Reklama

Reklama

Rédl

(seriál)
  • Slovensko Rédl
TV spot
Česko, 2018, 4 h 35 min (Minutáž: 66–72 min)

Režie:

Jan Hřebejk

Scénář:

Miro Šifra

Kamera:

Martin Šácha

Hudba:

Ivan Acher

Hrají:

Ondřej Sokol, David Novotný, Martin Hofmann, Roman Polák, Petra Hřebíčková, Martin Pechlát, Ján Bavala, Přemysl Bureš, Kryštof Bartoš, Oskar Hes, Ján Sedal (více)
(další profese)

Epizody(4)

Obsahy(1)

Čtyřdílný seriál odkrývá kriminální pozadí podivného příběhu organizovaného zločinu v porevolučním Československu. Komu lze vůbec ještě věřit? Československo v roce 1992 - teprve nedávno padl komunistický režim a sovětská okupační armáda se ve spěchu po železnici stahuje zpět do východní Evropy. Vagony odjíždějící ze země jsou napěchovány zbraněmi, náhradními díly, municí a dalšími cennými věcmi. Dva mladí studenti, testující nový železniční sledovací systém, zjišťují, že některé sovětské vagony se cestou na východ v evidenci nepochopitelně ztrácejí. Oba muži se rozhodnou přijít problému na kloub. O několik dní později je jeden z nich nalezen mrtvý a druhý je pravděpodobně na útěku. Nadpraporčík Roman Rédl se s týmem vyšetřovatelů snaží přijít na to, co bylo důvodem k vraždě a kam až sahají nitky zločinu, který možná překračuje hranice Československa až někam daleko na východ. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (189)

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Nikdy bych nevěřil, že ještě něco takového Hřebejk vyšvihne. Vynikající řemeslo, atmosféra naprostého zmaru, skvělý a nečekaně jiný David Novotný, zkrátka hodně plus a málo mínus. Neotřelý scénář všecko podtrhuje. A za ten nekompromisní závěr přidávám hvězdu pátou. Jízda peklem jednoho vojenského prokurátora, jedna z našich největších tuzemských seriálových pecek posledních let.85% ()

noriaki 

všechny recenze uživatele

No není to Pustina, ale kdyby to někdo sestříhal na dvě hodiny, mohla vzniknout nejlepší česká kriminálka od Ondříčkova Ve stínu. Takhle jsem viděl neúměrně natahovanou a místy klopotnou detektivku, která doplácela na svou snahu být co možná nejvíc vypovídající. Některé ze zamýšleně přitažlivých a nebo objevných dějových linek bych s lehkým srdcem vyškrtl a možná i přeobsadil hlavní postavu. Ondřej Sokol nezahrál špatně, ale vím minimálně o třech lidech, kteří by byli v roli mnohem lepší. O čtyřech, když počítám Ivana Trojana, který je skvělý ve všem. Zbytek postav je ovšem vynikající, včetně skvělého a odpudivého dua Novotný a Hoffman, kteří rostli s každou svou scénou. Roman Polák mě překvapil a Petra Hřebíčková jako vždy nezklamala. Hlavním tahákem je ovšem studená a nepříjemně syrová atmosféra, podpořená ambientní hudbou. Hřebejk ustál gradaci a čím dál se postavy nořily do zápletky, tím je děj napínavější. Což zní jako samozřejmost, ale v českých seriálech se to často nestává. Byl bych rád aby na látku v ČT nezapomněli a třeba se k postavám vrátili v nějakém navazujícím filmu. ()

