Režie:
Dani de la TorreScénář:
Patxi AmézcuaKamera:
Josu InchausteguiHrají:
Luis Tosar, Paco Tous, Michelle Jenner, Ernesto Alterio, Adriana Torrebejano, William Miller, Manolo Solo, Fernando Cayo, Vicente Romero (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Kolem roku 1921 je ve Španělsku přepaden armádní vlak se zbraněmi a veškerý náklad je ukraden. Stopy vedou mezi anarchistické hnutí, které připravuje revoluci. Z Madridu je do Barcelony povolán nesmlouvavý policista Aníbal Uriarte (Luis Tosar), aby do případu vnesl nový pohled na věc a především v co nejkratším čase přišel na to, kde se zbraně ukrývají. Hned po svém příjezdu však odhaluje, že barcelonská policie udržuje kontakty s nepříliš ctihodnými občany v čele s Baronem (Manolo Solo), který nejen že vede zábavní podnik, ale je namočený i do vydírání a kuplířství. (C0r0ner)
(více)Videa (10)
Recenze (43)
„REVOLUCE NEBO SMRT!…“ /// Dobovej příběh – Španělsko dvacátejch let, kdy se radikalizovala nespokojená dělnická třída, vznikaly anarchistický skupiny a neustále se stávkovalo… Místní vyšetřovací oddělení se s ničím nemaže - ani když zrovna nehledá ukradený zbraně. Politický věci, anarchisti… krvavý policejní způsoby. Je vidět, že Španělům to tak nějak filmově myslí… což dokazujou v závěru plným rozuzleních i vražd (revoluce vole!). /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zjistí, že i Španělé můžou mít tragickej tejden. 2.) Jsem pro každou revoluci. 3.) Thx za titule “Mejsy“ a „Yusek“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()
Čtyři za film a pátou za hudbu (opera zpěv) a tu úžasnou kameru (zejména bitka na dvoře fabriky a pak rvačka v autě natočená na jeden záběr asi 3x 360 stupňů). Akční gangsterka z fajn doby co mám rád, jasný hrdina (nevyhraněné póly nejsou na překážku), dobrá chick (i když ta tanečnice měla větší půvaby) femme fatale. Krásný auta a la Saturnin. ()
Jsem na filmové vlně, tedy otevřeně přiznávám, že odpouštím vše, co by se dalo vytknout. Kamera tuze podmanivá, zcela mě okouzlila, tak nádherné záběry se málokdy vidí (plus hravost se světlem a stíny, krása). Luis Tosar výborný a je úplně jedno, jestli je policajt, kapitán, podvodník, vyděrač či obyčejný muž se slabostí pro ženy. A ať se na to dívám z jakéhokoli úhlu pohledu, pořád mi vychází, že na každé straně barikády (odbory, vykořisťovatelé, policie, vláda) jsou upřímní idealisté, stejně tak jako hnusní hajzlové.. ()
„Pánové, je čas se pobavit, ne? Je to tu jak na pohřbu…“ Španělé opět nezklamali a na filmu si dali pořádně záležet. Už to vyobrazení města se moc podařilo, na pohled přenádherná Barcelona, pod povrchem ovšem zkažená a špinavá. Přispívá tomu i skvělý vizuál a pečlivé vykreslení dobové atmosféry, se kterou si tvůrci vyhráli, dýchá na vás z každého záběru. Postavy se též podařily, především tedy hlavní hrdina, tajnůstkář s neznámou motivací (Tosara mám spojeného se Zatímco spíš, takže docela změna, ale tenhle pán má charisma na rozdávání, tudíž bez problému). Nechybí ani nějaké ty podařené přestřelky, bitky či honičky, akcentování sociální otázky pak bylo zcela na místě, souvisela totiž (i historicky) se vším. Jediné, co mě trochu zklamalo, byl až zbytečně moc „cool“ konec (stupidní „podrážka“ a nesmrtelnost 1 z postav mu příliš nepomohly). Celkově dávám silné 4*. „Měl by ses přidat k nám. Mohli bychom vytvořit svoji vlastní akční skupinu.“ - „Policajt v anarchistické akční skupině?“ - „Policajti jsou taky pracující, ne?“ ()
Zkorumpovaní policajti, politici sledující svoje cíle, dekadence v barcelonských klubech a sociální bouře v režii anarchistů. Výborně poskládaný mix zasazený do věrné dobové atmosféry, jejíž bezútěšnost zvýrazňuje fakt, že se tu nenajde snad jediná postava, která nemá špínu za nehty. Otazník se vznáší snad jen nad hlavním hrdinou v podání jako vždy výborného Tosara, ale i on má k vyloženému klaďasovi hodně daleko. Španělé zase zabodovali. 85% ()
Reklama