Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Charismatický cynik Karel Král (Jiří Langmajer), trochu šovinista a sarkastický sympaťák, na kterého ženy letí, je šéfredaktorem časopisu Playboy. Jednoho dne jeho nezávazný způsob života utrží hned několik ran. Dostane výpověď kvůli průšvihům a poklesu prodejnosti časopisu, bývalá manželka a dcera (Andrea Hoffmannová a Sara Sandeva) ho opět naštvou, neznámá žena mu nabourá auto a na jeho místo je dosazena pohledná mladá šéfredaktorka Leona (Táňa Pauhofová). Karel vyřeší problémy po chlapsku – společně s nejlepším kamarádem Čestmírem (Matěj Hádek) se opije a v dobrodružné noci si přeje, aby se stal ženou, protože „ženský to mají v životě mnohem jednodušší a on je na tom kvůli nim bídně.“  Ráno Karel zjistí, že následkem noční alkoholické „jízdy“ a zásahem vědmy Zoltany (Pavla Tomicová) se stal ženou (Anna Polívková). Ovšem pouze fyzicky. Karel se jako Karla musí vyrovnat nejen s novým vzhledem, ale hlavně se naučit fungovat v ženském těle a zjistit, zda to mají ženy opravdu snazší? (Cinemart)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (503)

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Rudolf Havlík se opět hlásí do služby! Jeden z nejzajímavějších českých režisérů posledních let, který nabídl už dodnes fajn Zejtra napořád nebo slušné Pohádky pro Emu, opět stojí za kamerou a zároveň si opět psal scénář,tentokrát společně s Radkou Třeštíkovou pro kterou jde o první práci na scénáři. A ze začátku to vypadalo nemile! Trailer na Po čem muži touží totiž působil jako klasicky trapná česká komediální hrůza, která má sice solidní casting a zajímavého režiséra, zdálo se však, že ani toto film nezachrání. Trailer ale klame tělem! Po čem muži touží sice má spoustu chyb, zároveň se ale jedná o velice solidní, zábavnou komedii a pravděpodobně nejvtipnější český film roku! U Po čem muži touží jsem se neuvěřitelně bavil a nasmál. Vtipy, které v traileru působili uměle a nezáživně trapně, najednou fungovali. Všechny nechutné sexistické hlášky jsou vtipné/zábavné. Anna Polívková hrající chlapa nepůsobí trapně a navíc hraje skvěle! Kde sakra začít.... Po čem muži touží opravdu táhne nahoru solidní obsazení. Jiří Langmajer se na plátně pochopitelně dlouho neohřeje a typ postavy, kterou hraje hrál už několikrát takže tady nemá moc cenu řešit jak na tom je. Daleko zajímavější je to právě u Anny Polívkové. I přesto, že se Langmajerovi vůbec nepodobá, ho zvládne dobře napodobovat a to ať chováním nebo gestikulací. Polívková opravdu dokáže působit jako muž v ženském těle a zatím se pravděpodobně jedná o její životní výkon. Vždy perfektní je také nadále Matěj Hádek jenž se stává častým vykonavatelem nejlepších hlášek filmu. Zaujme i dcera hlavního hrdiny v podání Sary Sandevy, která potvrzuje status jedné z nejlepších mladých hereček české scény. Zbytek postav není špatný ale nezaujme. Produkční zázemí je na české poměry velice dobré. Kamera, zvuk, střih, hudba..... vše funguje na jedničku, stejně jako u půl roku staré Tátovy volhy. Jestli něco drhne je to asi přece jenom scénář. Ona hlavní zápletka je celkem zajímavá a na českou scénu netypická, zamrzí ale fakt, že film trvá pouhých 95 minut a přesto se v něm buďto objevuje vata nebo by se spousta scén mohlo vystřihnout a zbylý čas by se dal věnovat něčemu zajímavějšímu. Namátkou si vzpomenu na podzápletku kde se Matěj Hádek a Lenka Vlasáková snaží o třetí dítě (protože chtějí) nebo vztahové problémy ostatních členu redakce Playboye. Oboje zápletky jsou něco co by filmu vůbec nechybělo. Daleko zajímavější byla podzápletka o tom jak se dcera hlavní hrdiny pokouší dostat na vysokou uměleckou školu a snaží se cvičit na soutěž talentů aby vyhrála finanční obnos. Této zápletce je přitom věnováno celkem 10 minut a je to škoda jelikož se z ní dalo vytěžit víc. Jistý plus se však musí nechat za to, že film není černobílý a k žádnému pohlaví není vyhraněný. To znamená, že muži a ženy jsou si rovni, všichni muži tu nejsou sexistická prasata a všechny ženy tu nejsou hloupé slepice. Za tuhle genderovou vyváženost palec hore a je definitivně jisté, že každé pohlaví má své kladné i záporné stránky. Po čem muži touží je česká komedie, která neurazí a zkouší v českém žánru něco nového. Nejde sice o novou komediální klasiku, fajn film to ale je. Po traileru se z toho klidně mohlo stát peklo, což se nestalo. Havlíka nadále sledovat! () (méně) (více)

