Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kriminalista Viktor Mojžíš se dostane do konfliktu s majitelem psa Jindřichem Oseckým, jenž nečekaně napadne jeho šestiletou dceru Lindu. Použije služební zbraň a psa zastřelí. Incident ale vyvrcholí fyzickým střetem obou mužů a neúmyslným postřelením majitele psa Jindřicha Oseckého. Viktor je následně propuštěn ze služby a odsouzen nepodmíněně na několik let. Když vyjde z vězení, ocitá se na úplném dně. Manželka se s ním rozvedla a chce uhradit výživné na dceru, která jej vlastně nezná a Oseckému, který skončil na invalidním vozíku, musí platit odškodné. Naštěstí mu alespoň jeho kolega Taraba z kriminálky dohodí práci u známého v detektivní agentuře. V téže době na německé dálnici uprchne svým pasákům Klára Osecká, která byla několik let nezvěstná. Policejní tým vedený právě Tarabou informuje její rodiče, manžele Osecké, o vážném fyzickém i psychickém stavu jejich dcery, která byla hospitalizována v nemocnici. Vyslýchá zároveň Lukáše Kulhánka, který řídil auto, z něhož se Kláře podařilo utéct a Kulhánek tuší, že se kolem něj stahuje smyčka. Musí tak za každou cenu umlčet Kláru, aby proti němu nemohla svědčit a ohrozit tak nejen jeho samotného, ale celou skupinu, která se na obchodu s bílým masem podílí. Osudy Jindřicha Oseckého a Viktora Mojžíše se v těchto souvislostech znovu po letech nečekaně protnou. (Česká televize)

(více)

Recenze (203)

mikulem 

všechny recenze uživatele

Již od časů Hitchcocka jsou pro thriller v zásadě nejpodstatnější dvě věci. Za prvé je to skvělý padouch. Moderní otrokářství je jedna z nejohavnějších věcí, jaké si dovedu představit. Ve filmu žádná ze záporných postav výrazně nevyčnívá, což je třeba ocenit. V podstatě jsou to obyčejní, bezcitní lidé, které klidně můžeme potkat na ulici. Za druhé je důležité obsazení ženských postav. Zuzana Mauréry je prostě nádherná. Vzpomenu na scénu ve výtahu a naskočí mi husí kůže. A co předvádí Elizaveta, zdráhal bych se nazvat herectvím. Ona se ve filmu prostě zjevuje, a já jen zalapám po dechu a zírám s otevřenou pusou. Je to až bolestně silné. Po druhém díle: tento film je založený na psychologii postav. Jejich vývoj a vzájemné vztahy je radost sledovat. Pokud jde o samotný příběh, už to není taková sláva, takže motivace postav je jasná, ale jejich chování (nebo naopak pasivita) je někdy dost zarážející. Přesto si syndrom rád někdy připomenu. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Další příklad toho, jak je česká produkce rozporuplná. Do kin se serou sračky, které jsem pouhým product placementem a ostudou všech přítomných, ale TV filmy čas od času přinesou dílo, které je nejen zábavné, ale hlavně po všech směrech kvalitní. Stockholmský syndrom, mě nestrhl tolik jako Metanol, ale jasně ukázal, že i my pořád umíme kvalitní filmy. Vznikla tam výborná kombinace dramatu, thrilleru a detektivky, která je chytrá a ukazuje, že i herci z pitomých seriálů, opravdu umějí hrát. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Po pěti letech zdrhla z Holandska pasákům. Drželi ji násilím, pod drogami, prodělala několik potratů. Domů se jim vrátila zlomená troska. Dvě rodiny, které před časem spojila nešťastná náhoda, se po letech znovu potkávají. Jeden z aktérů zlomového okamžiku se vrací z vězení, druhý je do konce života na vozíku. A k tomu roky pohřešovaná dcera, okolo které zůstává opar trvalého ohrožení. Bavila mě stálá bezmoc rodičů, bavili mě herecké výkony „těch dobrých“ – Mauréry, Švehlík, Finger – i arogantního mafiánského poskoka Vojtěcha Vondráčka, který vše umně prodává strachem ze všeho a především z nevyzpytatelnosti vlastního chování. Ostatní grázlové jsou spíš karikaturami, Elizaveta Maximová se snaží nahlédnout do duše zraněného člověka, ale mě nepřesvědčila (mimochodem v takovém stavu by rozhodně neodešla k rodičům do domácí péče). A pak jsou tu ty malé i větší přešlapy a berličky, kterými si tvůrci pomáhají. Švy příběhu jsou místy hodně na vlásku, neúspěšné opakované pokusy o likvidaci svědkyně jsou úsměvné, závěr v podobě hrdina proti přesile je na tom podobně (zase musel někdo udělat pár školáckých chyb). Kriminálky na veřejnoprávní televizi zrovna zmáknuté nemám, ale chápu, že se tenhle vděčný žánrový kousek diváctvu mohl líbit. Tři hvězdy jsou každopádně až až. ()

