Reklama

Reklama

Zabíjení

  • Česko Velká kořist (více)
Trailer

Johnny Clay sa po piatich rokoch dostal z väzenia a chystá sa oženiť so snúbenicou Fay. Je pevne rozhodnutý, že do ďalších kšeftov sa pustí až keď sa presvedčí, že riziko ozaj stojí za potenciálny zisk. Spolu so štyrmi ďalšími mužmi chystá prepadnutie dostihovej pokladne. V hre sú dva milióny dolárov. Lúpež je naplánovaná do najmenších detailov. Zapojený je do nej aj George Peatty, plachý pokladník z dostihovej dráhy. Je ochotný riskovať krk len preto, aby zapôsobil na chladnú a panovačnú manželku Sherry. Sherry mu je neverná s Valom a všetky informácie o plánovanej lúpeži posúva svojmu milencovi. Tak dokáže aj dokonale naplánovaný zločin stroskotať na príliš dokonalej zhode náhod... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (280)

genetique 

všechny recenze uživatele

Ako aj sám Kubrick uvádza, ide o jeho prvý profesionálny film, ktorým podľa neho začala jeho kariéra. Neviem aký bol zámer dať filmu názov 'The Killing', pretože aj mňa to trošku zmiatlo. Je pravda, že záver už sa s názvom trošku zhoduje, ale inak ide o perfektne premyslenú krimi drámu s cieľom lúpeže. A keďže ide o Kubricka nie je to lúpež hocijaká. Nejde totiž o veľkotrezorové banky, alebo kasína, ako je to v súčasnosti zvykom a prekonať trezor s tisíc senzormi a najhrubšími železnými stenami. Ide o vylúpenie 'obyčajných' dostihov, ktorý však svojou premyslenosťou, plánovaním a skvelou pútavosťou aj dnes iným konkuruje s prehľadom. Priebeh lúpeže, jej časové prerozprávanie a strih boli úplne v detailoch presné a napätie nechýbalo. Je len škoda, že nechýbalo aj zbytočne veľa bočnej línie s jedným z lupičov (George) a jeho ženou a trošku odseknutý koniec. S dobrou pointou, ale aj tak odseknutý. 90%. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Viac menej klasický film noir. Prvá polovica je pomerne tradičná, až som sa sám seba pýtal, či pozerám ten slávny puzzle film rokov 50tych. Áno, bol to on, pripravovaná akcia sa spustila a tým aj krátke flashbacky s popisom času a rozbitou chronológiou. Nakoniec vo mne ale aj tak zostal pocit viac menej klasického filmu noir. Čo je možno aj dobre. Znalosť o Kubrickovi, že bol vášnivým hráčom šachu, pridáva o jednu hodnotu naviac a nemyslím iba vsuvku zo šachového klubu, ale celkovú premyslenosť a skladbu scenára. ()

Reklama

lesumir 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejlepších Noir-krimi-filmů od pravého mistra Stanleyho Kubricka si s divákem vůbec nepohrává, rovnou ho hází do přímého děje bez nějakého úvodu nebo začátečního vykreslování postav. Proto taky ta výborná stopáž, hodina a půl uběhla neskutečně rychle. Prvních deset - patnáct minut jsem byl úplně mimo, neměl páru kde se nacházím na časové ose. Ale potom se to rozjelo, všechno jsem pochopil a už jenom sledoval skvěle odvedenou filmařinu po všech stránkách, film graduje s každou minutou a závěr jsem čekal, i přesto mně překvapil a jsem za něj rád! Zabíjení (moc jsem nepobral ten název) bych nesrovnával s novými krimi ala Chladnokrevně, Dannyho Parťáci atd., protože tady se nic nepřikrášluje, nevyskytují se zde žádné geniální metody na vykrádání ani lupiči par excellence. Prostě normální lidé, popř. pár zlodějíčku si chce přilepšít. Noirka jsou mojí novou vášní a The Killing patří mezi ty nejlepší! ()

Satan 

všechny recenze uživatele

Hodinku a čtvrt trvající výlet do noir gangsterky, která je obroušená jako diamant o všechny možné kýče a zaběhnuté systémy. Již zde Kubrick ukazuje, jak je jeho režie brilantní. Paralelní děj ozvláštněn o hlas vypravěče, který dává divákovi nový, dramatičtější rozměr – to jsou hlavní rysy této lahůdky. Kamera jakbysmet a hlavní téma filmu (do puntíku naplánovaná loupež) výborně graduje a samotné provedení zabere téměř čtvrtinu filmu. Ovšem ten konec, kdy dva detektivové jdou vstříc kameře, to je laskominka. Jedná se o nadčasovou detektivku, ze které se čerpá i dnes po 50 letech. ()

castor 

všechny recenze uživatele

První rozhovor mezi výplatčím Georgem a jeho vypočítavou manželkou Sherry je naprosto bezchybný. Postupné setkávání s dalšími postavami je stejně výtečné. Rozkrývání plánu loupeže rovněž. Perfekcionalista Stanley Kubrick představil drsnou a naprosto bravurně zrežírovanou kriminálku – nepřikrášluje ty „zlé“ ani ty „hodné“ a tahle loupež na dostihovém závodišti je bezchybná jako režisérova práce za kamerou. I díky své struktuře vyprávění a specifickým využitím fenoménu filmu noir – femme fatale. Promyšlená skládačka těží z výborných herců a vizuálu, který dostává oba palce nahoru především za nasvícení interiérů. Snímek ve filmografii fenomenálního tvůrce možná trochu nedoceněný. Jen ten konec mi moc neseděl – mělo jim to klapnout. Pět hvězd mimo jiné i proto, že i po šedesáti letech nesmírně platný a působivý film!! ()

Galerie (51)

Zajímavosti (23)

  • Zkušební promítání dopadlo bídně – divákům se nelíbilo hlavně nelineární vyprávění. Stanley Kubrick byl přinucen film sestříhat do srozumitelnější podoby, ve skutečnosti jej udělal ještě víc matoucím. Nakonec byla uvedena původní verze, které je zásluhou její formy vyprávění přičítán velký vliv na Gaunery (1992) Quentina Tarantina. (Matty)

Související novinky

Noir Film Festival 2019: Zítřek nemá šanci

Noir Film Festival 2019: Zítřek nemá šanci

17.08.2019

7. ročník unikátní přehlídky klasik, ale i pozapomenutých klenotů z bohaté pokladnice filmu noir představí snímky tematizující loupež, výběrovou retrospektivu noirových děl Fritze Langa, rozmanitou… (více)

Reklama

Reklama