VOD (5)
Obsahy(2)
Phil Lord a Chris Miller, tvůrci hitů Lego příběh a 21 Jump Street spojili svůj um a talent, aby divákům představili dosud nepoznaný svět Spider-Mana v přelomovém a unikátním vizuálním stylu. Spider-Man: Paralelní světy představí dospívajícího chlapce z Brooklynu Milese Moralese a nekonečné možnosti Paralelních světů, kde je víc než jen jeden maskovaný hrdina. (Falcon)
(více)Videa (8)
Recenze (801)
Ne, není to klasický animovaný boj dobra se zlem, ze kterého budou mít radost osmiletí klučinové. Kvůli jistému experimentu se propojilo několik světů a mezi žlutými newyorskými taxíky pobíhá hned několik Spider-Manů. Peter Parker je na vedlejší koleji, hlavním hrdinou je teenager z Brooklynu, který skončil ve škole, do které chodí samý suchar, navíc se prohlubuje propast mezi ním a vlastním otcem. Radioaktivní pavouk si na něho ale pochopitelně počíhá. Vzápětí přeřadíme na vyšší rychlost a odpálíme velmi sebevědomý comicsový příběh. Tvůrci si dělají, co se jim zlíbí, jedou hodně zběsile, hodně agresivně i hodně hravě. A skutečně naplno využívají potenciál animace. Všechny ty střihy, úhly, vizuální stylizace. Velká pochvala. Ač tedy neříkám, že jsem z otevření brány do alternativních realit úplně skákal radostí. Upřímně bych byl raději pro klasičtější prostředí a pojetí, protože v druhé polovině toho bylo už zkrátka moc. Tři až čtyři hvězdy!! ()
Ač se k filmu vracím s několika denním odstupem, tak jsou emoce, které ve mně Sony vyvolalo naprosto autentické. Až na epileptický začátek Spider-Verse potvrzuje domněnku, kterou jsem si vytvořil při prvním traileru. Neortodoxní a dokonalá animace totiž bez problému strčí do kapsy 3 Venomy (ty filmové), a nastavuje extrémně vysoko laťku i skvělým DC animákům. Scénáristické duo, které má společně na svědomí například druhou Jump Street (navíc Phil Lord napsal i dokonalé "Trakaře" a Lego Movie) vytvořilo neuvěřitelně komplexní svět plný sympatických postav, emocí i skvělého příběhu.Nejvíce prostoru pak logicky dostává Miles Morales (jehož strejda se objevil i v Homecomingu - Donald Glover) a klasický Spidey (Peter Parker). Chemie jednoduše funguje, a navíc se nevytrácí ani ve chvíli, kdy dorazí Spider-Gwen a v 2/3 filmu i zbytek pavoučího ansámblu. Tam potěší hlavně Peter Porker (skvělý český překlad Petera Párka). Noir a Peni už nemají dostatečný prostor na to, aby vynikli. Cameo Stana Lee je potom jedním z nejsmutnějších momentů filmové historie a doslova vás donutí k pláči. Co více říct... Amy "Packal" to výjimečně dokázala a já jsem přímo nadšen! ()
Spider-Man na LSD. Hodně originální jízda nonstop hýřící nejrůznějšímí vizuálními i dějovými nápady, až je to občas skoro neusledovatelné a možná i malinko přeplácané. Každopádně komiksovější film aby člověk pohledal - o něco podobného se pokoušel už třeba Ang Lee v Hulkovi (tj. nenatočit jen "film podle komiksu", ale regulérní autonomní "komiksový film"), ale tohle zachází nesrovnatelně dál (animace samotná by si zasloužila pořádně zevrubnou analýzu, jako moc je zajímavá a svébytná). I takhle to může dopadnout, když se ohromně kreativní tvůrci utrhnou ze řetězu v tom dobrém smyslu slova. Malá revoluce, z níž "usedlějším" divákům dost možná exploduje hlava... Pro (nejen) spider-manovské nerdy a geeky ultimativní trip, jaký jim klasický "hraný" Spider-Man pravděpodobně nikdy nebude moct nabídnout. 80 % ()
"That person who helps others simply because it should or must be done, and because it is the right thing to do, is indeed without a doubt, a real superhero." _____________ Kdo by to byl řekl, že právě animák se Spideym bude revolučním milníkem animovaného řemesla. Opak se však stal pravdou. Jaktěživ jsem totiž v animovaném filmu neviděl tolik geniálních detailů a umělecké invence – každému jednotlivému rámečku byla věnována náležitá péče [tenhle film je totiž defeinice pořekadla "every frame a painting"], a proto není divu, že mizanscéna má ihned několik animačních vrstev, kde každá z nich má odlišný kreativní význam [kombinace 3D, 2D a stop-motion animace kombinující komiksovou stylizaci], a na první pohled je nedokáže lidské oko ani zaznamenat. Co dodat? Into the Spider-verse je bez debat esence komiksového filmu, převratný mezník animovaného žánru, a celkově instantní fan-service, o kterým se nikomu ani v těch nejdivočejších snech nesnilo – natožpak těm věrným fanouškům, kteří v dětství každou sobotu ráno po teleshoppingu s Horstem Fuchsem sledovali animovaná dobrodružství Pavoučího muže. Zkrátka, jde o dechberoucí audiovizuální zážitek, který nemá sebemenší obdoby či konkurenci. Miles Morales má jedinečný ambice a potenciál na to chopit se pochodně a vést další kinematografickou štafetu vstříc pavučinám budoucnosti. Stan Lee by byl pyšnej. Spider-vepř to zabil. It's just about the leap of faith :))) ()
Od dob Speed Racera sourozenců Wachowských první film, který koncepčně pracuje s barvami a který každou scénou uchvacuje svou formální a stylovou kreativitou, ale také uhrančivou kinetičností. Na poli animace navíc neskutečné zjevení, které v rámci celovečeráků nemá žádného genealogického předchůdce. Kořeny tohoto unikátního snímku, potažmo jeho jednotlivých postupů leží spíše ve videohrách či online videích, ale přesto nenajdeme žádný jiný jeden titul, který by je totožným způsobem spojoval. ()
Galerie (47)
Photo © Sony Pictures Animation
Zajímavosti (47)
- Marvel oficiálně přejmenoval postavu Spider-Gwen na Ghost Spider, neboť jako Spider-Gwen ji nikdo v komiksu neoslovil a používané Spider-Woman již patří jiné hrdince. (gecko)
- Hlavními záporáky Web-Warriors byli v komiksu Doctor Octopus, Sinister Steven, Ghost Spider, Wolf Spider, Norman Osborn, Taskmaster nebo Carnage (Second Version). Ve filmu vidíme záporáky jako Doktor Octopus, Kingpin, Scorpion, Green Goblin, Tombstone, Prowler, Chameleon, Nightwatch, Hammerhead a Rose. (3T)
- Podle Rodneyho Rothmana počítal původní scénář filmu s cameo rolemi pro Toma Hollanda, Andrewa Garfielda a Tobeyho Maguirea. Nakonec se však tvůrci rozhodli, že plánovanou scénu vypustí, neboť se obávali, že by mohla zmást diváky. (Geralt z Rivie)
Reklama