Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběhy hrdinů Bábovek nám ukáží, že některá setkání dokáží navěky změnit život. Všichni jsme totiž propojeni. Vztahy, prací, náhodami, nenávistí nebo láskou. Všichni jsme součástí té nejsložitější sítě, která je utkána z emocí, mezi nimiž nechybí humor, ironie, bolest, napětí a pochopitelně i láska a vášeň. Bábovky mapují současné partnerské i rodinné vztahy, ukazují zábavné a trefné situace z každodenního života, které zná každý z nás. (Cinemart)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (309)

Johnny.ARN 

všechny recenze uživatele

Veľmi milé prekvapenie spoza rieky Morava. A kľudne by som si vedel predstaviť, že toto bol pilot a vznikol by k tomuto seriál. Veľa príbehov, ktoré sa prepájajú, ale pritom každý by si zaslúžil lepšie rozobrať. Už som videl viac takýchto filmov, kde je viac príbehov, ktoré sa na konci spoja. Tu to bolo veľmi dobre spracované a natočené, ale niekde v polke som dostal pocit, že jeden príbeh je tam navyše, že je to veľmi prehustené a v istom momente aj nepriehľadné. Pravdepodobne spôsobené kratšou minutážou. Nevadí, rozhodne som si nešklbal kotlety, obsadenie bolo luxusné a moju pozornosť to malo úplnú. 3 z 5 ()

PROCESOR 

všechny recenze uživatele

A to bylo jako co? Komedie? Nikdo v tom filmu nebyl šťastný a spokojený, neviděl jsem tam jedinou humornou situaci, takhle si komedii vážně nepředstavuji. Neříkám, že když se na nějakou dívám, musím se pořád smát až se za břicho popadám, ale tohle byl druhej extrém. Myslel jsem, že člověk si pouští komedie, aby měl lepší náladu a ne pomalu deprese. ()

Reklama

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Rudolfa Havlíka považuji za sortu těch lepších režisérů, jež točí české masovky pro davy a v podstatě všechny jeho filmy, jež jsem měl doposud tu čest vidět, se mi líbily. I tak jsem na Bábovky (možná i kvůli tomu tupému názvu) pohlížel s despektem, který jenom utvrdil hejt od recenzentů. Jak ale vidíte dle mého hodnocení, i přesto, že jsem nějaké recenze četl, moc nerozumím, kde se ta nevraživost vzala. Zřejmě nikdy nebudu čtenář románů Radky Třeštíkové, nicméně co se týče osvědčeného námětu mnoha více či méně sobě neznámých postav, jejichž osudy se v cílové rovince protnou (Crash, Amores Perros), prakticky nemám výhrad, zaujal mě a dokonce dojal. Ondřej Vetchý je můj obří oblíbenec a zejména kvůli němu jsem se nechal k návštěvě kina přesvědčit, nicméně prakticky všichni herci zde odehráli příjemný nadprůměr a celkově mě film velice překvapil. Trailery z něj dělají jednu z tisíce přiblblých českých komedií, na které se každý rok chodí, ale právě tak tomu vůbec není...za mě velmi kontroverzních 9/10, stejně jako pro Pohádky pro Emu stejného výše zmíněného mužského dua. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Rozepisovat se o zápletce je zřejmě zbytečné. Mnoho žen (v knize jich bylo dvanáct, ve filmu o pár méně) zažívá kvůli svým dětem, partnerům či rodičům dramata plná velkých emocí. Řeší se vztahy manželské, mimomanželské i rodičovské. Někdo umře, někdo porodí, někdo objeví svou biologickou matku a někdo se naučí péct bábovku. Nic, na co bychom z řady jiných melodramat nebyli zvyklí. Netypické je, že osudy všech postav jsou poměrně nápaditě propojené.___Ano, nelze ignorovat, že pokud se ve filmu někdo chová mile, pak jen kvůli pocitu viny či ohrožení. Jinak jsou k sobě všichni více či méně hnusní a myslí jen na sebe. Podobně nelze ignorovat, že v závěru všichni jednají, jako kdyby podstoupili lobotomii. Všechny nevěry, výhružky a urážky jsou náhled odpuštěny. Do očí bije také přesvědčení tvůrců, že se žena dokáže uspokojivě realizovat jedině skrz mateřství. To je stejně pitomé jako implicitní myšlenka, že kdo neumí péct bábovku, není dobrou matkou... ___ Zároveň ale nelze přehlédnout, že Bábovky představují relativně zdařilý příklad tzv. síťového vyprávění (viz Magnolia, Amores Perros či 21 gramů). Zápletka vás tak sice vtáhnout nemusí, ale přesto existuje šance, že vás po celou dobu bude bavit sledovat propojování jednotlivých dějových linií, které je přes nadměrné množství postav zásluhou šikovné distribuce informací bez problému přehledné. ___ Vrcholem filmu, kterému i díky množství zvratů, snaživým hercům a střídmé stopáži nikdy nechybí spád, je několik desítek vteřin trvající záběr, v němž se protnou skoro všechny osudy. Dojde k tomu způsobem, který je sice cimrmanovsky absurdní, ale zcela v intencích melodramatického excesu, na němž poetika filmu stojí: Takže když někdo omdlí na ulici a je snímán z vysokého nadhledu, je třeba, aby se kolem něj kutálely pomeranče, ať to vypadá efektněji, když na Žofíně probíhá předávka drog, musí být záběr ozvláštněn symetrickou kompozicí, a když Kristýna Podzimková běží okolo pražského Hlavního nádraží, zní k tomu hudba jako z Mission Impossible. ___ Jakkoli je lákavé se Bábovkám elitářsky vysmát, protože jsou vám postavy protivné, ideově s nimi nesouzníte a melodramaty pohrdáte (v čemž je obsažen podobný šovinismus, který někteří kritici filmu vytýkají), bylo by skvělé, kdyby víc hloupých námětů bylo zpracováno se stejnou inscenační suverenitou a konstrukční zdatností. 60% ()

Dale 

všechny recenze uživatele

Niekto sa tu chcel hrať na Paula Haggisa, ale neskončilo to až tak hrozne. Zaujímavá spleť príbehov, niektoré zaujímavejšie, iné menej. Je fajn, že to všetko nie je len vo vážnej rovine, ale sú aj odľahčené momenty, hlavne pasák (Budeš píchat jako Včelka Mája). Mňa to celkom bavilo. ()

Galerie (40)

Zajímavosti (13)

  • „Podařilo se nám natočit skvělý velký český film. Od začátku jsme věnovali pozornost každému detailu. Bábovky propojují příběhy žen, které se snaží udělat velká životní rozhodnutí a do jejich plánů zasáhne osud. Z jednotlivých malých příběhů se na konci stane jeden velký. Měli jsme před sebou velké výzvy a jednu velkou scénu, na kterou jsme se museli připravovat dlouhé týdny, abychom vůbec přišli na to, jak ji natočit. Film je plný skvělých hereckých výkonů a teď, když doděláváme poslední detaily, víme, že se nám celá ta mravenčí práce podařila,“ prozradil Rudolf Havlík o filmu. (SONY_)

Reklama

Reklama