castor 

všechny recenze uživatele

Začne to živým televizním přenosem, který ukončí ostřejší výměna názorů. Právě ta stojí zatrpklého Don Juana místo šéfredaktora pánského časopisu. Vymění ho sympatická, ovšem nezkušená slečna, cynickému šovinistovi navíc jiná ženská, ano, opět ženská, vzápětí nabourá auto, peklo ze života mu dělá i bývalá manželka a vlastně i dcera, jeho mučení ženskými postavami tak ukončí až ocitnutí se v těle opačného pohlaví. Scénář v konfliktu muži versus ženy spoléhá na nejprovařenější klišé, nic nového nebo snad hlubšího absolutně nepřinese. To je potřeba podotknout a zdůraznit. Včetně umělého navozování genderových soubojů. Prostě chlapi koukají na fotbal a chlastají u toho pivo, ženské řeší šminky, jsou neurotické a hledají alespoň trochu normálního chlapa. Na druhou stranu při nízkém očekávání jde o snesitelný kus, u kterého se divák necítí hloupě. Celé to drží poměrně slušně pohromadě, tempo není zlé a divák musí ocenit nejprve solidního Jiřího Langmajera a posléze výtečnou Annu Polívkovou, která dostane ideální prostor ukázat svůj komediální talent. Například vedle pitvořící se Kláry Issové v Zoufalých ženách je její výkon hodný dvojnásobného uznání. I když vlastně po téhle žánrovce nic nového o tom, po čem vlastně muži touží, nevím. ()