Reklama

Helmutek 

všechny recenze uživatele

Tak jsem si chtěl začít zdůvodňovat, proč že to je skvělej seriál, kterej je za silný čtyři, ale protože je přece jenom českej, tak že na ty úplně top věci to samozřejmě mít nemůže, a zjistil jsem, že vlastně nemůžu řict nic. Rédl je českej dramatickej seriál bez typickejch českejch nešvarů televizní výroby, až mě to samotnýho zarazilo a odzbrojilo. Narozdíl od ostatních (očividně) mi nevadil ani překvapivě přesvědčivej Sokol (ten mi naopak přišel jako obrovský pozitivum), ani první díl resp. rozjezd (ten mě naopak na celej zbytek navnadil), takže pro mě seriál vlastně nemá výraznější slabinu. Daly by se sice hledat dílčí otazníky (třeba jako bohorovný nekrytí se před paralyzujícím sprejem, ty v sešitě až příliš úhledně psaný poznámky o vlacích, Novotný s až podezřelou lehkostí a rychlostí a jen tak mezi řečí porcující ležící krávu, nebo ten jeho bezchybnej a chladně profesionální improvizovanej výstup v gay baru atd.), ale to jsou takový marginálie, že vyznění série nijak neovlivněj. Líbilo se mi fakt úplně všechno: obsazení (už zmíněnej skvělej Sokol, ale i výborná Holoubková; oba psychopati Novotný i Hofmann, a to včetně téměř všech epizodních roliček typu Brettschneiderový nebo Kyšperskýho), tematika (zasazení do kraje devadesátek je úžasný a pořád ještě čerstvý a neokoukaně nezvyklý, to smekám - přitom silný téma je to /jak se potvrzuje i tady/ dost), vykreslení postav (vnitřně rozervanej a trpící Sokol, kterej chce dělat věci správně, nikdo kolem něj na to ale neni zvědavej, doba tomu taky nenahrává a tak díky jeho urputný snaze zachovat se správně kromě něj trpěj i všichni kolem; třeba ale i Holoubková, která se prostě umí zařídit s těma, kdo jsou zrovna na koni; jsou to ale třeba i Pechlát, Sokolův šéf snažící se hlavně nečeřit vody a bejt zadobře, nebo ten estébáckej prasák - u něho člověk i díky tý Sokolově poznámce opravdu nějakej ten účet na konci čeká, ale stejně mě to jeho zmrdství nasralo a zklamalo - rád bych, stejně jako Sokol, věřil spíš v ty lepší lidský stránky), líbilo se mi i nemilosrdně krutý, ale skvěle padnoucí a vlastně i příhodný zakončení, a líbila se mi v neposlední řadě i dýlka minisérie - opravdu nebylo třeba natahovat to víc, a to setrvání u střízlivýho čtyřdílnýho formátu tý síle celkovýho vyznění dost pomáhá. Celej ten seriál vlastně dokresluje celou tu (byť děsivě nedávnou) dobu, ale i nás jako společnost a národ - sice nám začínala demokracie, ale vlastně jí nikdo moc neuměl a ani moc umět nechtěl, výhodnější přece pořád bylo (a je) dělat si to dál tak trochu do šuplíku a zrovna s tim, s kym se mi to hodí nejvíc. Tu změnu administrativní samozřejmě nestíhala dohánět odpovídající změna společenská, a tak u tý měnšiny, která to s těm ideálama vážně myslela, přišel náraz a deziluze - a katalyzátorem a zosobněním tohodle všeho je právě postava Sokola, jehož příslušnost k týhle menšině je znásobená ještě příslušností k další, v tý době ještě o hodně nechápanější a ostrakizovanější menšině, k homosexuálům. Jeho největším zločinem bylo, že se choval, jako kdyby žil ve svobodný společnosti - snažil se dodržovat spravedlnost, chovat se správně a i v soukromí si dovolil žít s tim, s kym chtěl; jeho zločinem bylo, že mu věci kolem sebe nebyly jedno a že byl ochotnej to říct. Jenže na to tenkrát nikdo zvědavej nebyl, a to včetně státu a jeho orgánů, a tak ho na tom nakonec i dostali - i proto, že v takovymhle prostředí on vlastně fungovat nechtěl a nemoh, takže tu svojí hořkou cestu dojel sebedestruktivně až do samýho a předpokládatelnýho konce. Rédl je takovej Don Quijot po česku - ne z pohledu tý švejkovsko-hrabalovský poetiky, ne z pohledu, kdy si ze všeho děláme srandu a všechno zlehčujeme, ale z pohledu tý krutý a lidský životy ničící reality - marnej boj za ušlechtilý ideály, ale bez jakýhokoli dobrýho konce. Rédl neni hezkej ani veselej seriál, je krutej, nespravedlivej, zlej a brutální - a všechny tyhle aspekty na mě osobně zapůsobily fakt silně. I s tou varovnou otázkou, jestli jsme se za těch dalších pětadvacet let opravdu z tohodle bahna vyhrabili, nebo jestli jdeme aspoň správnym směrem - já idealisticky věřim tomu, že jo, že se tady dneska opravdu žije svobodnějc než dřív, ale je dobrý si připomínat, že zadarmo ani samozřejmý to fakt neni. A mementem tohodle je Rédl nezpochybnitelně. "Tohle od tebe nebylo hezký." "To nemělo bejt hezký." () (méně) (více)

zette 

všechny recenze uživatele

Moc nechapu, jak mi mohl tento serial v listopadu utect bez povsimnuti. Za me vyborne krimi z nedavne minulosti, z doby, ze ktere se toho zase tolik netoci. Po prvnim dilu serial nabere otacky a zastavi se az se zaverecnymi titulky. Skvele zachycena atmosfera, dobre natocene a s povedenym retrem, vcetne obleceni. Z hereckych vykonu musim ocenit Romana Polaka, ten se pro svou roli doslova narodil. A samozrejme dvojice Novotny-Hofmann je bezchybna. Vyborny serial, bych neveril, ze dam Hrebejkovi jeste nekdy plny pocet... Jde videt, ze kdyz netoci podle Jarchovskeho, jeste se v nem jisty potencial muze najit. ()

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

Rédl má svoje mouchy,ale na český počin jde o nadstandardní kriminálku,která dokáže slušně napínat a navíc je na naše poměry místy až překvapivě drsná.Hřebejk točit nezapomněl a jediným důvodem proč sem tohle odkládal tak dlouho je Ondřej Sokol v hlavní roli.Ať se snaží sebevíc,tak mu tyhle vážnější polohy nedokážu moc věřit.Ještě že je tu famózní dvojice gaunerů Novotný/Hofmann...70% ()

Galerie (111)

Zajímavosti (24)

  • Při jednom ze záběrů v nymburském ranžíru je pohled směrem do osobního nádraží, kde skrz roští prosvítá dvoupatrák důvěrně známý z osobáků kolem Prahy v poslední verzi modrého designu. (lukas.kohout)
  • Honza Frim ve snímku řídí Trabant 1.1, který se začal vyrábět až v roce 1990. Jeho zajímavostí je, že místo typického dvoutaktu Trabantu 601 dostal lepší čtyřtakt z Volkswagenu Polo druhé generace. Zároveň byl Trabant 1.1 poslední evolucí bakelitového vozu. Vzhledem k rozpadu RVHP a uvolnění trhu nejen s automobily se zákaznického úspěchu tento vůz nikdy nedočkal. (FIAT 500)
  • Na začátku epizody se objeví větrné elektrárny se dvěma turbínami, avšak v roce 1992 byla v ČR jen jedna větrná elektrárna a ta měla jen jednu turbínu. (Diablo_d)

Související novinky

Zemřel herec Martin Havelka

Zemřel herec Martin Havelka

03.10.2020

V dopoledních hodinách dnes přišla zpráva o úmrtí filmového, televizního a divadelního herce Martina Havelky. Zemřel v Brně ve věku 62 let. Informaci na svém twitterovém účtu zveřejnil režisér Jan… (více)

TOP filmy a seriály roku 2019 dle TOP uživatelů

TOP filmy a seriály roku 2019 dle TOP uživatelů

29.12.2019

S blížícím se Silvestrem vám tradičně přinášíme hlasování TOP uživatelů ČSFD.cz za nej filmy a seriály uplynulého roku. Jaké jsou jejich "topky" i s krátkým shrnutím názoru můžete vidět níže. Z filmů… (více)

Reklama

Reklama