Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Za okouzlujícím půvabem Anny Poliatovy, pařížské top modelky, se skrývá tajemství, díky kterému se ocitne v centru nebezpečné operace, rozehrané špičkovými agenty soupeřících tajných služeb. Film Anna je strhující a nervy drásající jízda plná překvapivých zvratů, vášnivých vztahů a dechberoucí akce. (Vertical Entertainment)

Videa (6)

Trailer 1

Recenze (519)

tron 

všechny recenze uživatele

Sadal som si k tomu s otráveným pocitom. Keď som zistil, že to má dve hodiny, tak sa tento pocit prehĺbil. Prvých 30 minút bolo ozaj biednych. Nie zlých. Totálne nudných. No a potom to prišlo. Nečakané zvraty! Človek u takto vystavaného špionážneho trileru čaká, že prídu, ale musím povedať, že ja som sa nechal unášať príbehom ako odtrhnutý konár rozbúrenou riekou. Extra som nad tým nepremýšľal a možno i vďaka tomu som bol z cca piatich twistov solídne prekvapený. Ale milo. Ďalším pozitívom Anny je akcia, ktorej je málo, ale minimálne scéna z reštaurácie je famózna. Prekvapením je, že hoci by sa mohlo zdať, že keď je tu akcie tak málo, tak mimo nej to bude nuda, tak pravda je v skutočnosti taká, že film baví aj mimo akčných scén. A to vďaka hercom, ktorí sú natoľko skvelí, že držia vašu pozornosť a úprimne vás zaujíma, ako to s ich postavami dopadne. A záleží vám na nich a možno sa o nich dokonca bojíte. Čo je šok, lebo som myslel, že toto pri filme Luca Bessona už nikdy nezažijem. Hlavne Helen Miren, Luke Evans a Cillian Murphy sú skvelí, ale zahanbiť sa rozhodne nenechá ani Sasha Luss. Bavili ma aj hry s chronologicky rozhádzaným časom, čo ma spočiatku nenadchlo, ale Besson z toho napokon vyťažil plno šťavnatých nápadov, kedy si myslíte, že poznáte pravdu a ona je napokon úplne iná. Keď som si k tomu sadal, veril som, že to bude prinajlepšom za 2*. postupne to šlo na 3*. A keď na konci prišlo toľko nečakaného dojatia, povedal som si, že Anne pomôžem a tie 4* jej dám. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Bessonův vlhký sen o lepé blond manekýnce, co se svými padesáti kily zvalchuje všechny neřády světa. A současně je to spřátelený, až soudružský pozdrav filmům Salt, Rudá volavka, Atomic Blonde: Bez lítosti, John Wick. A coby bonus to zdařile funguje i jako (naivní) parafráze na Brutální Nikitu, u jejíhož zrodu Luc Besson dělal porodníka. Až se zejména na pánské publikum vyřítí Sasha Luss, určitě to ustojí v erektivním stavu, bude zaznamenán vyšší výskyt slintavky i kulhavky, až jim Anna zlomí jejich (tělesné) údy. Scénáře Luca Bessona už nějakou dobu nevykazují prudkou inteligenci a ani s originalitou se tentokrát nějak významně nepřekonal, dost často se kopírují jiné (špionážní) filmy a dokonce se sám autor pustí i do kejklí s nechronologickým vyprávěním, což už kdysi praktikoval i Quentin Tarantino. A nic nového nepředstavuje ani střet (š)piček KGB a CIA, který je situován na počátek devadesátých let minulého století. Neokoukaný (ob)jev v hlavní roli je ovšem plně podporován ze zadních hereckých řad Cillianem Murphym, Lukem Evansem a Helen Mirren, což filmu svědčí a dává mu poněkud bizarní rozměr, zvláště v tom, jakým způsobem jsou vedlejší postavy napsány a následně ztvárněny. Nejlépe jdou Bessonovi akční sekvence. efektní vymlácení hordy chlapů vystajlovanou modelkou je opravdu kvalitní variací na to nejlepší z Johna Wicka, lesbické vrnění zase evokuje Atomic Blonde: Bez lítosti a ruské výboje mají nápadně blízko k Salt a Rudé volavce. Je fér si přiznat, že se jedná o zámořské produkce, a Bessonovi se kupodivu podařilo stvořit k nim obstojnou špionážní/thriller konkurenci, která má vnadnou svěží hrdinku, příslušně kvalitně a dynamicky natočenou akci, které ale v žádném případě není přehršel, podpořenou kvalitním technickým zázemím a občas pomrkává i po psychologických i patetických aspektech, načež soft nahota v erotických scénách nepřeje žadatelům o Anniny intimní partie a především naivní obal příběhu film sráží k nepřehlédnutelně přepjaté absurditě. 8/10 ()

