Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Kolem roku 1921 je ve Španělsku přepaden armádní vlak se zbraněmi a veškerý náklad je ukraden. Stopy vedou mezi anarchistické hnutí, které připravuje revoluci. Z Madridu je do Barcelony povolán nesmlouvavý policista Aníbal Uriarte (Luis Tosar), aby do případu vnesl nový pohled na věc a především v co nejkratším čase přišel na to, kde se zbraně ukrývají. Hned po svém příjezdu však odhaluje, že barcelonská policie udržuje kontakty s nepříliš ctihodnými občany v čele s Baronem (Manolo Solo), který nejen že vede zábavní podnik, ale je namočený i do vydírání a kuplířství. (C0r0ner)

(více)

Videa (10)

Trailer 2

Recenze (43)

luka4615 

všechny recenze uživatele

Sice se budu opakovat, nicméně právě to opakování je matkou moudrosti. Takže – španělská kinematografie je nevyčerpatelnou studnicí plnou originální a vtahující tvorby! La sombra de la ley se do tohoto ranku okamžitě také řadí, jelikož je to vybroušená "noir" kriminálka zasazená do atraktivního časového úseku a s perfektně odsýpajícím příběhem. Snímek se mimo tyto atributy může rovněž pochlubit precizně lícujícím soundtrackem či skvělými hereckými výkony, z nichž radikálně vyčnívá Luis Tosar jakožto policista potírající zločin v Barceloně dvacátých let. Celý tento filmový koktejl obestírá zajímavě zvolený styl kamery a dechberoucí výprava. Ve finále tedy zamrzí poněkud delší stopáž, s níž si režisér Dani de la Torre neporadil tak jak bych očekával, pročež nabídne pár hluchých míst. Avšak až na tento detail se jedná o skvělou kriminální jednohubku, kterou byste si zejména díky té esenci zlaté doby gangsterů neměli nechat ujít. Skvělá práce! (Netflix.com) ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Zkorumpovaní policajti, politici sledující svoje cíle, dekadence v barcelonských klubech a sociální bouře v režii anarchistů. Výborně poskládaný mix zasazený do věrné dobové atmosféry, jejíž bezútěšnost zvýrazňuje fakt, že se tu nenajde snad jediná postava, která nemá špínu za nehty. Otazník se vznáší snad jen nad hlavním hrdinou v podání jako vždy výborného Tosara, ale i on má k vyloženému klaďasovi hodně daleko. Španělé zase zabodovali. 85% ()

Reklama

Filmmaniak 

všechny recenze uživatele

Brilantně promyšlená kriminálka odehrávající se ve dvacátých letech v Barceloně, kde půlka města drží stávku, policejní vyšetřovatelé se chovají jako gangsteři a v ulicích zuří anarchistické nepokoje. U hlavního hrdiny, policisty z Madridu, který přijíždí do města pomoct pátrat po pachatelích vlakové loupeže, téměř až do konce není jasné, jestli jde o křivého podrazáka nebo o mazaného super-klaďase, co chce všechny přechytračit a dovést ke spravedlnosti. Tyhle dva názory na něj se každou chvíli střídají, následkem čehož je film emocionální horskou dráhou, v níž každá z mnoha postav má svůj dramatický oblouk, četné příběhové linie se navzájem protínají a reagují na sebe, složitý příběh prochází komplikovaným vývojem a řadou překvapivých zvratů, vyšetřování se ubírá nepředvídatelnými směry a ještě se do toho podařilo nacpat feministickou rovinu, kritiku státního režimu a policejních sil i několikanásobný motiv pomsty. Po filmařské stránce čistá práce (včetně akčních přestřelek a rvaček), možná až na sporadické technické limity (automobilová honička, při níž oba vozy jednou tak 40 km/h), ale i ty obvykle z větší části zamázne skvělá a zřejmě i dost drahá retro výprava. ()

agentmiky 

všechny recenze uživatele

Jako ten naprosto luxusně propracovaný nádech dvacátých let minulého století se tomu odpřít nedá, herecké obsazení v čele s Luisem Tosarem vládne obrazovce, ale chyběl mi tomu větší tah na bránu a také i o trochu lépe vypiplaná zápletka. Španělé točit filmy umí, o tom jsem se již mnohokrát přesvědčil, a Gun City se v mnohých ohledech do této kolonky dá taktéž zařadit. Jenže pár aspektů tomu jaksi podrazilo nohy. Příběh točící se kolem zcizeného nákladu zbraní mě tak nestrhnul, taktéž se rozehrálo dost příběhových uliček okolo vedlejších postav, které ve výsledku spíše děj zpomalovaly. A hlavně mě spíše naštvala akce, která se sice na konci snažila dohnat manko za celý film a rozehrála se zde opravdu dlouhotrvající přestřelka, jež na mě spíše zapůsobila amatérským dojmem. Za jedinou čestnou výjimku bych označil automobilovou honičku, ta nabídla slušně vygradovanou podívanou. Zachránily to kostými, špičkové exteriéry a uhrančivý pohled Tosara, ale více než 67 % tomu jednoduše dát nemohu. ()

Astaroth12 

všechny recenze uživatele

Ja dobové gansterky mám do cela v obľube a toto celkom Španielom vyšlo. Hlavne im vyšla voľba hlavného hrdiny , lebo si neviem predstaviť tento film bez  Luisa Tosara. Ten do tejto role zapasoval ukážkovo a i keď som skoro do posledku nevedel či je na strane dobra alebo zla, nejak mi to aj tak bolo jedno, hodil sa k obidvom stranám. Naozaj geniálne zahraná rola, bez tohto pána, by film veľmi utrpel, ale bol tu, takže sa mohol vrhnúť do mafiansko-.policajnej vojny. Jediná chyba filmu je v tom, že je zbytočne naťahovaný. Na viac ako dve hodiny film tej energie nemá, sú tu slušné akčné sceny, ale na takú dĺžku filmu, je to aj tak málo. Kamera a cela tá remeselná stránka či výprava boli prenádherné, takže jediným negatívom, ktoré som našiel bola stopaž a tak sa tam vytváral priestor pre hluché miesta. Slabé 4*. ()

Galerie (23)

Zajímavosti (2)

  • Väčšina natáčania filmu prebiehala na severozápade v Galícii, no filmári pracovali aj v katalánskej Barcelone. (MikaelSVK)
  • Vo filme zaznie viackrát slovo "Vasco". Španieli takto nazývajú rodených Baskov, ktorí sa narodili a žijú na severovýchode krajiny. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama