Režie:
Stanley KubrickScénář:
Stanley KubrickKamera:
Lucien BallardHudba:
Gerald FriedHrají:
Sterling Hayden, Coleen Gray, Vince Edwards, Jay C. Flippen, Ted de Corsia, Elisha Cook Jr., Joe Sawyer, Marie Windsor, James Edwards, Joe Turkel (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Johnny Clay sa po piatich rokoch dostal z väzenia a chystá sa oženiť so snúbenicou Fay. Je pevne rozhodnutý, že do ďalších kšeftov sa pustí až keď sa presvedčí, že riziko ozaj stojí za potenciálny zisk. Spolu so štyrmi ďalšími mužmi chystá prepadnutie dostihovej pokladne. V hre sú dva milióny dolárov. Lúpež je naplánovaná do najmenších detailov. Zapojený je do nej aj George Peatty, plachý pokladník z dostihovej dráhy. Je ochotný riskovať krk len preto, aby zapôsobil na chladnú a panovačnú manželku Sherry. Sherry mu je neverná s Valom a všetky informácie o plánovanej lúpeži posúva svojmu milencovi. Tak dokáže aj dokonale naplánovaný zločin stroskotať na príliš dokonalej zhode náhod... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (280)
Kubrick je genius. Myslel jsem si, že po všech těch filmech mě už nemá čím překvapit, ale tenhle film mě teda pěkně vyvedl z omylu. Noirová atmosféra mu očividně sedí. Počáteční rychlé vykreslení děje bylo trochu zmatené, takže jsem se trošku ztrácel, ale časem jsem se dostal do proudu děje a bylo to OK. A na scénu zakončující film nikdy nezapomenu. 10/10 ()
Skvěle odsypající noir-heist se zničující pointou. Nelineární vyprávění, které mělo obrovský vliv na Tarantinovy Gaunery je šedesátkovém snímku něco nevídaného, ale to byl Stanley Kubrick taky. Jinak strohé, ale zcela dostačující prokreslení charakterů, skvělí herci a parádní dialogy. Brutální černý humor na nečekaných místech a skvělý závěr. K čemu by to bylo? ()
Jeden z nejlepších Noir-krimi-filmů od pravého mistra Stanleyho Kubricka si s divákem vůbec nepohrává, rovnou ho hází do přímého děje bez nějakého úvodu nebo začátečního vykreslování postav. Proto taky ta výborná stopáž, hodina a půl uběhla neskutečně rychle. Prvních deset - patnáct minut jsem byl úplně mimo, neměl páru kde se nacházím na časové ose. Ale potom se to rozjelo, všechno jsem pochopil a už jenom sledoval skvěle odvedenou filmařinu po všech stránkách, film graduje s každou minutou a závěr jsem čekal, i přesto mně překvapil a jsem za něj rád! Zabíjení (moc jsem nepobral ten název) bych nesrovnával s novými krimi ala Chladnokrevně, Dannyho Parťáci atd., protože tady se nic nepřikrášluje, nevyskytují se zde žádné geniální metody na vykrádání ani lupiči par excellence. Prostě normální lidé, popř. pár zlodějíčku si chce přilepšít. Noirka jsou mojí novou vášní a The Killing patří mezi ty nejlepší! ()
První rozhovor mezi výplatčím Georgem a jeho vypočítavou manželkou Sherry je naprosto bezchybný. Postupné setkávání s dalšími postavami je stejně výtečné. Rozkrývání plánu loupeže rovněž. Perfekcionalista Stanley Kubrick představil drsnou a naprosto bravurně zrežírovanou kriminálku – nepřikrášluje ty „zlé“ ani ty „hodné“ a tahle loupež na dostihovém závodišti je bezchybná jako režisérova práce za kamerou. I díky své struktuře vyprávění a specifickým využitím fenoménu filmu noir – femme fatale. Promyšlená skládačka těží z výborných herců a vizuálu, který dostává oba palce nahoru především za nasvícení interiérů. Snímek ve filmografii fenomenálního tvůrce možná trochu nedoceněný. Jen ten konec mi moc neseděl – mělo jim to klapnout. Pět hvězd mimo jiné i proto, že i po šedesáti letech nesmírně platný a působivý film!! ()
Parta rozodných, cílevědomých chlapů a téměř dokonalý plán na pořádnou loupež, toť nejlepší podklad pro chytrou podívanou v noirové atmosféře se špetkou černého humoru, navíc obahcenou o moderní způsob svižného a nechronologického vyprávění. Zabíjení má vzestupnou tendenci co se týče zábavy a divácké poutavosti, zatímco zpočátku jsem se trochu nudil, se zamotáváním příběhu mě Kubrick stále více pohlcoval, až mi nechal jen dokořán otevřená ústa při závěrečné pointě. 8/10 ()
Galerie (51)
Photo © United Artists
Zajímavosti (23)
- Film byl recenzován v magazínu Time, kde jej dokonce porovnávali s dílem Orsona Wellese. (raffspIn)
- Zkušební promítání dopadlo bídně – divákům se nelíbilo hlavně nelineární vyprávění. Stanley Kubrick byl přinucen film sestříhat do srozumitelnější podoby, ve skutečnosti jej udělal ještě víc matoucím. Nakonec byla uvedena původní verze, které je zásluhou její formy vyprávění přičítán velký vliv na Gaunery (1992) Quentina Tarantina. (Matty)
- Jeden kůň na závodech, kam jsou všechny postavy svolány na schůzi, nese jméno Stanley K. - podle režiséra. (Matty)
Reklama