Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Psychologický thriller z blízké budoucnosti o tom, jak se špičkové technologie mohou vymknout kontrole, respektive jak se z dobrého sluhy může stát zlý pán. Andrej (V. Dyk) pracuje jako programátor u nadnárodní firmy, která se zabývá vývojem tzv. inteligentního domu. Ten má znamenat revoluci v bydlení, má být ovládaný pouhým hlasem a má svým obyvatelům zajišťovat maximální pohodlí i stoprocentní bezpečnost. Andrej je pověřen finalizací celého projektu a společně se svojí čerstvou manželkou, ambiciózní sochařkou Zuzanou (G. Marcinková), se stěhují do funkčního prototypu inteligentního domu, do luxusní vily z kamene a skla, stojící na samotě uprostřed nádherných hor. To, co se zprvu jeví jako pohádka, se ale rychle mění v noční můru. Dům projevuje vysokou chybovost, v okolí domu se začíná pohybovat tajemný neznámý a pak se kdosi začne dvořit Zuzaně, která na samotě uprostřed hor zůstává velmi často sama, protože její manžel opakovaně odjíždí na pražské ústředí firmy. Zuzana hledá pomoc jak u své kamarádky Moniky (Z. Porubjaková), která za ní pravidelně jezdí a které se ve vztazích s muži pravidelně nedaří, tak u podivínského souseda Maxe (O. Malý), který žije nedaleko odsud jen se psem, tak i u Andrejova šéfa (A. Hajdu), který se za všech okolností tváří tak vstřícně a empaticky. (Česká televize)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (318)

Morholt 

všechny recenze uživatele

Tohle nebylo vůbec špatné. Sice se tu našlo pár nelogičností a dokázal bych si představit víc nejistoty v tom, kdo za poruchou inteligentního domu stojí, ale to byly spíš marginální problémy. Fungovalo stupňující se napětí, možnosti domu se mi také líbily a především tu byla výborná Gabriela Marcinková, která celý film v pohodě utáhla. A oslovil mě i samotný závěr, u kterého tvůrci přemýšleli. Je pravda, že v globálním rámci se nejedná o žádnou novinku, ale česko-slovenské podmínky v tomto případě působí svěže a dávají filmu procenta navíc. Spokojenost. 75% ()

Garson 

všechny recenze uživatele

Režisér Karel Janák konečně udělal tlustou čáru za filmy pro puberťáky a natočil snímek s velmi vážným tématem a tím je hrozba umělé inteligence.Andrej(Vojta Dyk) pracuje jako programátor a jeho šéf mu nabídne,aby se s manželkou Zuzanou(Gabriela Marcinková) jako testovací osoby přestěhovaly do domu který je prošpikován kamerami a řízen počítačovým systémem.Nejdříve to vypadá idylicky kdy dům reaguje na přání jako třeba uvaří kávu a pustí hudbu,ale jak je známo z reality tak každý komfort bývá draze vykoupen.Vojta Dyk většinu času pracuje ve firmě takže celý den je pod dohledem jen jeho manželka která pracuje doma jako sochařka.Z neustálého sledování má Zuzana nepříjemný pocit,ale Andrej jí uklidňuje že se to časem poddá.Párkrát se Zuzana setká s nejbližším sousedem který má doma počítače a přes systém jí sleduje.Tento "tajný" ctitel je po čase odhalen.Když se po nějaké době dům vymkne kontrole a začne Zuzaně dělat ze života peklo snaží se jí tento soused pomoci,ale po zásahu elektrickým proudem zahyne u plotu před domem.Film mě zaujal,ale zároveň potvrdil mé obavy z moderních technologií které se stále více rozšiřují.Lidé jsou čím dál víc pohodlnější a čím dál víc volí počítačově řízené projekty za které zaplatí obrovské peníze,ale přitom si neuvědomují,že jedna malá chyba v systému je dokáže převálcovat víc než živelná pohroma. ()

