Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Nicole (Scarlett Johansson) a Charlie (Adam Driver) sú manželmi stojacimi pred rozvodom, ktorý na začiatku obaja nechcú riešiť právnou cestou. Majú syna, o ktorého sa striedavo starajú po odsťahovaní Nicole k mame v Los Angeles. Neskôr sa Nicole rozhodne využiť právnu pomoc pri rozhodovaní o opatrovníctve syna. Trpký príbeh je zrkadlom osobnej skúsenosti režiséra, ktorý si prešiel rozvodovým konaním na vlastnej koži a scenáristicky obohatil snímok dialógmi zo života bez príkras a bez servítky. (Biopler)

(více)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (454)

Jordan 

všechny recenze uživatele

Iba za dobré herché výkony (aj keď z nich občas cítim oscarové snaženie, nahováram si, že to tak nie je) a svižne/vtipne urobený úvod, ktorý človeka vtiahne a chytí, to veľmi štedro zaokrúhľujem nahor na tri hviezdzičky s odretými ušami. ten film je veľmi staromódny - čo by nevadilo - bohužiaľ však je aj veľmi priemerný, na Kramer vs. Kramer, s ktorého porovnávaním musel (a musí) rátať, sa ani zďaleka nechytá a v mnohých momentoch (a bohužiaľ aj v tých najzásadnejších - ideových, scenáristických, tematických) je americkejší než coca-cola - bohužiaľ vo všetkom tom "negatívnom", čo si pod "americkým" predstavíme: lacné dojenie emócií, generický vizuál, ľahký snobizmus a egocentrizmus, povrch. ale sympatické je, že sa to aspoň snaží a snaha sa väčšinou cení... ale keby to nemalo 137 minút ale napríklad 87, tak by ma to snaženie menej nudilo a otravovalo. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Špičkově napsaná a stejně tak dobře zrežírovaná studie nevyhnutelných východisek vztahu dvou racionálních a pracovně ambiciózních lidí. Stoprocentně uvěřitelné v dialozích i hereckých výkonech, které už nemohly být lepší. Jsme v tom s postavami, každé jejich rozhodnutí i hádku chápeme a Baumbach udržuje sympatie na obou stranách (byť jsem jako chlap více souzněl s Driverem), přičemž ještě okázale zvládá střídat režijní styly a rytmus i náladu vyprávění, takže nápadnější vedení pozornosti a výrazně kompoziční střihové postupy ve vhodnou chvíli zaměňuje dlouhými záběry, jimiž nechává vyniknout své bezvadné herce. Uteklo mi to jako voda, Scarlett moc přeji Oscara (Driver to asi proti Phoenixovi letos nedá) a dalšího Baumbacha už teď vyhlížím - po Meyerowitz Stories, kde jsem se s postavami navzdory jejich dobrému vykreslení nemohl ztotožnit, jsem každý aspekt Marriage Story emocionálně prožíval. Příště například Actor Story o životě Jacka Nicholsona a budu nadšený. )) 90% ()

