Režie:
Barry LevinsonScénář:
Barry LevinsonKamera:
Michael BallhausHudba:
John WilliamsHrají:
Jason Patric, Robert De Niro, Brad Pitt, Kevin Bacon, Dustin Hoffman, Bruno Kirby, Brad Renfro, Ron Eldard, Billy Crudup, Vittorio Gassman, Terry Kinney (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Dramatický příběh vznikl podle stejnojmenného autobiografického bestselleru Lorenza Carcaterry a představuje kontroverzní vyprávění o událostech, které nemilosrdně ukončily dětství čtyř chlapců a uvrhly je do světa nejhrubšího násilí. Ani po mnoha letech bolestivé vzpomínky nelze vymazat: svět Pekelné kuchyně jim nabídne možnost vyrovnat staré účty... (Universal)
(více)Videa (1)
Recenze (599)
Příběh začíná jak od Scorseseho, se všemi jeho prvky (dokonce jsem si podle hlasu jednoho herce, když byl ještě mimo záběr, myslel že nás nemine ani Joe Pesci).. Po vychovatelském prostředku se mi ale všechno zdálo takové trochu vyumělkované, příliš perfektní a to mi do skvěle rozehraného příběhu moc nesedlo. Také herecké výkony dospělých spáčů nic moc:( ()
Andělsky nevinné Hell´s Kitchen řízené korupcí, neadekvátnost trestu vůči zločinu a ztráta dětských iluzí a neposkvrněnosti. Nit motivu pomsty ve stopách Edmonda Montechrousta Dantese se na konci stáčí do přesného kruhu. A Spáči? Dál budou spát při rozsvíceném světle, někteří navždy a snad pokojně.. Sleepers mi přišli jako mix Příběhu z Bronxu, Shawshanku a Tajemné řeky a co si budeme nalhávat, všechny tyto tři filmy měly lepšího režiséra, než je Levinson, nicméně abych Barrymu nekřivdil, bariéra mezi jeho stylem a mnou byla u adaptace Carcaterrova „maybe true story“ takřka nepatrná. Za dvojakou scénu dotazovaní svědka obhajoby žalobcem bych ho dokonce i pochválil, i když padre Bobby si to za svůj výkon zaslouží víc.. Když máte levý profil sadistického pedofila a pravý úchylného pederasta, to se vám to hraje, že pane Bacon.. ()
Hvězdně obsazený film, který v sobě obsahuje tři roviny. Jednak je to snímek o mimořádně silném přátelství čtyř kluků vyrůstajících v jedné čtvrti, který je podobný tomu, co rozehrál Sergio Leone ve svém slavném dramatu Tenkrát na Západě. Ve druhé rovině je to film o selhání systému, který připustí pohlavní zneužívání chlapců v nápravném zařízení a z toho vyplývající touhu po odvetě. Spáči sice nejsou o tom, že pomsta je všechno, vyznívají ale tak, že je to skoro všechno. Ve třetí rovině jde o klasické a mnohokrát natočené soudní drama s řadou efektních výstupů a zvratů. Není to vůbec špatný film, ale měl jsem trochu problémy s jeho etickým vyzněním. Státní zástupce v rámci snahy o pomstu spolupracuje s podsvětím a ve své manipulaci zachází hodně daleko. Celé se to mohlo velmi snadno zvrtnout. A ono kamarádství s několikanásobnými vrahy a profesionálními zločinci je taky trochu zvláštní. Určité vazby z dětství bych neváhal jako dospělý přerušit. Je to film tak trošku v duchu pomsty hraběte Monte Christa na těch, co mu zmršili život. Ostatně ten román hraje ve filmu také svou roli. Celkový dojem: 75 %. ()
Hodne drsny drama, ktery vzdalene pripomina Tajemnou reku a deli se vlastne na dve poloviny. Prvni a silnejsi, kdy hlavni hrdinove jsou jeste deti, ne zadny svatousci, takze blbnou po ulicich, obcas neco ukradnou a kdyz nakonec provedou poradnej pruser, soupnou je do polepsovny, plny nadrzenejch a sadistickejch dozorcu. Nevzpominam si na zapornejsi Baconovo roli. Kluci nastesti hrajou slusne a jsou to proste kluci, ne zadny chytry hovadka, takze prvni zhruba dve tretiny filmu to je fakt spica. Druha cast filmu uz se odehrava po letech, kdy se rozhodnou dozorcum pomstit a tady uz je film dobre natoceny, ale ne nejak kulervouci soudni drama, kde uz se zacne projevovat zbytecna delka filmu a drobnej bordel v postavach. Na scene se objevi mladej a nic moc hrajici Pitt a paradni Hoffman jako ozralej pravnik. Jeste musim zminit De Nira, kterej se mota behem celyho deje a hraje pro nej netradicni roli kneze, ale jelikoz huli, hraje basket a podobne, stejne spis pripomina nejakyho rvace nebo mafiana. Takze celkove hodne silnej pribeh, skvele natocenej a s fakt famoznim obsazenim, kterej ale na me nezapusobil az zas tak silne, jako mel, na cemz ma vinu hlavne prehnana delka. ()
Mimořádně silný příběh ve který jsem si první část opravdu protrpěl s klukama, abych si druhou část s nimi vychutnal. Režie Barry Levinsona je v době digitálních efektů a modrých pláten vysloveně osvěžující, všechyn ty ruchy, městské prostředí, okrajové postavy dodávají filmu skutečný život. Pokud jde o herecké výkony, musím zmínit spíše vedlejší postavy, které ale na mě udeřily se vší silou - právník Dustina Hoffmana byl jedním slovem naprosto dokonalej a kněž Bobbyho De Nira byl fenomenální, právě on dával filmu ohromnou lidskost a zatímco to peklo co prožívali malý kluci v pasťáku si an neumím představit, tak závěrečnému Bobbymu dilematu jsem rozuměl, pevně doufám, že nikdy nebudu postaven před takovou volbu. ()
Galerie (51)
Zajímavosti (7)
- Na stene v byte, kde sa stretli Shakes a Carol, je plagát na film Posledné tango v Paríži (1972). (maramashi)
- Roger Ebert kritizoval tento film jako homofobní. (SONY_)
- Díky natáčecímu scénáři se Kevin Bacon (Nokes) nikdy nepotkal na place s Robertem De Nirem (otec Bobby) nebo Dustinem Hoffmanem (Danny Snyder). (don corleone)
Reklama