Režie:
Oldřich LipskýScénář:
Oldřich LipskýKamera:
Vladimír NovotnýHudba:
Vlastimil HálaHrají:
Lubomír Lipský st., Jan Skopeček, Ladislav Trojan, Kateřina Frýbová, Jiří Krampol, Vlastimil Brodský, Stella Zázvorková, Karolina Slunéčková, Jan Libíček (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Obyvatelé Ouplavic se vydávají na dvoudenní zájezd, jehož součástí je nejen exkurze do západočeských zemědělských závodů a plzeňského pivovaru, ale také návštěva Karlových Varů. Mezi účastníky nechybějí ani děda Potůček a jeho syn, předseda místního družstva, který se právě nachází v osobní krizi. Je přesvědčen, že na vedoucí funkci už nestačí, a chce se jí vzdát. Napsal výpověď a předal ji k doručení synu Vendovi, který zůstává doma. Zatímco většina družstevníků se těší na neobvyklé zážitky, někteří se vydají na cestu s poněkud smíšenými pocity nebo zcela neodpočinkovými záměry. Například žárlivá paní Nedomová jede jen proto, aby dohlédla na manžela a zabránila jeho případným záletům. Energická Eliška Kacířová se chce v okolních družstvech co nejvíc přiučit, protože se chystá kandidovat na předsednictví. Nečekané starosti musí řešit i půvabná Renatka, kterou se snaží okouzlit výřečný řidič autobusu, zatímco ona se marně pokouší přimět k hovoru mlčenlivého Honzu. Ouplavičtí zažijí nejen spoustu veselých příhod, několik trapasů a nedorozumění, ale s pomocí moudrého dědy Potůčka vyřeší také několik sporů. Nedomová pochopí, jak hloupá byla její žárlivost, Renatka si to rázně vyřídí s řidičem i Honzou a otec Potůček má možnost srovnat si vše v hlavě. (TV Nova)
(více)Recenze (90)
Zlaté časy soběstačné a vysoce průmyslově/zemědělsky i kulturně rozvinuté ČSSR. V té době jsem žila a mohu potvrdit, že to byl ráj na zemi. Anti-rudá pakáž se tady zase v komentářích vyřádila = frustrace z falešné svobody a demokracie se musí někde vykřičet. Kapitalistické smetiště je velmi zatěžující. Spousta uživatelů si plete socialismus s komunismem, který nikdy nikde nebyl, ale to jim nevadí, protože slovo komunismus straší občany mnohem víc. Nebo jsou úplně blbí a věří, že tady komunismus opravdu byl. A k tomu samozřejmě zase agitka/propaganda. Podle anti-rudých avatarů je téměř vše, co natočila socialistická kinematografie, propaganda. A USamerické, ale dnes už i evropské kino a videohry nejsou propagandou krve, násilí, vraždění, týrání, zbraní,kriminality všeho druhu, individualismu, KONZUMU JAKO JEDINÉ MOŽNÉ IDEOLOGIE atd., prostě toho nejhoršího, co v člověku je? To není propaganda tzv. AMERICKÉ (žido-)BESTIE, jejíž prioritou vždy bylo, je a bude ovládnout a zotročit všechny a všechno?! Hitler, Göbbels a ostatní nazi by valili oči a cítili by se jako břídilové ve srovnání se současnou totální a téměř povinnou propagandou násilí a krve, která se stala úplně běžnou součástí života lidí v konzumu, tzn. bez reptání přijímanou normalitou, a to dokonce i pro děti. Co asi vyroste z člověka, který má/doslova musí mít denně před očima takové svinstvo a úpadek lidskosti? Bestie, která bude zneužitelná pro cokoli a kdykoli! Nejenže socialistické kino samozřejmě úplně a správně eliminovalo takovou nebezpečnou věc, která se vůbec neslučuje s civilizovaností a kulturností člověka, ale ani nacistická kinematografie nenatočila ani jediný film podobného typu. To, mimo jiné, potvrzuje Pasoliniho geniální teorii, že ideologický fašismus je méně nebezpečný než fašismus ekonomický= konzum=fašismus jako normalita!...Avatare-Lomikare, do roka a do dne?! ()