Reklama

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Akční stylovka s atomovou blonckou v roli geniální špionky. Vysokooktanová zábava s dechberoucí choreografií a bezvadnou hereckou partou v podpůrných rolích. Je to přesně ten druh skvělé blbiny, která je sice naivní jako prase, ale je zase zrealizovaná s takovou chutí, že ji budete točit častěji než kdejakou Oskarovku. Besson na to pořád má. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Sasha Luss mě hodně nadchla, to blonďaté modrooké stvoření je ve většině záběrů naprosto oslňující, a půvabům té herečky prostě nejde odolat. S její postavou jsem měl ale už trochu problém - to, jak ve filmu chladnokrevně vystřeluje mozky desítkám lidí, aniž by s tím měla sebemenší morální problém, to jak si poživačně užívá sexu s muži, které si omotá kolem prstu, a především to, jak chladnokrevně vyvázne z jakékoli situace a odchází středem jako vítěz, tím vším mi přišla jako takový James Bond v sukních, a protože špionskými filmy jednak opovrhuji a jednak mi ženská postava s takovými vlastnostmi přijde skoro až strašidelně neženská, bránilo mi to si ten film víc užít, ačkoli je jinak natočen vcelku efektně a minimálně některým scénám se nedá upřít značná působivost (zpackaný úkol v restauraci, úprk ze sídla KGB...). Taky mi vadilo obsazení zbylých rolí - duo Luke Evans & Cillian Murphy jsem nikdy moc nemusel, a Helen Mirren, resp. její postava, mě tam vyloženě srala (nevím, co to je za debilní žánrové klišé, že tomu všemu nahoře vždycky šéfuje nějaká ženská). No a konečně sdílím i výtku, která už v souvislosti s tímto filmem zazněla mockrát a je mi skoro trapné to opakovat, ale prostě podoba s Brutální Nikitou je nepřehlédnutelná, a člověk se samozřejmě neubrání dojmu, že se Besson do jisté míry vykrádá. Navíc mám čím dál víc pocit - vzhledem k jeho režijní tvorbě posledních let - že Nikita i Leon z kraje devadesátek byly spíše dílem šťastné náhody, kterou se už nikdy Bessonovi nepodařilo zopakovat, takže si jeho filmů jinak moc necením, a i toto vědomí mi bránilo si z Anny nějak víc sednout na zadek. Není to špatné, ale nepřijde mi to ani jako žádný zázrak; ta vyprávěcí struktura s neustálými retrospektivami mi nepřišla nějak extra invenční; celkově podle mě tento žánr jede odjakživa v bezpečně vyjetých kolejích, kde se ani nečeká, že by vlastně šlo přijít s něčím skutečně novým či převratným - snad i zde se rodí ten můj despekt. A v neposlední řadě mi tam i vadilo, že se ve filmu vyskytují auta a technika (mobily, laptopy...), které v době, do níž je děj zasazen, neexistovaly; hrozně mě takové detaily iritují - prostě nechápu, jak se může dopustit, aby postavy jely v roce 1990 po Moskvě a na silnici před nimi kamera zabrala Oktavii III, nebo jak si můžou telefonovat malými mobilními telefony, které nápadně připomínají Nokii 3310 z roku 2000. Celkově jsem tak nějak nepochopil, proč se to vlastně musí odehrávat na zač. 90. let a ne v současnosti, protože točit dnes dobové filmy o boji CIA vs. KGB mi přijde trapně passé. Bond už ostatně taky dávno nebojuje proti Sovětskému svazu... Nevím no, napadá mě prostě spousta důvodů, proč si Anny nijak moc necením, i když zcela chápu lidi, kteří si to dokonale užili. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Beru ji. Zkusím to. A když to nepůjde, pošlu ji domů v bedně." Anna se mi od začátku moc nelíbila, protože kostnatý věšáky na předražený prádlo mě nevzrušujou, ale jakmile se chopila bouchačky přibližně stejný váhový kategorie jako ona, tak mi začala připadat sexy. Pro drsný holky mám prostě slabost a když jejich sexuální choutky dojdou až k touze vyjebat najednou s KGB i CIA, tak mají zcela po právu mou pozornost. Já se u toho najednou královsky bavil, ocenil jsem oba její privilegovaný zasouvače a s nadšením jsem slintal nad cynismem fikaný Olgy. Takhle mám prostě Bessona rád a takhle si rozumíme. ()

Galerie (58)

Zajímavosti (13)

  • V poslední úvodní scéně z ústředí CIA (1985) je vidět moderní počítač s AT klávesnicí, která vznikla nejméně 10 let poté (jelikož mezi Ctrl a Alt má tzv. Win klávesu). (Pavian)
  • Agent Miller (Cillian Murphy) nabízí Anně (Sasha Luss) úkryt na tajné základně v České republice. To však není možné, protože ta vznikla až tři roky po událostech filmu. (Saur.us)

Reklama

Reklama