Režie:
Baz LuhrmannKamera:
Donald McAlpineHudba:
Craig ArmstrongHrají:
Nicole Kidman, Ewan McGregor, John Leguizamo, Jim Broadbent, Richard Roxburgh, Garry McDonald, Jacek Koman, Matthew Whittet, Kerry Walker, Caroline O'Connor (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Paříž 1900. Básník Christian (Ewan McGregor) vzpomíná, jak se stal členem divadelní společnosti, která právě zkouší novou hru. Jenže aby ji mohli v Moulin Rouge uvádět, potřebují přesvědčit majitele podniku (Jim Broadbent), na kterého platí jediná věc – krásná kurtizána Satine (Nicole Kidmanová). Rozhodnou se proto, že Christiana představí Satine. Ten večer se má ale Satine sejít s bohatým vévodou (Richard Roxburgh). Dojde k záměně a Satine vyzná lásku Christianovi v domnění, že je vévoda. Christian jí poví pravdu a vzápětí se objeví pravý vévoda. Satine situaci vyřeší po svém. Nabídne vévodovi samu sebe výměnou za to, že bude investorem nově vznikající hry. Vévoda souhlasí. Dojde láska Satine a Christiana naplnění? A co žárlivý vévoda? (AČFK)
(více)Videa (1)
Recenze (1 145)
Byl jednou jeden chlapec. Velmi zvláštní a okouzlující chlapec. Říká se, že urazil dalekou cestu, velmi dalekou. Přes hory a moře. Byl trochu plachý a smutné oči měl. Ale byl velmi moudrý. A pak jednoho dne. Jednoho kouzelného dne. Jsme se setkali. A mluvili spolu o spoustě věcí. O šašcích a králích. A on mi řekl tohle: "Nejúžasnější věc, kterou kdy můžeš poznat, je milovat a být milován." Děkuji ti Bazi! ()
Moulin Rouge nezestárl ani o píď. Je stále stejně křiklavě barevný a stále stejně baví. A to muzikály nemusím. Bazz Luhrmann dokázal něco, od čehož se už ani sám dál nedokázal odpíchnout. Položil základy filmového muzikálu a vybrousil ho tak bravurně, že jsem na úplném konci zkrátka neměl slov...95% ()
Typicky hollywoodsky nabubřelá postmoderní ,,slátanina" s geniálními místy, její synkretismus ale narušuje integritu filmového tvaru. Nevadí mi ani tak spojení dekadentní stylizace přelomu 19. a 20. století s hudebními trendy konce století dvacátého, šantán s Nirvanou, Madonnou či Davidem Bowiem, ale spíš povyšování kýče na umění a hledání úhlů pohledu, který by v kýčovitosti našel umělecké kvality. Navíc čistě americký přístup povrchního přístupu k mimoamerickým reáliím a překroucení historického kontextu, který se z celé dekadentní Paříže zaměří jen na pár všeobecně zažitých ikon. Jistě - je tu celá paleta skvělých pěveckých a choreografických výkonů, scény vypočítané na efekt doslova přetékají z plátna či obrazovky, zaujme velice módní bravurní střihová ,,klipovost", práce s kamerou je takřka na samé hranici maxima profesionality, film je nádherně vizuální, ale jaký má tenhle spektákl vlastně smysl? ()
Ač se tvůrci snažili držet na hranici snesitelného a úsměvně pompézního kýče z červené knihovny, tak bohužel až příliš často sklouzávají k hloupé, hlučné (není tu snad ani vteřina ticha či scéna, kdy by se někdo nepitvořil, nevřeštěl, nepištěl apod.) přeplácanosti tak plné střihů, že to snad musí být zapsané v Guinessově knize. Ovšem jednou za čas si to sedne a tak například při tangu či milostném duetu Satine s Krystiánem jdou všechny výtky stranou, jelikož v tu chvíli není co Moulin Rouge vytknout. Škoda, že podobně silných a působivých momentů není ve snímku o něco více, ale na druhou stranu, ono jich tam zase až tak málo také není. ()
Muzikálům se snažím obloukem vyhýbat a proto jsem si nechala ujít i Moulin Rouge. Pokaždé mě totiž nesmírně nudí zdlouhavými písničkami, ze kterých v kombinaci s mluveným textem prostě čiší jakýsi nezáživný kýč. Moulin Rouge je přímo synonymem kýče. Ale to byl očividně záměr a tak se to vyvedlo. Nechala jsem se unést krásným romantickým příběhem a skvělým podáním moderních písniček (především potěšila Nirvana a Kiss, i když I was made for loving you se tam jen mihla) a výsledkem je nadšení. Lituji snad jedině toho, že jsem tak dlouho odolávala. Přesto to není to úplných sto procent, protože to chvílemi přeci jen bylo zdlouhavé, ale za krásnou Nicole Kidman, Ewana McGregora a jejich božské hlasy trochu nadhodnotím :) ()
Galerie (36)
Zajímavosti (57)
- Jimovi Broadbentovi (Harold Zidler) trvalo přes dvě a půl hodiny denně, než se dostal do svého kostýmu tlusťocha. (don corleone)
- Film se natáčel převážně v australském městě Sydney, avšak filmovalo se i v Madridu ve Španělsku. (don corleone)
- Tim Wheeler z kapely Ash se ucházel o roli Christiana (Ewan McGregor), což jej přivedlo k napsání písně „Orpheus“. (HellFire)
Reklama