Je těžké přiznat si, že se ten film skutečně moc nepovedl. V době, kdy byl uváděn do kin, jsme si při něm ovšem hodně bavili a než jsem si ho po dlouhých desetiletích oživil, přečetl jsem si zdejší komentáře a domníval jsem se, že Vás všechny pěkně setřu... Nesetřu, ovšem jednu poznámku si neodpustím. Ten film byl dělán zajisté na politickou objednávku, protože měl být vzorovou ukázkou vědecko-technické revoluce zasahující do našeho zemědělství. Někdy v 60. letech byl vybrán ten nejchudší okres v republice, osídlený po válce vnitrozemci, a bylo direktivně rozhodnuto, že zde bude vybudován zemědělsko-průmyslový komplex, který bude naší výkladní skříní. A sedmdesátá léta byla skutečně pro naše zemědělství nejúspěšnější v celé historii, prakticky jsme se stali v základních surovinách soběstační. Bohužel, příkladů gigantů živočišné výroby z Tachovska nebylo následováno a až Slušovičtí na konci éry socialismu zase ukázali, jak by mělo naše zemědělství vypadat. - Film sám o sobě je dnes jen přehlídkou většinou dnes už zesnulých herců, kteří ale někdy dost tápali a film byl daleko horší než původní televizní seriál. Humor byl dost primitivní a dnes už se mu asi usmívá málokdo, scénář se O. Lipskému nepovedl, zřejmě si neuměl poradit s tím, co mu přišlo direktivně nařízeno... Tři body jsou trošku nostalgií po starých dobrých časech. ()
aneb Toulavá kamera dědy Potůčka. V podstatě jeden z mých nejoblíbenějších odpočinkových filmů. Primitivní děj o poznávacím zájezdu jézéďáků po krásách a technických vymoženostech naší vlasti tu vytvořil prostor pro spoustu vtipných epizodek v podání výborných herců. Velmi zábavné je třeba "soupeření" Schmitzera a Krampola o Konvalinkovou, nechybí tu můj oblíbenec Moučka, pilot Hrzán a v závěru se v roli akademika objeví také Vladimír Šmeral z Edelstadtu. ()
Naprosto tupá "lidová komedie" jenom pro otrlé masochisty. Vždy jsem považoval pana Lubomíra Lipského za cosi nemastně-neslaného, který se dokáže pitvořit o stošest jenom proto, aby se zavděčil svým chlebodárcům tím, že údajně "umí". Potom to taky vypadá, že si svůj honorář opravdu zaslouží. Ale co, já na bráchu a brácha na mě...až posléze a značně později přišel Zdeněk Troška i ta role se pro něho opět našla a v kinech bylo opět narváno....."oslovil mě režisér Troška a nabídl mi roli, kterou jsem s vděčností přijal..." ()
Pan Lipský v necelých 50 letech hraje dědka s nalepeným obočím. Prakticky hraje stejnou postavu, kterou ztvárňoval v té době v satirických skečích, a sice p. Hlustvisiháka. Moc se to celé nepovedlo... A nezachránila to ani světová akční scéna, jak práškovací Čmelák (skoro) přistál na Karose ŠD 11:-) Za zmínku stojí silný politický záměr snímku: ukázat západní Čechy, které dosáhly po válce blahobytu postaveném na zemědělství. To vrcholí v exkurzi po Prazdroji, kde už se vůbec nemluví a sami herci se proměňují na průvod a jdou s nástroji coby dechovka. ()
Galerie (3)
Photo © Filmové studio Barrandov
Zajímavosti (5)
- Děda Potůček (Lubomír Lipský) se ve filmu proletěl letounem L-60 Brigadýr. Ve scéně na letišti lze spatři i práškovací letoun Z-37 Čmelák. (Foxhound#1)
- Lubomír Lipský (děda Potůček) byl ve skutečnosti pouze o necelé dva roky a půl starší než jeho seriálový syn Jan Skopeček (otec Potůček), který byl pouze o necelých sedm let starší než jeho seriálový syn Ladislav Trojan (syn Potůček). (JoranProvenzano)
- Filmování probíhalo v Jižních Čechách - Volyni, Českých Budějovicích, Klatovech, Prachaticích, Domažlicích, Tachově, Plzeňském Prazdroji a hradech Přimda, Velhartice a Rabí. (M.B)
Reklama