Režie:
Leigh WhannellScénář:
Leigh WhannellKamera:
Stefan DuscioHudba:
Jed PalmerHrají:
Logan Marshall-Green, Betty Gabriel, Harrison Gilbertson, Melanie Vallejo, Benedict Hardie, Simon Maiden, Richard Cawthorne, Christopher Kirby (více)Obsahy(2)
Za pár let už nebudeme muset ani hnout prstem, protože moderní technologie za nás všechno obstarají. Technofobům se v takové době nebude žít zrovna lehko. Grey Trace (Logan Marshall-Green) je pověstný tím, že jako jeden z posledních lidí dává před technologiemi přednost vlastním rukám. Jedna noc, která mu obrátí život vzhůru nohama, však tenhle přístup rázně změní. Autonehoda na noční dálnici a střet s bandou grázlů, kteří mu zavraždí přítelkyni a jeho nadosmrti zmrzačí. Greyovy vyhlídky na invalidním vozíku jsou víc než temné, dokud mu kamarád vědec nenabídne technologické vylepšení. S čipem v míše dokáže Grey nejen znovu chodit a pohybovat rukama, ale získává i další, dosud netušené možnosti. Experimentální zařízení zvané STEM totiž dokáže například i vystopovat pachatele onoho nočního přepadení a také Greyovi pomoci si to s těmi gaunery vyřídit ručně. Kdo by odolal? Grey rozhodně ne. Když však zanechá prvního z pachatelů v tratolišti krve, napadne ho, jestli by STEM neměl aspoň trochu zbrzdit. Otázka zní, jestli to půjde. A jestli to Grey vůbec chce. (Cinemart)
(více)Videa (2)
Recenze (961)
Dej tohto hororu sa odohráva v blízkej budúcnosti. Grey (Logan Marshall-Green) stratí následkom nehody možnosť pohybu. Jedinou nádejou na návrat do normálneho života je mikročip nazývaný Stem, ktorý by mu umožnil opäť ovládať svoje končatiny. Po úspešnej operácii sa začína bláznivá cesta za pomstou. – Na Leigha Whannella som mal po tej šaškárni v Insidious 4 trochu ťažké srdce, ale týmto si to u mňa jednoznačne napravil. Námet znel nesmierne dobre a práca s ním sa vydarila. Jediným problémom je u mňa to, že mi to celé prišlo strašne, ale fakt strašne detinské. Tie choreografie súbojov sú úsmevné a to mi k tomu hlavnému motívu pomsty vôbec nesedelo, ale keďže je zjavné, že primárnym cielovým publikom nie sú len fanúšikovia hororu, ale aj trochu iných žánrov, dá sa to tvorcom odpustiť. Ale zase som rád, že to je R-ko, takže to je príjemne brutálna jazda. Ostatné veci sú už v rámci žánru nadpriemerné. Gore je krásne, postavy sú napísané tak, že divákovi na nich záleží a prežíva s nimi celú jazdu a v neposlednom rade môže celý projekt stavať na výbornej práci technikov, či už sa to týka kamery, osvetlenia alebo hudby. Najviac ma ale určite potešila nepredvídatelnosť a neopozeranosť, čo sa u hororov v posledných rokoch stáva len zriedkavo. Rozhodnutie Blumhousu neposlať toto do kín po celom svete s jednotným dátumom vydania je velkým krokom vedla. Hlavne že Truth or Dare do kín dorazil bez problémov. + herec z The Invitation + herečka z The Purge: Election Year, Get Out a Beyond Skyline + herec z Hounds of Love ()