Reklama

Flego 

všechny recenze uživatele

Konfrontácia človeka s umelou inteligenciou sa podarila aj v našich končinách. Síce sa v závere ukázali diery v scenári, celkovo sa dá povedať, že tento "technologický" thriller funguje veľmi dobre. Herecké obsadenie je poskromné, ale výborné, Brzobohatého hudba nádherne znepokojujúca, réžia zručná. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Kokos, nechcel by som vidieť tie účty za taxi. A kuriér? Už vidím jeho reakciu, keď toľkokrát po sebe zbadal, kam má doručiť kyticu/balík. Ale irónia bokom, tento film si ju prekvapivo nezaslúži. Prekvapivo preto, že trailery boli príšerné a výsledok taký nie je. Prekvapivo aj preto, že zápletka o mega-inteligentnom futuristickom dome môže pôsobiť naivne. Ale naozaj? Pozrime sa na techniku, akú sme mali v 90. rokoch a akú máme dnes. Rozdiely sú priepastné. Už dnes máte nehnuteľnosti, ktorých počítačové systémy vás vedia upozorniť, že vášmu plnotučnému mlieku v chladničke končí trvanlivosť alebo dokážete z roboty smartfónom zapnúť vysávač. Takže po tejto stránke som s Dôverným nepriateľom nemal problémy. Kto to považuje za sci-fi, tak proste nejde s dobou, hoc samozrejme áno, tvorcovia o pár rokov predbehli dobu, čo sa týka niektorých záležitostí. Takisto som nemal problém s hercami. Gabrielu Marcinkovú sledujem pri práci už pár rokov a je to profesionálna sympaťáčka. Vojtěch Dyk je vyrovnaným, prirodzene suverénnym partnerom. Z vedľajších úloh zaujmú Zuzana Porubjaková ako veselá kamoška, Pavel Rímský ako kurátor, Ady Hajdu ako tajomný šéf firmy a Ondřej Malý ako ešte oveľa tajomnejší sused (s vlčiakom). Snáď len Roman Luknár je v úlohe detektíva wtf, tak ale aspoň je sranda. K tomu krásna výprava parádneho domu v super prírode. Páčilo sa mi aj to, že film nie je dabovaný a Česi rozprávajú po česky a Slováci po slovensky. Snímka od začiatku disponuje kvalitnou, príjemne zimomriavkovou atmosférou. Tušíte, že niečo nie je OK a že sa to skôr alebo neskôr vymkne spod kontroly a začnú sa diať znepokojujúce škaredosti. Tento naliehavý, vtieravý pocit znásobuje Brzobohatého thrillerová hudba. A nechýbajú nahotinky. Nanešťastie, asi 20 – 25 minút pred koncom sa to tvorcom celé začne rozpadávať, dostávať to trhliny (až praskliny), logika definitívnu odchádza na dovolenku (a už sa nevráti), správanie postáv nedáva zmysel a dom sa začína správať ako Skynet. Záporne by som hodnotil aj agresívny strih, vinou ktorého vypadávajú kľúčové okamihy. V jednej chvíli osoba X nájde u seba doma osoby Y a Z, ktoré tam nemajú čo robiť, škaredo sa na ne zadíva, STRIH, obe osoby vychádzajú z jej domu. Alebo vrátnik vo firme povie zdanlivo šokujúcu vetu o „testovaní ľudí“. Čakal som, čo sa z toho vyvinie a ono nič, už sa k tomu v priebehu filmu nikto nevrátil (z toho súdim, že film sa dosť drasticky prestrihával a pôvodne bola zápletka o niečom úplne inom). A že by Andrej nepoznal bývalého kolegu? Koncový twist to nezachráni. Napriek tomu som mal z návštevy kina pozitívne dojmy, pretože počas leta na Myjave kino z kamennej budovy prechádza do areálu Trnovce. Temné a hlboké lesy, nad hlavou vám žiaria hviezdy, okolo hlavy lietajú svetlušky a uprostred toho kino. Wow. Amfiteáter Trnovce, Myjava 2018 ()

