Reklama

Reklama

Darebák a závodnice

  • Belgie Le Fidèle (více)
Trailer 5

Obsahy(1)

Když se Gino setká s Bénédicte, je to láska na první pohled – vášnivá, bezpodmínečná, ohnivá. Bénédicte pochází z vyšší společenské třídy, pracuje v rodinném podniku a řídí vozy na okruzích. Gino je zdánlivě běžný pohledný chlapík, ve skutečnosti ale skrývá tajemství – takové, které je nebezpečné pro něj i pro jeho okolí. „Gigi“ a „Bibi“ budou muset bojovat proti osudu i vlastním slabostem, aby zachránili svou lásku. Jak daleko ale mohou zajít? (Film Europe)

(více)

Videa (6)

Trailer 5

Recenze (39)

castor 

všechny recenze uživatele

Chyběly mi emoce. Vadilo mi, že jsem onu osudovost lehce nesourodého páru z plátna necítil. Gigi a Bibi. On se sice prezentuje jako obchodník s auty, ve skutečnosti ale s bandou z dětství přepadává banky. Ona pracuje v tátově firmě a ujíždí na automobilových závodech. On má navíc fobií ze psů a ona si zřejmě ráda zadělává na problémy. Síle jejich vztahu jsem prostě nevěřil, tvůrci nutí diváka k tomu, aby si myslel, že jeden pro druhého jsou schopní udělat cokoliv, jenže nijak tomu i svou zkratkovitostí nepomáhají (ostatně z prvního rande je hned střih na soulož). Vedlejší postavy tvůrce prakticky nezajímají, jen se o ně párkrát otřeme, ale vše se točí okolo dua Matthias Schoenaerts, který se v domácím prostředí cítí lépe (v americké produkci mým favoritem kvůli svému hereckému projevu totiž rozhodně nebyl), a Adèle Exarchopoulos, která si po velmi kontaktním kousku Život Adèle vydobyla velký respekt. Tvůrci měli dvě atraktivní prostředí: závodní okruh, ale nijak využitý, a banky plné lákavých peněz. A ještě rozvíjející se vztah dvou sympatických lidí. Bylo jim to ale málo. Poslední půlhodina už tak vydatné stopáže je totiž plná zvratů a náhod, které ale úplně nefungují. Finále moderní milostné tragédie je tak už spíš o čekání na titulky než o vychutnávání si tragického rozměru lásky těch dvou. Pochopíte proč. 65% ()

Omnibus 

všechny recenze uživatele

Kudy chodil, tudy lhal, světlé zítřky sliboval. Jen co mě pustí z lochu, užiješ života trochu!“ Vždy se rád nechám překvapit tím, že (filmový) svět je vesnice a život se točí v kruzích. Adèle Exarchopoulos mě poprvé zaujala v Mouše v kufru, kde její momentálně postižená Agnès hulákala jak strýček Pepin z Postřižin. A pozor, byla v podezření že jí psy! V Le Fidèle místo ní řvaly motory a její závodnice Bibi si lehla pod obejdu, který měl... kynofobii! Bohužel scénář si vysloužil „POCHVALNÉ“ OKÉNKO: [][] Je sice pravda, že to unylé a fádní až běda, ale aspoň že je to natočeno nepřehledně, bez ladu a skladu a děj mezi etapami toxického vztahu přeskakuje sem tam, jak elektrická jiskra na skratovaném kabelu. A „láska“ Bibi k macho hochštaplerovi s jednociferným IQ? Neoddůvodněná, ba ani aspoň lehce načrtnutá, naprosto nevěrohodná. [][] Navíc já bloud Faustce sliboval druhé Grand Prix... a ono prd, v Le Fidèle se ani moc nejezdilo. ()

Reklama

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Láska si nevybírá. 1)  Zamlouval se mi sice přeskakující, ale i tak přehledný děj, který mě vždycky nakopl od pospávání, když jsem musel řešit, co se to děje a proč najednou postavy dělají to, co dělají._____ 2)  Auta mě neberou, pytle plné bankovek se mi zamlouvají, i když si nejsem jistý, jestli způsob jejich získávání, jak je zobrazen ve filmu, by byl pro mne. Kdo mě ale fakt bral, byl pěkný klukovský 40letý (!) Matthias Schoenaerts (Gino zvaný Gigi), vlámská verze našeho Petra Stacha._____ 3)  Hloupý český název navozuje představu nějaké krimikomedie. Ve skutečnosti jde o lehce psychologizující film s vážným námětem._____ 4)  Dobrý koment (ale plný spoilerů): Vodny***. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Film mě zaujal atraktivním obsazením titulních rolí a myslím, že oslňující herecké výkony Matthiase Schoenaertse a Adèle Exarchopoulos (která se ve filmu ukáže nahá) jsou skutečně jednou z hlavních předností tohoto snímku. 130 minutová stopáž by sice podle mě mohla být trochu kratší, ale jinak mě ten film veskrze dostal. Námět o chlapíkovi, kterému jeho kriminální minulost komplikuje nový milostný vztah (či viděno z druhé strany - o dívce z lepší společnosti, která si začne s grázlem z kriminálního podsvětí), by se sice mohl zdát ohraný (podobně jako kdyby se o tom filmu - velmi trefně - řeklo, že je to v první řadě příběh velké lásky), ale výsledné skloubení všech motivů působí poměrně neotřele, a má specifický francouzský šmrnc a působivost (nikoli prostou jisté melodramatičnosti). K závěru je to až nečekaně pochmurné, výsledné rozuzlení v sobě ale má hodně až z očistného účinku a finální scéna je prostě nádherná - odcházel jsem z kina v příjemně posmutnělé náladě. Zvláštní film (btw. dočetl jsem se, že je založený na skutečných událostech), u kterého jsem zvědavý na jeho divácké přijetí, až vstoupí příští rok do české distribuce. ()

harfuska 

všechny recenze uživatele

Príbeh, ktorý sa snaží zaujať hromadou náhod a tragických situácií. Očividne to na viacerých zafungovalo. Teda až na mňa. Prekážala mi nielen ústredná dvojica, ktorá sa chovala sobecky a robila nelogické rozhodnutia, ale vadili mi aj časové skoky, vďaka ktorým to celé nedržalo moc pohromade. Najvačší problém ale vidím v tom, že bol príbeh prezentovaný iba vytrhnutými scénami, ktoré mali byť dramatické či dojímavé? Vo výsledku to však posobilo ako ploché a trápne divadielko. Jeden puntík za záverečnú jazdu, ktorá mi aspoň trochu zlepšila chuť. ()

Galerie (33)

Zajímavosti (2)

Reklama

Reklama