Režie:
Sergio LeoneKamera:
Massimo DallamanoHudba:
Ennio MorriconeHrají:
Clint Eastwood, Lee Van Cleef, Gian Maria Volonté, Mara Krupp, Luigi Pistilli, Klaus Kinski, Josef Egger, Panos Papadopulos, Benito Stefanelli (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Lovec lidí Clint Eastwood se vydává po stopách obávaného zločince El India, který uprchnl z vězení. Jelikož největší banka na Západě je v El Pasu, je více než jasné, že jeho kroky budou směřovat právě tam... Lovec lidí Mortimer pátrá po hledaném vrahovi Callawayovi. Dopadne ho, vyinkasuje odměnu a vydává se hledat dalšího zločince. Tomu je však na stopě už jiný lovec, Monco, kterému se podaří jej dopadnout i inkasovat vypsanou odměnu. Brzy nato dojde k útěku obávaného lupiče El India z vězení. Monco i Mortimer přijíždějí do El Pasa, kde je největší banka. Oba předpokládají, že se ji El Indio po svém útěku určitě pokusí vykrást. Monco a Mortimer na sebe narazí a je z toho rvačka. Potom se však dohodnou na partnerství pokud El India dopadnou, o odměnu se rozdělí. El Indio mezitím loupež skutečně plánuje. Monco se má podle plánu pokusit proniknout do bandy jako jejich kumpán... (Bontonfilm)
(více)Videa (1)
Recenze (573)
Klasik žánru, který přivedl americkou tradiční látku k nespornému vrcholu. Sloučení dobrodružných a realistických prvků, násobené mistrovskou prací se stupňováním napětí a skvělými hereckými výkony nenaruší ani opakování některých motivů (western tu, zdá se, přerůstá do báje-mýtu). Propracovaný děj, který víc myslí na kvalitu zpracování a myslícího filmového diváka, dává zapravdu těm, kdo v soudobém akčním filmu odmítají spatřovat vrchol všeho (byť i zde se jistě najdou výjimky vymykající se právě popsanému pravidlu). Je škoda, že velký Ital odešel předčasně. Jeho nezaměnitelný rukopis je nadčasový. A stále divácky vděčný. ()
Pravé westerny mám rád, no myslím, že jediný (nespaghettový), ktorému som dal plné boli Nezmieriteľní. Toto všetko je super, no trošku nedotiahnuté scény kazia celkový dojem. Pointou a zvratmi v scenári sa tentoraz Leone blysol pred prvou dollárovkou, no stále to nemá tie správne grády. Konečne aj trošku psychológie a Clint spolu s Leem Van Cleefom vytvorili perfektný double. 75%. ()
Díky vyššímu rozpočtu mohl Leone předvést svůj styl v plné parádě. Pracizně gradované duely, střídání velkých celků s ještě většími detaily, přehnané násilí, fraškovitý humor, rovnoprávnost obrazu a hudby, výsměch "čistým" americkým westernům. Také díky dvěma neodolatelným lovcům lidí (jaký paradox) jde o nejvyváženější díl "dolarové" trilogie (označení si ve skutečnosti vymyslel až americký distributor). Film se oproti Hodnému, zlému a ošklivému tak často nezastavuje, aby se opájel vlastní velkolepostí. Na druhou stranu v něm ale chybí scéna, jejíž velikost by brala slova i dech. 85% Zajímavé komentáře: Gemini, salahadin, Molir ()
Takže druhý díl dolarové trilogie spaghetti-westernů zvedl kvalitu ještě o pořádný kus výše a jsem tedy zvědav na závěrečný díl, který by měl být ještě lepší. Morriconeho hudba je zase-ZASE skvělá. Herci jsou vybrání od hlavních, až po ty nejvíce vedlejší postavy naprosto dokonale. Některé scény hned po shlédnutí označím bez problému za nezapomenutelné a ani mi příliš nevadí, že jsem se k této sérii dostal takhle pozdě, protože si ji nyní pořádně užívám ;-) ()
Ako sa zdá byť všetko ľahké, keď je príbeh dobrý, zápletka vyskúšaná a dialógy nie sú síce najlepšie na svete, avšak súvisia spravidla s akciou a nie je to povinné rozprávanie pre rozprávanie. Skvelú kapitolu tvorí všadeprítomná zložka príbehu, to jest humor, primeraný. Dobro zvíťazilo aj tu nad zlom, čo by mohlo byť hlavné motto každého westernu. Pre pár dolárov naviac má oproti svojmu predchodcovi farebnejší dej a pár naozaj nezabudnuteľných scén (viď. finále) a i Ennio Marricone napísal ešte pútavejšiu melódiu. ()
Galerie (191)
Photo © United Artists / Metro-Goldwyn-Mayer
Zajímavosti (46)
- Sergio Leone chtěl trochu utlumit teatrální a rozšafný projev Gian Marii Volontého - podle něj se vůbec nehodil do stylu a vyznění snímku. Proto ho nechal natáčet mnohé scény stále dokola, aby ho „vyšťavil“. Následně do filmu použil až jednu z pozdějších klapek. Volonté si této taktiky samozřejmě nebyl vědom. (DaViD´82)
- Gian Maria Volonté předaboval do anglického znění sebe sama a to i navzdory tomu, že v té době neovládal ani základy Shakespearova jazyka. Ke své práci si přizval překladatele a ten ho učil výslovnost každého slova v jeho dialozích. (DaViD´82)
- Sergio Leone tímto filmem zbořil mnohá hollywoodská tabu stále panující v 60. letech. Neudělal to ovšem vědomě; prostě o nich neměl tušení. Mimo jiné šlo o zobrazení střelce i jeho oběti v jednom záběru, zastřelení koně, znásilnění či pokuřování marihuany jednou z hlavních postav. (DaViD´82)
Reklama