Reklama

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Všechna nešťastná manželství jsou si podobna... Baumbach měl vždy slabost pro nadužívání "allenovských" propriet; od New Yorku přes neurotické postavy až po smršť slov vyplňujících 110 procent stopáže. Jenže nakonec to u něj bylo spíše o těch přepálených emocích a řešení hluboko zakořeněných problémů skrze papírem šustící nonstop dialogy místo skrze postavy. Což tentokrát neplatí, protože ústřední (ne)manželské duo je "jak ze života". Ano, Baumbach Drivera drží v rovině "pokračuj v tom, jak si hrál Sacklera v Girls" a Johanssonovou v rovině, do které jí stylizoval před dobře dekádou sám Woody, ale je to úplně jedno, protože oba jsou zcela přesní a zvládají vypjaté scény plné velkých emocí v podobě zničující spirály "teď už ani nepředstíráme, že něco řešíme, ani se nehádáme pro upuštění napětí a jen sekáme toho druhého do živého skutečnostmi, které říct vlastně ani nechceme a nejdou vzít zpět, jenže když on(a) takhle, tak já si to teda líbit nenechám", stejně jako tiché momenty vzájemného porozumění a respektu. Na nich dvou to stojí a padá. Až na to, že to na nich nejenže nepadá, ale dokonce ani nekolísá. Jsou suverénní. Navíc Baumbach vyrostl i jako scenárista a režisér. Ještě o film zpět by vedlejším "odlehčujícím" jednorozměrným postavám přinášejícím špetku humoru a frašky (matka, sestra, právníci) přisoudil o poznání větší roli, čímž by to celé poslal do kopru. Jediné kde to tu a tam zavrávorá je, že místy to jako "dokumentární záznam konce úřední i osobní roviny letitého vztahu" je přeci jen příliš hrrr. Manželská historie je tak ve výsledku kronikou očistce jménem rozvod. A to je samo o sobě natolik vypovídající, že netřeba zmiňovat více. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Za srdce beroucí charakterová studie páru se vztahy v rozkladu. Baumbachův nejnovější film popisuje obě stránky rozvodu. Zkoumá mnoho stránek rozvodu, které se zdají nejméně významně , ale zraňují nejvíc. Celá herecká sestava je solidní, s Johanssonovou a Driverem, kteří zde předvádí svoje nejlepší výkony v kariéře. Je to triumf směsice potěšení a bolesti, které mě zasahovalo hluboko. Ostré, ale lidské. Podobné dramatu Kramerová versus Kramer. Zraňovalo to tak krásně. Doufal jsem, že oba najdou své štěstí přes všechny ty špatné věci a bolest, kterou si vzájemně způsobují. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Asi nebudem sám komu to pripomenulo Kramerová versusu Kramer, ale nevadí to. Ono totiš takýchto filmov zo života nebude nikdy dosť. Oceňujem skvelé obsadenie i menších úlohách - Alda, Liotta..., ale zaujal ma hlavne Adam Driver, ktorý môže zapadnúť do kategórie "nie fešák, ale skvelý herec" ako napr. DeNiro, Pacino, Hoffman. Ukázal, že na to má. Film mal drive hlavne v momentoch, keď sa to toho všetkého začali montovať právnici a obidvom to začalo prerastať cez hlavu. Vadilo mi pár drobností, akože obidvaja pracujú v divadle, prípadne tv, Ray Liotta ako slizký hajzlík si doslova pýtal nejakú scénu naviac, ale čo ma štvalo asi najviac, že som ani po 5 minútovom vykladaní (rozhovor medzi Scarlet a Laurou Dern) celkom nepochopil dôvod rozvodu, ja viem ono je to dnes moderné, ale v minulosti by Adam bol rozhodne zvolený za otca storočia. Aspoň tak bol ich vzťah vykreslený. Žiadny alkohol, žiadne násilie, Adam sa zdal byť pozorný, poriadkumilovný, chlapcovi čítal knižku na dobrú noc..., takže prečo rozvod? Aha, znova sme pri tom, dnes je to moderné a feminizmus je dnes cool...PS. , škoda, že sme sa nedočkali nejakého dodatku "2 roky po" kde by zistila, že ten "nový" je ešte väčší magor, než si myslela o svojom bývalom. Často je to tak. Film 80%. ()

Galerie (135)

Zajímavosti (12)

  • Když se na Halloween převleče Nicole (Scarlett Johansson) za Davida Bowieho, splete si Charlie (Adam Driver) její outfit se zpěvákovou érou „Station to Station“. Nicole jej opraví, že se jedná o éru „Let's Dance“. Nikdo z nich však nemá pravdu. Nicole má na sobě Davidův kostým ze „Serious Moonlight Tour“ z roku 1983. V textu samotné písničky „Let's Dance“ (1983) se však výraz „Serious Moonlight“ objevuje. (TammiLargo)
  • Adam Driver musel 15krát udeřit do stěny kvůli vícenásobným záběrům. V jednu chvíli uhodil tak tvrdě, že téměř prorazil stěnu. (Davidamper)

Související novinky

George Clooney spojí síly s Adamem Sandlerem

George Clooney spojí síly s Adamem Sandlerem

15.12.2023

Čeká nás dosud nevídané spojení. Oblíbení herci George Clooney a Adam Sandler se vůbec poprvé společně objeví na velkém plátně díky novému filmu vznikajícímu pod hlavičkou streamovací služby Netflix.… (více)

Zemřel herec Ray Liotta

Zemřel herec Ray Liotta

26.05.2022

Ve věku 67 let zemřel herec Ray Liotta, známý například z filmů Mafiáni, Identita, Kokain nebo Země policajtů. O smrti herce informoval server Deadline, podle kterého herec zemřel poklidně ve spánku.… (více)

Vyhlášení nominací 92. Oscarů

Vyhlášení nominací 92. Oscarů

13.01.2020

Předkrm v podání Zlatých glóbů máme za sebou, a tak přišel čas na hlavní chod. Tím budou stejně jako každý rok Oscaři, jejichž 92. ročník se bude vyhlašovat 9. února 2020 v Dolby Theatre v Los… (více)

PF 2020

PF 2020

31.12.2019

Tak Le Mans ’66 nakonec v celkovém hodnocení uživatelů ČSFD.cz porazil i oceňovaného Jokera. Není to zas až tak překvapivé, jedná se přeci jen o pozitivnější film, a to máme rádi. Což dokazuje i… (více)

Reklama

Reklama