Obsahy(1)
Skrze energickou a značně excentrickou postavu Janiny Dušejkové, učitelky angličtiny v důchodovém věku, sledujeme vzrůstající hrůzu malé osady na polsko-českém pohraničí, ve kterém se v rychlém sledu stane několik záhadných vražd bez jasně vysvětlitelné logiky nebo motivu. Hrůza a zděšení z vražd kontrastují s obecným nezájmem, který doprovází masové vybíjení divoké zvěře v právě probíhající lovecké sezóně. Dušejková je nejen milovnicí zvířat, ale také ochránkyní všech divných a 'jiných' obyvatel Kłodzké kotliny, kde se příběh odehrává. Skrze Dušejkovou začínáme v příběhu postupně odhalovat, kdo stojí za prapodivnými vraždami a jak souvisí s vyvražďováním zvěře. (Cinemart)
(více)Videa (3)
Recenze (140)
Člověk na první pohled pozná, že Holland režisérské řemeslo ovládá, neboť vizuální stránka, střih a hudební zpracování je vynikající. Nicméně to je jediná věc, která na filmu vybočuje z průměru. Scénář je velkou slabinou, není vyvážený a s poutavou zápletkou se mohlo pracovat mnohem lépe. Dvě třetiny filmu se divák seznamuje s postavami a na úkor hlavní hrdinky nedostanou všichni takový prostor. Herci jsou výborní, ale časem se mi hlavní hrdinka protivila a její názorové výlevy se opakovaly pořád dokola, včetně jednostranně názorových témat. Tajemství kolem úmrtí se rozjede až ke konci, což je velká škoda, neboť k syrovému dramatu s mysteriozním podtextem to vyloženě vybízelo. Ke konci se přitvrzuje, atmosféra houstne, ale na můj vkus pozdě a možná i zbytečné vyústění přes čáru se k filmu příliš nehodilo. Za shlédnutí rozhodně stojí.......6/10 ()
Nezařaditelný film, u kterého se moje pocity hodně měnily. Sama slovutná režisérka ho označila jako "anarchisticko-feministicko-ekologický thriller s prvky černé komedie a pohádky". No, a mně mezi všemi těmi samotářskými a podivínskými postavami místo pana Krobota chyběl už jen Jarda Dušek. Kriminální linka byla sice velmi slabá, ale sranda je, že se mi to jako celek nevím proč líbilo a výkon Agnieszky Mandat byl neskutečný. Skoro se stydím, ale dám jen tři. ()
Agnieszka Holland má svoje remeslo zvládnuté na výbornú a jej Hoříci Ker milujem. Je to skúsená filmárka, bezprostredná a veľmi milá pani. Avšak, tento mysteriózno-detektívno-dramatický experiment o týraní a zabíjaní zvieratok v Poľsku sa nepodaril, či už po scénaristickej, hereckej alebo príbehovej stránke. Po prvých 20 minútach vám je jasné, ako sa to celé bude odohrávať ďalej a kto je vrahom, ak nemáte za sebou lobotomiu. Takže poteší krásny hudobný úvod a nádherné scenérie z Klodzkej kotliny, malá rola Miroslava Krobota a to je asi tak všetko. Neviem, za čo si Anežka odniesla Strieborného medveďa z Berlinale resp. kde porotcovia nechali hlavu. Som sklamaný. 4/10 ()
Úchvatný vizuální styl s nádhernými záběry pohraniční přírody v břitkém předvídatelném filmu, který nemá čím zaujmout. Dojem zbytečnosti tohoto snímku nemá šanci vyvrátit ani bezchybný herecký projev Agniezsky Mandat. Takhle nechat zabít ambiciózní kriminální drama špatným vyprávěním, hloupým scénářem a přepálenou stopáží s nespočtem natahaných až přebytečných scén, se jen tak nevidí. 4/10 Více v mé recenzi zde. ()
Nečekal bych, že jeden z nejvíc WTF filmů natočí zrovna Agnieszka Holland. Tento zvláštní mix Pustiny a Wicker Mana není dobrý film, na to je tam příliš hluchých míst, ale kvůli působivé atmosféře, originálním motivům, které v amerických filmech nenajdete, a Krobotovi v roli Konvičky za vidění stojí. http://i.nahraj.to/f/1gsW.jpg ()
Galerie (38)
Zajímavosti (7)
- Celosvětová premiéra proběhla 12. února 2017 na filmovém festivalu v Berlíně. (ČSFD)
- Matoha (Wiktor Zborowski), Jana (Agnieszka Manda) a Boros (Miroslav Krobot) zpívají u ohně píseň „House of the Rising Sun“ od The Animals. (griph)
- Na scénáři filmu s Agnieszkou Holland spolupracoval scenárista Štěpán Hulík. (Zdroj: CinemArt)
Reklama