mira007 

všechny recenze uživatele

Tenhle tv film je pro mne unikát, protože ač dílo ČT tak uniklo na net před premiérou. Švehlík jako exmukl a teď očko pátrá po holkách, které zmizely do Nizozemí jako nucené prostitutky. První polovina je pětihvězdičkové drama, který zválcuje všechny tv počiny roku 2019 . syrové, realistické, tíživé ( holky který si tím projdou skončí jako nepoužitelné trosky ) jenže pak se z toho stane div ne kovbojka a závěr je šílený, kdy se za pět minut odvypráví něco, co mělo být třetím dílem s hodinovou stopáží. Film nakonec sráží nepravděpodobnost způsobu lákání dívek z lepších rodin do zahraničí na práci modelky ( to možná fungovalo v devadesátkách) a pak vykreslení pasáci , kteří disponují mocí a vlivem na policii spíš jako byznyspolitikové.a lobisti. Překvapivě se film vyhýbá nějakým brutalitám nebo nahotě ( krom herečky K.Jedličkové a pornoherečky Blanche B.) ale vše utáhne atmosférou, kamerou a hereckými výkony, které jsou 100% a brilantní Fraňka a Mauréry. ()

klukluka 

všechny recenze uživatele

Mám pochybnosti o tom, že se stockholmský syndrom vztahuje na pouto, které mezi sebou měli Klára Osecká s Lukim. O tomto jevu se obvykle mluví v souvislosti s únosci a jejich rukojmími poté, co spolu strávili nepřetržitě dlouhou dobu. Tihle dva to spolu ale měli jinak, Klára Lukiho nemusela vidět možná roky. Stačil jsem si taky všimnout chybek, které mi kazily celkový dojem. Například Osečtí se rozhodnou prodat chatu. Kláře se ještě ani nestačily vstřebat modřiny a chata už je prodaná- Osečtí vytahují před Mojžíšem z igelitky balík bankovek. Jindy zvoní vrah u dveří a paraplegik Osecký, který do té doby sledoval z pohovky televizi, najednou sedí v kolečkovém křesle v předsíni. Nebylo to špatné, bavilo mě to, ale kriminálky, které považuji za výborné, jsou kvalitativně trochu někde jinde. ()

Galerie (43)

Zajímavosti (17)

  • Herečka Elizaveta Maximová (Klára) konzultovala postavu s psycholožkou pracující nejen s oběťmi, ale i pachateli únosu. [Zdroj: moravskoslezsky.denik.cz] (rakovnik)
  • Jeden ze tří motorkářů, kteří vychází z čerpací stanice, je Roman Izzi Izaiáš, frontman české rockové kapely Doga. (rublik05)
  • O obsazování do seriálu režisér Dan Svátek uvedl: „S hereckým obsazením Syndromu jsem hodně spokojený. Někde jsem sázel na jistotu, jako například u Davida Švehlíka, Ivana Fraňka či Martina Fingera, se kterými jsem už pracoval, někde jsem si nechal poradit a dal na zkušenosti a cit kreativní producentky Katky Ondřejkové. O to víc jsem byl mile překvapen, jak si na place a hlavně ve výsledném obraze herci vzájemně sedli a byli jeden pro druhého výzvou. U některých herců to byl trochu risk, protože nemají tolik zkušeností, ale pak nezbývá, než se spolehnout na nějakou intuici. A jsem rád, že to klaplo.“ (SONY_)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno