Režie:
Hirokazu Kore'edaScénář:
Hirokazu Kore'edaKamera:
Rjúto KondóHudba:
Haruomi HosonoHrají:
Lily Franky, Kirin Kiki, Džó Kairi, Miju Sasaki, Sósuke Ikemacu, Moemi Katajama, Sakura Andó, Maju Macuoka, Kengo Kóra, Akira Emoto, Čizuru Ikewaki (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Osamu je gastarbajtr, který si přivydělává kradením v obchodech. Do řemesla zasvěcuje i svého syna. Oba žijí v provizorním domě na periferii a s dalšími členy domácnosti tvoří rodinu, na které je podivné mnohem více než jen způsob obživy. Do rutiny krádeží zasáhne holčička, která si osaměle hraje v mrazu na balkoně. Osamu se rozhodne, že vzít si dítě, které rodiče zanedbávají, není zločin. Jeho čin vede k odhalení tajemství uvnitř rodiny zlodějů a zpochybnění toho, co vlastně pod pojmem rodina rozumíme. Koreedův film je citlivým, vrstevnatým a rafinovaným dramatem o bezpodmínečné lásce a důstojnosti chudých. (Film Europe)
(více)Videa (3)
Recenze (102)
„DĚTI POTŘEBUJÍ MATKY…“ Sociální drama. Pomalý, s tím, že na konci, na konci vám (nám) jakože všechno dojde. Došlo. Je to smutný, ale… /// -------------- POD ČAROU: ------------------------------------------------ 1.) Film byl inspirován články o chudých, kteří kradou v japonských obchodech a má vzbudit diskuzi, co vlastně tvoří rodinu. 2.) Thx za titule „mindhunter29“ a „vasabi“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()
Je to něco jako Parazit (2019) osekaný o protivné pitvoření a pitomou zápletku, nebo jako méně poetická a více naturalistická verze legendárního The Taste of Tea (2004). Je osvěžující nakouknout i do toho neučesaného, ušmudlaného Japonska (které z vnějšího pohledu jakoby prakticky neexistovalo). Chvíli žít s postavami na sociálním okraji společnosti které rozhodně neznají rčení, že "Rodinu si nevybíráš". Moc hezkej film. ()
Autor scénáře a režisér Hirokazu Kore-eda vyplnil film zajímavým pozorováním japonské rodiny s humorem, pozorovatelským talentem a vyplněním každého charakteru postavy. Sází více na nevinnost než na citové vydírání diváka. Film o rodinné lásce a vytrvalosti života na okraji společnosti. Kore-eda tyto otázky zkoumá pomalu, takže film není pro každého. Po hodině došlo také na erotickou scénu. ()
PAN Koreeda je v mých očích bůh pro přirozená dramata a dokazuje to dalším filmem z jeho mnoha skvělých, na které se příjemně kouká, nenudí a mnoho scén v sobě ukrývá úžasné nenásilné přenášení emocí. Např. při komunikaci mezi maličkou Rin a její novou mamčou, která ji vypráví o tom, že není její chyba, když jí pravá máma ubližuje. V těchto scénách jim prostě vše věříte. Hercům není co vytknout, protože z nich Koreeda opět udělal žijící lidi a ne jen postavy v nějakém filmu. Za mě absolutní spokojenost a doporučuji všem kdo dramatům ze života holdují. ()
Film plný lásky. 1) Japonská rodina žije na pokraji společnosti. Žijí z ruky do huby, organizovaně kradou v obchodech, příležitostně pracují. Mají i svá tajemství._____ 2) Za nejzajímavější na věci považuji japonské reálie tokijského předměstí, které ve filmech často nevidíme._____ 3) Rovněž příběh je velmi zvláštní a lehce bizarní._____ 4) Režisér, scenárista a střihač 56letý Hirokazu Koreeda se podílel i na produkci snímku._____ 5) Zajímalo by mě, podle čeho dospěl autor obsahu Film Europe k závěru, že Osamu je gastarbeiter._____ 6) Výstižný koment: Matty*****. Velmi zasvěcený koment: InTerrre$*****. Užitečný postřeh o zlodějích v japonské kultuře: gudaulin****. ()
Reklama