem, tak i u Andrejova šéfa (A. Hajdu), který se za všech okolností tváří tak vstřícně a empaticky. (Česká televize)

(více)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (313)

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Celou dobu jsem se musel smát. A vlastně mě ani moc nezajímá, jestli si tvůrci chtěli dělat srandu z utopických klišé nebo přinést sofistikované sci-fi, které ve východní Evropě nemá obdoby. Zvláště když vím, že B je správná možnost. Ano, je to neskonale hloupoučké a naivní jako desetileté děvčátko v nedělní škole, ale Janákova režie je sympatická tím správným způsobem, že mě u filmu udržela bez problému až do konce. Vojta Dy(c)k si vždycky odehraje svůj standard a u Slovenky Marcinkové není na škodu, když se často svléká. Jo a je to strašně pitomé a plné toho nejlepšího CGI. Protože jej neočekáváte a až po filmu zjistíte, že se skutečný barák nachází v Praze. ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Slibný rozjezd, těšila jsem se, inteligentní dům, který slouží svým obyvatelům, plní jejich přání, zajímavá lokalita i hudební podmaz.. Nejvíc mě to bavilo v okamžicích, kdy jsem tušila nebezpečí, ale nevěděla, odkud přichází, taková ta příjemná atmosféra napětí a strachu z toho, co se bude dít dál.. No, bohužel se dělo a nenaplnilo to očekávání, zejména posledních cca třicet minut.. Nicméně to závěrečné sdělení bylo pozoruhodné, v každém ohledu k zamyšlení, nechci spoilerovat.. ()

Reklama

marhoul 

všechny recenze uživatele

Viděla jsem bídu s nouzí. A je jedno, jaké je to "na československé poměry" a jestli je to reálné, či nikoli. Je to film, že jo.. Roztříštěné, nesourodé, mnoho scén vytržených z kontextu, podivně obsazené (přestože Gabriela Marcinková nebyla vůbec špatná a Ondřej Malý byl tradičně perfektní), to zubaté ošklivé třeštidlo, to bylo děsné. Dále, v tomto snímku, podivně slizký Vojta (kvůli kterému bych z města a ateliéru neodjela, ani s pistolí u hlavy) , stejně tak Luknár a Hajdu- všechny mám ráda, no tady mi neseděl ani jeden... Dále mě potkalo úplně debilní rozuzlení a ta nekonečnááá stopáž! Jako přežila jsem to, ale byl to boj. Ono, možná kdyby se film v té střižně řádně sešmikal a přeskládal, dala by se tam solidní hudba, přeobsadilo by se několik postav a dalo by se to celé do parády nějakému skandinávskému rejžovi, možná by to potenciál mělo. Čert ví. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Slovenská současná herecká generace je na tom mnohem lépe než ta česká. Vynikne to obzvláště zde, kde skvělá Marcinková má tvořit pár s naprosto nevěrohodným Dykem, který se tváří jako vždy unyle. Samotný film má dobře vystavěnou atmosféru, nebýt pokusu o automobilovou honičku, ani bych nenašla zásadní chybu. Upřímně, není to na čisté 4, ale tak nízké hodnocení, jakým snímek častují místní uživatelé, si film nezaslouží. ()

claudel 

všechny recenze uživatele

Gabriela Marcinková je na pět čistých hvězd, poté, co jsem musel snášet, jak ji v Tajných životech týrá Peter Kočiš, bych se na její thrillerové eskapády s ultramoderním domem dokázal dívat klidně několik hodin. Na česko-slovenské poměry z mého pohledu velmi slušný thriller, nelíbila se mi asi jen závěrečná dvacetiminutovka, dokázal bych si představit nějaké sofistikovanější vyústění s nějakým pěkným dějovým zvratem. ()

Galerie (48)

Zajímavosti (13)

  • „Hledali jsme supermoderní dům, který by stál opravdu uprostřed samoty a působil tak ve filmu dostatečně strašidelně. Nakonec jsme točili v domě, který je v Praze uprostřed další zástavby, ten jsme ‚obalili‘ do modrého pozadí a okolí samoty, které je pak vidět ve filmu, je tak iluze. Natáčení tím samozřejmě bylo složitější, protože exteriéry se točily v Tatrách, a propojit ty přechody nebylo snadné,“ dodává k natáčení Důvěrného nepřítele režisér Karel Janák. (Lucillle)
  • V jednom zábere si na počítači možno všimnúť hlásenie "Files has been deleted." Gramaticky správne by však hlásenie malo byť "Files have been deleted." (GTS_PUNK)
  • Natáčelo se v Bratislavě (Staré Město a Petržalka), ve Vojenském obvodu Záhorie, v Tatranském národním parku (TANAP), na letišti Poprad–Tatry, v obci Reľov, na Spišské Maguře, Tatranské Javorině, na chatě Muráň a v Praze. Nemocniční scény byly natočeny v popradské nemocnici a v pražské Nemocnici Na Homolce. V Praze se též natáčelo v Danube House a v Galerii Chemistry. Natáčelo se 38 dní. (jungewolf)

Reklama

Reklama