Reklama

Vančura 

všechny recenze uživatele

Co taky čekat od filmu, v němž hraje Dominika Myslivcová a pod jehož scénářem je podepsaná Radka Třeštíková... ten film je scenáristická ubohost, která je trapná, nevtipná a místy vyloženě dementní (kritika Kamila Fily je zcela trefná a ztotožňuji se s ní). Film je navíc příšerně prolezlý otravným product placementem a některé herecké výkony jsou megatrapas (Navrátil s Konvalinkovou jako majitelé Playboye, haha, tak určitě). Ten film je čistá komerční sračka, která je dokonale odtržená od reality (autoři evidentně v životě v žádné redakci nebyli) a která mě irituje tím, jak uráží mou inteligenci (nechápu lidi, kteří tvrdí, že u komedie nejde pitvat nelogičnosti, protože nevím, proč bych měl u nějakého filmu vypínat mozek jen proto, že spadá do nějakého žánru - ty nelogičnosti tam jsou kvůli neschopnosti autorů scenáře, ne kvůli tomu, že jde o komedii!). Táňa Pauhofová je zde ovšem vrcholně atraktivní (zatím asi nejvíc z filmů, co jsem s ní viděl) a rovněž Sara Sandeva má něco do sebe, byť s herectvím už to žádná sláva není (o hraní na kytaru nemluvě), takže se to nakonec dalo přežít, byť jsem u toho dost trpěl. UPDATE 2.11.2021 - Když jsem to viděl podruhé, jen jsem si potvrdil, že je to tak příšerně odtržené od reality, že mě to nesnesitelně irituje. V kombinaci s opravdu otravnou zahlceností product placementem a debilními replikami všech postav se musím ptát, jestli je na té sračce vůbec něco pozitivního, a prostě mě nic nenapadá. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Langoš si jede Lajnu, dokud nevytrejduje zvonka za buchtičku a tím získá smysl pro fair-play.. Humor po čase uvízne v bludném kruhu opakování, celý film pak v zobrazování stereotypů a neoriginalitě. Motiv věčného soupeření mezi muži a ženami se scvrkne jen do toho, jak je obtížné se každý den líbit a očekávaná náprava Karla Krále je naservírována slizce líbivým způsobem. Tady bohužel nešlo o to, po čem touží muži, ale platící diváci a podle toho to vypadalo.. Když Anna Polívková vkládala do hereckého projevu praktiky mimů, jako bych v ní někoho viděl.. ()

DwayneJohnson 

všechny recenze uživatele

Abych byl upřímný, vůbec nechápu ty odpadové komentáře. A vlastně ani ty pětkové, ale to je samozřejmě věc názoru. Po čem muži touží je veskrze průměrná komedie, která nenadchne a ani neurazí a kdyby mi bylo o patnáct, dvacet let míň a můj filmový vkus se teprve vyvíjel, dal bych možná víc. Máme ale rok 2018, je mi přesně, tolik, kolik mi zrovna je a jelikož se snažím hodnotit pokud možno co nejspravedlivěji, je ta moje dnešní dvojka nanejvýš spravedlivá. Kromě solidní a sympatické Anny Polívkové nabízí jen prachbídný scénář, pár úsměvných situací a po čem to muži vlastně touží, to se ve finále taky nedozvíme. Což je ve finále celkem škoda, protože soudě podle procent jsem čekal mnohem víc. A jediným důvodem, proč jsem vlastně do kina šel, byl fakt, že jsem se zase po hodně dlouhé době nechal přemluvit. Na druhou stranu, co bych pro klid v rodině jednou za rok neudělal... ()

Galerie (27)

Zajímavosti (16)

  • Na place padlo celkem 10 facek – všechny však byly součástí filmového příběhu. (Zdroj: CinemArt)
  • Přestože film je komedie, obsahuje několik scén, pochopitelně komických, které vyžadovaly práci kaskadérů. Karla má totiž ve scénáři jak pád na kole, tak lezení po fasádě. „Na obě tyto scény jsme měli profesionální kaskadérku, která místo Aničky Polívkové padala z kola a lezla po střeše hotelu. Nicméně i Anička projevila statečnost a fyzickou kondici a část scény, kdy musí vylézt z okna a sunout se kus po střeše hotelu, odehrála sama,“ říká producentka Dana Voláková. (Zdroj: CinemArt)
  • „Bouračku Jiřího Langmajera jsme nejdříve zvažovali natočit trikově. Pak jsme díky panu Antonínu Charouzovi získali dva vozy značky Ford, které jsme mohli reálně nabourat. Po prvním záběru bourání jsme zjistili, že Ford je udělán velmi bezpečně, takže první náraz nebyl na karoserii auta skoro vidět. K radosti režiséra Havlíka jsme tedy mohli scénu, kterou jsme původně zvažovali natočit „na poprvé“, natočit hned třikrát, a tím jsme získali záběry autentické bouračky,“ prozrazuje producentka Dana Voláková. (Zdroj: CinemArt)

Související novinky

Reklama

Reklama