Sten2 

všechny recenze uživatele

KOMENTÁŘ OBSAHUJE SPOILERY. Karel Janák opustil vody komedie a přichází s prvním thrillerem své kariéry. No, on vlastně v těch vodách komedie zůstal, ač to asi neplánoval. Kde začít? Hlavní hrdinka se nastěhuje do domu, který s ní nejen mluví, ale po 24 hodin jí sleduje kamerami. Což samo o sobě je blbost, protože, kdo to chce? Chytrý dům a Velký bratr je rozdíl. Postupem času dům začne hlavní hrdince nadbíhat a pokouší se rozdělit její vztah s partnerem. Probíhá to tak, že jí nechává posílat květiny, bonboniéry a nájemného vraha. K tomu později... Vedle v chatě žije neškodný houbař, z kterého se vyklube hacker, nasazený konkurenční firmou, aby ukradl software chytrého domu. Je zvláštní, že hlavní hrdinku prakticky nechá, aby zjistila, že není ten, za koho se vydává, ale ve výsledku to filmu nic nepřináší. Ona to totiž s přítelem neřeší, místo toho se asi za dva dny zeptá přítelova šéfa, jestli neví o koho jde a on, že v klidu, že ho sledují. Co se týče souseda, tak do jeho (nezamčené) chaty dorazí hlavní hrdinka s kámoškou na šmíring a když je tam hacker nalezne, (po dost dramatické scéně) následuje střih a záběr, jak dámy v klidu odchází z chaty?? WTF? V průběhu filmu se ocitne možná odbočka v podobě recepčního ve firmě vlastnící dům. Ten Zuzaně (hl. hrdinka) řekne, že si myslel, že v těch domech netestují software, ale lidi, co vydrží. Hmm to by mohlo být zajímavý. Něco jako Truman Show? Proč ne. Bohužel asi za 4 minuty se opět baví se šéfem firmy a ten jí řekne: "kdo vám řek takový nesmysl?" A tím tahle odbočka končí. Dům si s hrdinkou nadále ďábelsky zahrává. Například po pár skleničkách vína už jí kamery nevadí, vleze si do vany, domu nabídne tykání a za strhujícího doprovodu hudby světoznámého skladatele Ondřeje Gregor Brzobohatého jí to za pomoci bublinek udělá, jako nikdo. Protože firma, která dům postavila a vlastní systém není moc dobrá v ochraně svého software, dokáže se sám dům dostat prakticky kamkoliv, aniž by to někoho rozrušovalo nebo to řešil nějak víc do hloubky. Takže dům posílá maily z cizích účtů, píše sms z cizích čísel a nakonec se mu i hravě podaří objednat na Adreje (přítel hl. hrdinky) nájemného vraha. Následuje scéna v nemocnici, kde má policejní komisař úplně zamotanou hlavu, jak mohl Andrej sám na sebe objednat vraha, protože v jeho mailech byla celá konverzace s vrahem. A teď přijde ta největší bomba celého filmu. Na konci snímku prozrazuje ředitel firmy Zuzaně jedno tajemství. Dům byl naprogramovaný plnit všechny její touhy a to i ty, které měla někde hluboko v mysli. Ona nebyla s partnerem spokojená a proto si podvědomě nechala posílat květiny, proto chtěla bonboniéry, proto ho chtěla zabít. Počkat, cože?? *facepalm*.Nechci vás připravit o všechnu zábavu, takových scén a momentů je ve filmu strašně, strašně moc. Málo kdy se dá vidět paradox, který se stal na předprermiéře filmu na 44. LFŠ. Zhruba od půlky filmu se CELÝ SÁL SMÁL, přesto, že se film bral strašně vážně. V určitých chvílích mi to připomínalo první projekci filmu The Room. Ten film se taky bere strašně vážně, což podtrhuje komičnost celého filmu, ve kterém je až příliš klišé, nesmyslů, špatných nápadů a zatraceně laciné režie. () (méně) (více)

Galerie (48)

Zajímavosti (13)

  • Film měl být původně komedií. Jiří Mádl dohodil producentům Karla Janáka na místo režiséra a ten po přečtení scénáře řekl, že je škoda si z toho udělat legraci. Poté ho zpracoval do vážnější roviny. (SONY_)
  • V jednom zábere si na počítači možno všimnúť hlásenie "Files has been deleted." Gramaticky správne by však hlásenie malo byť "Files have been deleted." (GTS_PUNK)
  • Autá slovenskej polície vo filme nemajú tradičný nápis "Polícia", ale anglický nápis "Police". (GTS_PUNK)

Reklama

Reklama