Reklama

Reklama

Režisérský debut Woodyho Allena z roku 1969 zachycuje kriminální léta mladého Virgila Starkwella, kterého hraje sám Woody Allen. Přestože byl Virgil nadprůměrně inteligentní, a možná právě proto, připadal si zmatený a osamocený. V osmnácti se vykašlal na školu a vydal se na dráhu zločinu. Jeho sklon zpackat všechno, na co jen sáhnul, jej ale brzy dostal za mříže. Po propuštění potkal mladou a krásnou Louise, do které se zamiloval. Kvůli ní se také rozhodl změnit svůj život. Před tím se ale ještě naposledy pokusí vyloupit banku, což ho opět dostane do vězení. Dny se vlečou a Virgil se rozhodne vzít osud do svých rukou a utéct. Tentokrát se na něj usměje štěstí. Společně s Louise, která je těhotná, odjedou do jiného státu, kde konečně začnou žít normálně. Pronajmou si malý byt a Virgil si najde práci v kanceláři. Jednoho dne se ale objeví neodolatelná sekretářka slečna Blairová, která zjistí, že Virgil je hledaný zločinec a začne ho vydírat. Vrátí to Virgila zpátky do starých kolejí, nebo to tentokrát zvládne bez porušení zákona? (HBO Europe)

(více)

Recenze (207)

becki_tu 

všechny recenze uživatele

Moje první seznámení s Woody Allenem dopadlo nad očekávání dobře. Jako příznivec zábavné party Monty Python jsem si nemohl nevšimnout podobného "citu" pro humor, jaký zde zdatně praktikuje právě Woody Allen. Jako gangster je zde Allen naprosto skvělý a hlášky a gagy nejen z jeho úst mě dokázaly spolehlivě pobavit, podobně jsem se u komedie nenasmál už dlouho. Pistole z mýdla, přepadení banky se vzkazem na papíru, "útěk" z vězení... na to se snad nedá zapomenout. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Vzhledem k tomu, že jde o Allenův debut coby herce, scenáristy a režiséra najednou, jsem ty čtyři hvězdy málem dal. Fenomenální příběh idiota, co zvládl být i slavným kriminálníkem (ale nedostal se do top 10 wanted, protože neměl konexe), má jistě své kouzlo. Zároveň se to ale dost opakuje a ztrácí niť. Přesto sympatické. ()

Reklama

Vitason 

všechny recenze uživatele

Tento film je trochu jiný než většina pozdějších allenovek. Woody Allen, který se později proslavil spíše verbálním humorem, zde klade důraz spíše na situační humor. Tím ovšem nechci říct, že by film byl o to horší. Je zde několik opravdu dobrých gagů. Film je tak na půl fiktivní dokument o Virgilovi Starwelli. Virgil neobdržel Nobelovu cenu, nebyl to slavný hokejista. Nene, Virgil si zasloužil dokument tím, že je naprostá nula, která se živí zločinem, ale i v dráze zločince je břídil tak jako v životě. Je zde propráno jeho dětství, jeho výchova. To vše je prokládáno zpověďmi lidí, kteří Virgila znali (z nich jsou asi nejlepší výstupy rodičů). Allen si opět dělá srandu ze všeho, ale hlavně ze sebe, což je pro něj dnes už klasické. Ovšem někdy je vidět, že se v tomto filmu ještě režijně hledal a neměl úplně vybroušený styl. Některé scény připomínají chaotické divadlo. Kamera by se dala hodnotit jako celkem nepovedená. Ruční kamera herce někdy úplně ztratí ze záběru a i v několika jiných momentech je nepraktická. Ovšem o co je horší kamera o to je lepší hudba. Jedná se o velice zábavný debut, ale vrchol kariéry přišel později. ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Trochu jiná "allenovka" a jeden z prvních Woodyho filmů, což je spíše pozitivum (díky trochu jinému přístupu, než je ten klasický "allenovský"). Záplava výborných fórků sice není rozložena úplně rovnoměrně a místy se člověk lehoulince "skoro-nudí", celkově bych to ale označil za výbornou komedii, při níž se určitě od plic zasmějí i jinak zavilí odpůrci Allenova "neurotického" humoru (třeba moje žena :-) ). ()

selviskhed 

všechny recenze uživatele

(Psychiatr k Virgilově psychickém stavu:) -"Všeobecně se má za to, že cello je falický symbol. Myslím hmatník. A ty partie v nižší části nástroje mají tvary vyloženě mateřské. A pokud přidáte ještě smyčec jde podle mě o sublimaci laskání těla. To domnělé svírání falu a laskání těla u něj vyvolalo podle mne značný konflikt už v šesti letech." Film trpí stejným nešvarem jako filmy, které podle Allenova scénáře točili jiní autoři. Má dost hluchých míst. Až v Banánech podle mě Woody Allen zjistil, které scény vynechat a jak do filmu nacpat pouze to nejlepší. Virgil je jedna z mála postav z Allenovy herecké filmografie, které jsem moc nefandil. Možná na můj vkus nebyl dostatečně převzdělaný. ()

Galerie (40)

Zajímavosti (13)

  • První film, ve kterém se Woody Allen objevil coby scenárista, režisér a herec. (don corleone)
  • Micil Murphy se vrátil do vězení po několika letech. Než se stal hercem, byl zavřený v San Quentin 5 let za ozbrojenou loupež. (don corleone)
  • Allen se rozhodl pro režírování sebe sama po natáčení filmu Casino Royale (1967), které mu přišlo dost chaotické. (don corleone)

Reklama

Reklama