Sugestivní akční scifi jízda, kterou Leigh Whannell skutečně upgradoval z B kategorie. Copak o to, režírovat umí, jeho scénář ovšem vykazoval jakési naivní vibrace, na něž dával zapomenout perfektně obsazený Logan Marshall-Green, který do své kreace muže s tělesným handicapem dal tolik potřebný cit i (humorný) nadhled. Následky nové technologie vpravené do lidského organismu v podobě revolučního chipu se speciálními funkcemi komunikace s jeho nositelem mně nepřišly až tak inovativní, kdyby k nim režisér nepřistoupil po svém a stylově. Nejvíc mě fascinoval uplatněný novodobý styl kontaktních bitek. Film má nezanedbatelný detektivní ráz. Pátrá se totiž po vrazích přítelkyně hlavního hrdiny. A můžete se těšit na pikantní krvavost i hezký, barevně vyvedený vizuál. Oproti tomu výpravnost není nikterak okázalá, pár záběrů města budoucnosti z ptačí perspektivy asi nikomu nepodlomí kolena. Závěr je dopředu čitelný, ne úplně doladěný. Herec v roli vědce byl snad nalezen v gay klubu, byl otřesný. Dobrý rytmus filmu ničemu nebrání, dokonce ani tomu si v dramatických okamžicích zavtipkovat na účet tvůrčího parťáka Jamese Wana, při troše pozornosti lze objevit jeho jméno na zvoncích domu, kam se hrdina ubírá. Béčkový nádech a určitá naivita, co prostě film má, může vadit, navíc se to celé moc komerčním sexappealem neholedbá. Festivalový ráz poměrně převyšuje nad klasickou kino podívanou. Nejsem tedy úplně přesvědčený o tom, že mé příští kroky do kina by zrovna vedly na tento film. Je tedy poněkud specifický ve svém žánrovém řazení a každý z něho neomdlí úžasem. 7/10 ()
I přes četné akční scény jde o komorní drama ve sci-fi kabátě se stejným posláním, jaké už mělo R.U.R. od K. Čapka. Necháme-li stroje, roboty, mikročipy dělat práci za nás a pomáhat nám, jednou se může stát, že ony nás už potřebovat nebudou. Kyborg, android, umělá inteligence. Asi nikdy nezvládnou všechno, co dokáže člověk, ale k přežití jim to bude stačit. Napínavé, nelítostné, nejen pro hlavního hrdinu bezvýchodné, skvěle nasnímané a s atmosferickou hudbou (mé obavy z převažujícího retra se naštěstí nenaplnily). Varující. ()
Když tedy není po ruce Robocop, tak se tenhle stylový mírně kyberpunkový výlet do blízké budoucnosti rozhodně šikne. Australani zase jednou vystrčili drápky a naservírovali sice poměrně dosti jednoduchý příběh, ve kterém se ovšem najde pár luxusních vychytávek. Zbraně v rukách rozhodně vévodí. Hororový prvek se ukrývá maximálně v určité depresi, že stroje nám jednou všem nakonec vládnout stejně budou ať se nám to líbí nebo ne. 80% ()
I když to pro autora úplně není debut, řekla bych, že to je film se všemi klasickými atributy (problematického) debutu. Zajímavý námět, pár do detailů vymazlených kick ass scén, mírně chudý dojem, zejména co se týče jakýchkoliv postav kromě hlavního hrdiny, snaha "šokovat" nebo "přechytračit" diváka či rovnou sám sebe, docela dost hlušiny a spousta rozsáhlých problémů s tempem, dávkováním informací a celkově koncentrací. A jak tak zkoumám svůj divácký zážitek, tak negativní dojmy určitě převažují. Strašně moc čekání a strašně málo odměn za to. ()
Galerie (21)
Photo © Blumhouse Productions
![Upgrade - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/162/886/162886003_aa13ad.png)
Zajímavosti (20)
- Vůz, který Grey (Logan Marshall-Green) na začátku filmu opravuje, je Pontiac Trans Am. (Nathaniell)
- Film sa mal pôvodne volať "Stem," čo po holandsky znamená "hlas." (Astonko)
- Auto, ve kterém Grey (Logan Marshall-Green) ujíždí na dálnici před policií, je Dodge Challenger R/T z roku 1970. (joecole20)
Reklama