Režie:
Kenneth BranaghScénář:
Michael GreenKamera:
Haris ZambarloukosHudba:
Patrick DoyleHrají:
Kenneth Branagh, Johnny Depp, Daisy Ridley, Michelle Pfeiffer, Penélope Cruz, Willem Dafoe, Judi Dench, Lucy Boynton, Leslie Odom Jr., Derek Jacobi (více)VOD (3)
Obsahy(2)
To, co začíná jako luxusní jízda vlakem z Istanbulu do Londýna, se rychle promění v jeden z nejnapínavějších a nejzáhadnějších detektivních příběhů, jaký byl kdy vyprávěn. Předloha Agathy Christie popisuje osudy třinácti pasažérů uvízlých v přepychovém vlaku Orient expresu kdesi ve sněhových závějích na Balkáně. V okamžiku, kdy ve vlaku dojde k záhadné vraždě amerického obchodníka, každý z nich se stává podezřelým. Ve vlaku naštěstí nechybí jeden neobyčejný Belgičan s velkým knírem a dokonale pracujícími šedými mozkovými buňkami. A právě tento nejslavnější detektiv na světě, Hercule Poirot, musí závodit s časem, aby vyřešil smrtící hádanku dříve, než neznámý vrah znovu udeří. (Cinemart)
(více)Videa (19)
Recenze (869)
Přiznávám že jsem velká fanynka Agathy Christie a Poirota v podání Davida Sucheta, takže ač jsem se snažila sebevíc, nedokázala jsem se přenést přes toto moderní zpracování, kde Poirot běhá, pere se, střílí se po něm (a trefuje), šlape do trusu a šlape do něj schválně znovu, vyšetřuje vskutku nepoirotovsky. A tak dále a tak dále. Tohle prostě není Hercule Poirot. Kdyby se předlohou jen inspirovali a detektiva nazvali třeba Jarda Vomáčka, tak je to fajn a asi by bylo snazší se přesné přes tohoto nového Poirota, ale nope. Navíc i když to mělo takové krásné obsazení, tak mi herecké výkony přešly tak uťáplé, že jsem se vlastně neměla na koho soustředit a poměrně jsem se během filmu nudila (kromě scén, kdy se Poirot odpoirotil, neb jsem se rozčilovala a fanynka klasiky ve mně se bouřila). Přiznávám, že vizuál to mělo krásný, ale tím to hasne. Za mě určitě zklamání na plné čáře. ()
Kenneth Branagh- výborný herec a k tomu talentovaný režisér. Dokázal přivést k životu Thora a dokázal osvěžit známý příběh Popelky ve svojí verzi. A nyní se ujmul adaptace detektivky (ve které si navíc zahrál hlavní roli) od které jsem nevěděl, co čekat vzhledem k tomu, že jsem předlohu nečetl. Trailery do to však od začátku šlapaly a pomalu jsem se začal těšit. A Branagh nezklamal. Jeho Vražda v Orient Expressu je svěží, zábavná a napínavá. Nádherné scenérie, skvělé obsazení a fajnově znějící hudba Patricka Doylea. Stejně jako dal Guy Ritchie Sherlockovi Holmesovi nový dech, udělal to samé Branagh s Poirotem. Poirot je stejně jako Holmes podivín avšak rozhodně se nejedná o Sherlockovu kopii. Poirot je usazenější, v podstatě klidnější a více sází na svému dedukující schopnosti než na akci. Johnny Depp, Judi Dench, Daisy Ridley, Michelle Pfeifer, Penelopé Cruz, Willem Dafoe, Derek Jacobi, Josh Gad... Sekundující obsazení kde každý ze své postavy dostává maximum. Pfeiferrová budí emoce, Ridley je pořád roztomilá, Gad se dostává z komediální škatulky, Jacobi je britský rodák, Cruz je roztomile křesťansky naivní, Dafoe geniálně ´´hraje´´ rakušana/němce a Depp i když je ve filmu málo hraje důstojně. Líbili se mi nádherné záběry kamery, celé to pátrání a finální zvrat ve mně vzbudil šok protože něco takového jsem opravdu nečekal. Možná se nejedná o žádnou revoluci ani do puntíku dokonalý film je to však slušně zvládnutá práce a jestli Branagh natočí pokračování rád u toho znova budu. ()
(80%) Viděno v kině. Na velké plátno jsem se k tomuto filmu nechystal, avšak díky náhodě jsem nakonec zašel. Trailer mě teda moc nepřesvědčil, tak jsem z toho měl dost obavy, ukázky působily dost parodicky. Výsledek je naštěstí zcela jiný. Klasického Poirota mám celkem rád, ani si už pořádně nepamatuju tento případ v onom vlaku, holt jsem to viděl kdysi dávno. Co se týče tohoto nového Poirota, tak jsem relativně spokojen. Branagh se do postavy vžil bravurně. Bavil mě od začátku do konce. Ostatní herci byli rovněž bez problému. Depp tu až tak moc prostoru nemá, ale pro potřeby snímku je to dostačující. Režijně to Branagh zvládl také velmi dobře. Vše bylo pěkně nasnímané, i ta atmosféra, která e především projevila až na konci. Líbí e mi detektivní linie, vyslýchání všech pasažérů apod. Část pointy jsem uhodl, ale úplný konec mě tak trochu ohromil, naštěstí vše do sebe nakonec zapadlo, takže nelogické díry opravdu nehrozí. I soundtrack se vcelku vydařil. Tak co mi chybí, abych dal plný počet hvězd? Snímek měl téměř dvouhodinovou stopáž, ale já bych nejradši přidal takových 20-30 min navíc. Mohlo by být více zapamatovatelných scén apod. Tak jako tak se tomu nic extra nedá vytknout. Rád bych, aby se natočilo ještě něco s tímto Poirotem pod taktovkou Brangha. ()
Musim rict, ze me to prijemne prekvapilo. Branagh, jakozto clovek, kterej se chce drzet predlohy, byl samozrejme predlohou zaroven svazanej, ale dela vse pro to, aby v ramci moznosti udelal z filmu moderni detektivku, ktera nebude jen unyla konverzacka, ale dojde i na nejakou tu akci a divak se bude bavit. A dari se mu to, vizualne to vypada moc pekne, i pres to, ze triky jsou trochu slabsi, dari se budovat hodne napinavou atmosferu a navic tu je naprosto spickova sestava hercu. Konec je sice lehce uspechanej v porovnani s rozvleklejsi prvni polovinou, ale film proste bavi od zacatku do konce. Jediny, pres co jsem se neprenes, je Branaghovo Poirot, proste mam zafixovanyho Sucheta. Ale i tak solidni 4*. ()
Proslulého detektiva, jehož Kristova Agáta ve svých knihách prudérně označovala jako výstředního mužíka, nekompromisně pojal film jako belgického homosexuálního autistu jménem Erkül s vytepleným žabožroutským přízvukem. Nejprve jej Finly představil jako progelovaného plachého řiťopicha, poté Ustinov jako slizkého tlustého buzeranta, aby jej nakonec naprosto ikonizoval a uzurpoval pro sebe Davča Süšé jako rozkokošně sympatického cükrouššše, co chodí, jako by měl v prdeli pravítko, a obsedantně si voskuje dle vlastního mínění módní homoknír. Až teď, autorčině popisu proporcionálně zcela neodpovídající, dobře stavěný, vysoký, vzpřímený elegán Ken postavu alespoň trochu vychladil, dehomogenizoval a vnesl do ní kapku heterošarmu, takže se u jeho sledování přirozeně sexuálně orientovanému divákovi už tolik panicky nestahuje konečník. Pod nos si sice nalepil obskurně ohyzdnou jitrnici, nicméně „bon“ a „manifique“ zní z jeho úst dostatečně machisticky, a ne jako výzva k homofelaci. A vůbec je v roli naprosto skvělý, přirozený a sympatický, jakož i zbytek osazenstva toho snobského Pendolína z Istanbulu, tedy až na tu násilně topornou a neskonale odpornou Džedáj rytířku, která asi přeblafla nějakého vlivného agenta, nebo ukojila Kennethovy zoochoutky. A co jinak říct k x krát přečtené a viděné swingrsvraždě, když z ní nakonec nepřekvapivě nevypadlo, že vrahem je vlastně zahradníkův mongoloidní pomocník jménem Rupert? Inu, důstojné zpracování, výborná režie, vymazlené digitální kulisy a zplastikovaná, sekunďákem poslepovaná Fajferka je v šedesáti asi stokrát píchatelnější, něž když v pětadvacetidvaceti anorekticky valila pydlooké bulvy na Tonyho Montánu. ()
Galerie (89)
Zajímavosti (27)
- Po vniknutí do kupé zavražděného leží na stolku jeho rozbité hodinky. Jak se mohly na stole rozbít? Správně by měly, vzhledem k okolnostem zastavení vlaku, ležet na podlaze. Tvůrci zřejmě podlehli nutnosti rozbitých hodinek jako nastrčeného důkazu pro určení doby vraždy - i za cenu chyby. (pjotri)
- Píseň „Never Forget“, která zazní při závěrečných titulcích, nazpívala Michelle Pfeiffer (Caroline Hubbard). Skladbu napsal autor hudby Patrick Doyle spolu s režisérem Kennethem Branaghem. (Mirokukii)
- Ve venkovních scénách, které se evidentně mají odehrávat ve velikém mrazu, nikomu nejde pára od úst. (MrAldridge)
Reklama